Gå til innhold

Hva gjør du for å holde deg fin?


Pitofinaa

Anbefalte innlegg

- Fjerner kroppshår

- Barberer ansiktet (faktisk)

- Får øyenbryn nappet og farget

- Farger håret

- Dusjer hver kveld

- Smører ansiktet med krem etter dusjen

- Sminker meg (grønn gugge for å bli mindre rød, foundation, øyenskygge)

- Trener. Eller, har vært lite av det siden jul, dessverre. Men styrke. Hater kondisjonstrening

- Særeste punktet: bruker våtservietter i rumpa etter nummer 2, for da føler jeg meg ren!

Ellers røyker jeg, spiser ikke så bra mat. Husker ikke sist jeg spiste grønnsaker 😛  Men nå har jeg gått to dager uten å spise sjokolade!

Anonymkode: eb155...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vippeextentions

striper håret ett par ganger i året 

sminker meg i pene nøytrale farger 

liker å gå i feminine og stilige klær, tidsriktig uten at det blir for barnslig 

passer på å holde vekta 

ordner neglene 

fjerner kroppshår 

selvbruning 2-3 ganger per uke

steller godt med huden morgen og kveld 

bruker smykker 

farger bryn 

 

Anonymkode: 42e9a...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

- Særeste punktet: bruker våtservietter i rumpa etter nummer 2, for da føler jeg meg ren!

Anonymkode: eb155...a50

😂 undervurdert.

Anonymkode: 89ae8...127

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

😂 undervurdert.

Anonymkode: 89ae8...127

Absolutt. Jeg vasker rumpa med litt varmt vann etter nr 2 (har en kopp liggende på toalettet), da blir man ren! Lært det av foreldrene mine som ikke er opprinnelig norske, og dette er svært vanlig blant utlendinger. 😅 

Anonymkode: e6b17...4f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sunt
Drikker vann
Holder meg slank
Røyker ikke/drikker ikke
Jevnlig mosjon/trening
 

Anonymkode: f8ce1...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/8/2019 at 6:31 PM, AnonymBruker said:

- Særeste punktet: bruker våtservietter i rumpa etter nummer 2, for da føler jeg meg ren!

Anonymkode: eb155...a50

 

21 hours ago, AnonymBruker said:

😂 undervurdert.

Anonymkode: 89ae8...127

 

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Absolutt. Jeg vasker rumpa med litt varmt vann etter nr 2 (har en kopp liggende på toalettet), da blir man ren! Lært det av foreldrene mine som ikke er opprinnelig norske, og dette er svært vanlig blant utlendinger. 😅 

Anonymkode: e6b17...4f6

.... og hvor kaster dere våtserviettene?!

I toalettet skal det bare tre ting, og toalettpapir er en av dem

Anonymkode: f8ce1...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svært lite: jeg har blitt ekstremt lat (eller glemsk).

Glemmer å barbere beina/underarmene/bikinilinjen før det er farlig langt
sminker meg sjeldent, og lite.
trener ikke.
Glemmer å nappe øyenbryna.
Klipper håret selv, så det blir litt sånn så som så. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør flaut lite 🙈🙈 Jeg var ikke pen som ungdom, men er vel en såkalt late bloomer, så nå er jeg snart 40 og ser at jeg har gode gener, men at noen småting gjør at jeg føler meg freshere. 

Jeg smører meg bare med vanlig håndkrem i ansiktet, fjerner sminke med baby våtservietter 😅 Har veldig fin hud uten rynker. 

Jeg bruker lyst pudder som dekker litt rødlige partier i huden og så solbrunt pudder over der. Bruker litt farge på bryna, så ser de naturlig mørkere ut bare. Litt mascara som ikke ser så falsk ut. Retter håret. Farger det av og til, men har helt ok naturlig farge (brunt).

Holder meg heldigvis slank, har ikke fått trent på mange år pga sykdom. 

Så kler meg meg ganske ungdommelig. Har min egen stil. Kler meg ikke som en kjerring, men heller ikke som en ungdom. 

Anonymkode: e5d0a...706

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ta godt vare på selve grunnlaget - altså hud, hår, tenner og vekt. Bruker rensekrem og ansiktsolje + solfaktor i sommerhalvåret, aldri varmebehandling på håret, og er nøye med tannstell. Og så prøver jeg å være i mosjon, og spise variert og normalt sunt - samtidig som jeg koser meg med god mat og et glass rødvin eller to på fredagen. Det å nyte livet gir en god utstråling. Utover det så liker jeg fine klær og naturlig sminke, og pynter meg som regel litt hver dag.

Det aller viktigste for utseendet, spesielt når man blir 30+, er å leve et godt liv. Har man fått for lite søvn, levd under stress, gått gjennom mye vondt, konsumert for mye alkohol og tobakk, jojo-slanket etc. så vil det påvirke utseendet over tid. Hudkvaliteten blir dårlig, man får tidlige aldringstegn og et slitent og herjet preg. Så det beste man kan gjøre er å leve harmonisk og ta vare på både den fysiske og psykiske helsen. Nok fritid, nok søvn, frisk luft og naturopplevelser, holde seg unna nedbrytende relasjoner og begrense festing. Ta gjerne en øl med venner for det sosiale samværet, men ikke la det bli 10 øl og fylla hver helg. 

Anonymkode: 7b9d8...5f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigste er kanskje, bruk tid på deg selv, unn deg noe fint. Vi mødre setter ofte alle andre før oss selv, hele tiden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker82

Sover nok. 

Dusjer stort sett hver dag, unngår for mye såpe. Barberer meg regelmessig. Vasker håret to ganger i uka og kurer det hver gang. Farger det regelmessig og varierer alltid med sletting/krøller/oppsatt/nedslått. 

Sminker meg og bruker høy solfaktor i ansiktet hver dag. Rens og serum morgen og kveld. Veldig nøye på tannhygiene. 

Vippeextensions, microblading og gelnegler, samt fillers og botox. 

Er dessverre periodetrener, og kunne vært flinkere med kostholdet (elsker snop..), men holder meg slank og ser ganske trent ut. 

Røyker ikke og drikker minimalt med alkohol. 

Veldig klesbevisst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
På 10.2.2019 den 11.11, AnonymBruker skrev:

 

 

.... og hvor kaster dere våtserviettene?!

I toalettet skal det bare tre ting, og toalettpapir er en av dem

Anonymkode: f8ce1...161

Vet dette er en gammel tråd, men... de fleste har vel en søppelbøtte ved siden av toalettet til bind, tamponger etc? Jeg kaster våtservietter der dersom jeg en sjelden gang vasker ansiktet med det. 

Anonymkode: 5f24c...764

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn mat, trening, frisk luft, nok søvn. Ellers vask og hudkrem morgen og kveld. Pynter meg når jeg skal noe på fritiden. 

Anonymkode: ad5b2...8db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tørrbørster huden hver dag, er nøye på å stelle håret mitt og klipper det jevnlig. Alltid full rens med ansiktsvask/toner/serum/fuktighetskrem. Stort sett alltid mascara (selv om jeg er ganske trøtt om morran og føler at øya er som små streker..haha) og pudder. Og alltid, uansett, ørepynt! :)

Bruker ansiktsmaske når jeg føler for det, en gang eller to i uka, neglelakk - om så bare blank. Håndkrem så jeg ikke skal være så tørr. 

Går masse tur, og elsker det. Lavterskel trening som gjør godt for kropp og sjel. I det siste har jeg begynt med styrketrening også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2019 den 13.30, Pitofinaa skrev:

Hva er dine rutiner for å holde deg fin og for å føle seg fresh? 

Jeg ønsker å føle meg flottere! Og å putte litt mer innsats i utseende med gode rutiner. Hovedgrunnen er at jeg føler meg mye bedre og har det mye bedre når jeg er fornøyd. 

- er veldig forsiktig med solen: solfaktor i ansiktet året rundt (BB krem med SPF 40-50)

- Fjerner sminke hver kveld

- bruker bra produkter tilpasset min hudtype, inkl ansiktsmasker 1-2 g i uken

- exfolierer huden 1-2 g i uken 👌🏽

- trener 3-4 g i uken

- drikker mye vann

- bruker hårkur 

- farger håret

- fikser av og til neglene ute (men stort sett sparer jeg penger der og gjør det selv hjemme)

- har prøvd vippeløft med farging som jeg vurderer å gjøre igjen - var fornøyd. Alternativt sette på naturlige vipper. Har hatt volum før men synes det blir litt mye

- sminker meg lett (concealer, litt solpudder, litt rouge, øyebryn og lipgloss)

- bruker rettetang til spesielle anledninger 

 

Anonymkode: 51668...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest LaptopPute

Ikke så bra på det som er viktigst for tida, sove, spise bra og trene. Men jeg går veldig mye tur og forsøker mer på matfronten.

Ellers gjør jeg dette for å føle meg bra og ha tid til meg selv

-Skrubber hud i dusj eller badekar, smører meg inn med kremer. Bruker også kroppskremer og sprayer med syre for å få vekk kviser, er omtrent kvisefri på ryggen nå.

-Bruker fotkrem og håndkrem. Lakker og steller alle negler. 

-Fjerner kroppshår og ansiktshår

-Generell hygiene, som tannpuss og slikt.

-Sminker meg, varierer hvor mye og etter dagsform. Kan ha flere dager uten sminke og flere dager med "full glam".

-Bruker mye tid på hudpleie, syrer, A-vitamin, C-vitamin, masker, peeling, you name it.

-Farger bryn og vipper selv.

-Microblader bryn 1 gang i året

-Tattovering av leppe hvert 3. år

- Tar av og til thai-massasje

- Bruker henna i håret fra Lush, klipper det selv. Ikke gått til frisøren på 6 år og trives med det

- Styler håret mitt, bruker ikke varmeapparater. 

Og bruker kun produkter som ikke tester på dyr, og som ikke har "mica" i seg da det gjerne er barnearbeid og slikt. Jeg elsker å bruke tid på meg selv, noe jeg kan som barnfri, men vil ikke at dyr og mennesker skal lide på grunn av det, så jeg forsøker og kjøpe etisk, holde forbruket mitt nede, og vil aldri ha ting som testes på dyr. For skjønnhetsprodukter trenger man ikke, det er et privilegium. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker syrepeeling og retinolserum i ansiktet

Dobbelrenser ansiktet hver kveld

Passer på tennene mine

Passer på hva jeg spiser, holder vekten og periodefaster innimellom.

Farger håret.

Sminker meg daglig

Fikser neglene i salong hver 5 uke

Oppgraderer garderoben innimellom

Prøver å drikke mye vann og få i meg i det minste frukt hver dag

Tar ølgjær

Barberer legger, nedentil og armhuler ukentlig

Prøver å trene jevnlig

Bruker selvbruning innimellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2019 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Hud - epilerer en-to ganger i uka, er med det alltid hårfri. 

 

Hvordan får du til dette? Må du ikke gro ut hårene for å epilere??

Anonymkode: 63b35...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...