Gå til innhold

Hva gjør du for å holde deg fin?


Pitofinaa

Anbefalte innlegg

Hva er dine rutiner for å holde deg fin og for å føle seg fresh? 

Jeg ønsker å føle meg flottere! Og å putte litt mer innsats i utseende med gode rutiner. Hovedgrunnen er at jeg føler meg mye bedre og har det mye bedre når jeg er fornøyd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Holde seg fin'' er et litt rart uttrykk synes jeg. Det er viktigere å føle seg fin, så får omgivelsene rundt meg ta vurderingen om det faktisk funker. ;) Det jeg gjør for å føle meg fin og fresh: 

* Fjerne sminke med oljerens hver kveld. Fuktighetskremer og oljer etterpå.

* Farge hår

* Brasiliansk voks regelmessig

* Sminke og neglelakk

* Trening 3 ganger i uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør en del for egen del, har mye å si for velvære og hvordan jeg føler meg.

Trening - en god kombinasjon av styrke og kondisjon. 

Kosthold - mye vann, sunt fett og grove produkter. 

Rens og fukt av hud med gode produkter - dobbel rens hver kveld, serum og krem. Kjemisk peeling to ganger i uka. ulike ansiktsmasker. 

Hår - god frisør, proteinkur en gang i måneden. 

Hud - epilerer en-to ganger i uka, er med det alltid hårfri. 

Negler -  filer og lakker 1-2 ganger i uka, så snart de er slitt eller skader på neglene. 

Farging og forming av bryn og vipper. 

Bleker tennene årlig. 

Anonymkode: 90c93...857

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål! Jeg er 32 år forresten.

Veier meg hver dag og passer litt på hva jeg spiser.

Prøver å trene og holde meg aktiv.

Kler meg pent, sminker meg litt hver dag og ordner håret.

Soler ikke ansiktet direkte, er forsiktig med alkohol, passer på jeg får nok søvn.

En manipedi i ny og ne.

Anonymkode: 89ae8...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er begrenset hvor fin man kan holde seg. Naturen går sin gang uansett. Så jeg er enig i at det går mer på å føle seg fin :)

Uansett, ting jeg gjør er:

-Farger håret. Jeg synes ikke at man naturlige farge er fin og synes at jeg ser utvasket og fæl ut med min naturlige farge. Klipper og gjør annet regelmessig hos frisør.

-Sminker meg. Ikke hver dag, men har gjerne et minimum av produkter jeg bruker.

-Bruker neglelakk nå og da.

-Kler meg i klær jeg synes er fine.

-Fjerner hår under armene og på leggene og i underlivet, men det er ikke like regelmessig som under armene. Jeg napper også enkelthår fra ansiktet og på kroppen. Det er nok mer sånn jeg ser og ikke så mange andre, men liker ikke lange mørke hår fra føflekker for eksempel.

-Renser huden og bruker hudpleie tilpasset min hud.

-Prøver å spise sunt, men kunne sikkert vært flinkere her.

-Trening og aktivitet kunne jeg definitivt vært mye flinkere med, men ønsker å få inn en rutine der.

-Mediterer stort sett hver dag. Jeg tror at det å føle seg fin har mye med det mentale å gjøre også.

Anonymkode: e5ee9...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flere svar på dette?? Jeg lurer også på hvordan andre tenker og gjør for å holde seg fin! Jeg mener "fin" ikke nødvendigvis er noe du er født, men noe du blir eller gjør det til selv. Foreksempel gjennom trening, stil, holdning, utstråling osv. Syns det er kjempespennende å lære om!

Anonymkode: 89ae8...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svømmer 2000 meter to ganger i uka:) gjør underverk for hele kroppen...får god blodsirkulasjon,huda stråler,trener hele kroppen

Anonymkode: 1fa0d...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg held meg slank, trener regelmessig, et bra mat i passe mengder, og søv mykje. Det er det viktigaste. Elles gjer eg så lite som råd: eg brukar ikkje meir såpe enn absolutt nødvendig, altså berre under armene og på føtene, vaskar også håret i berre vatn. Eg held meg unna ting som er skadeleg for huda og håret, som til dømes å farge håret, styre for mykje med huda eller å sole meg. Eg hatar å sole meg, så det går av seg sjølv. Eg legg litt innsats i å ha pene klede som sitt pent og er flatterande. No skal eg snart kanskje klippe av meg alt håret også, då må eg leggje litt meir innsats i sminke. Det blir bra. 

Men det viktigaste for å kjenne meg fin er eigentleg å halde vekta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør en del for egen del, har mye å si for velvære og hvordan jeg føler meg.

Trening - en god kombinasjon av styrke og kondisjon. 

Kosthold - mye vann, sunt fett og grove produkter. 

Rens og fukt av hud med gode produkter - dobbel rens hver kveld, serum og krem. Kjemisk peeling to ganger i uka. ulike ansiktsmasker. 

Hår - god frisør, proteinkur en gang i måneden. 

Hud - epilerer en-to ganger i uka, er med det alltid hårfri. 

Negler -  filer og lakker 1-2 ganger i uka, så snart de er slitt eller skader på neglene. 

Farging og forming av bryn og vipper. 

Bleker tennene årlig. 

Anonymkode: 90c93...857

Tar du kjemisk peeling to ganger i uka hjemme? Isåfall hva bruker du?

Anonymkode: 5216e...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg slank og spiser greit. Etter jeg ble veganer ble både kropp og hud mye bedre. 

Legger negler og vippeextensions hver 4 uke. 

Bruker litt sminke, renser hver dag, bruker øyekrem og dagkrem. 

Farger håret, synes ikke min naturlige farge er så fin. Stusser og bruker gode produkter. 

Smiler mye og er generelt veldig blid og positiv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2019 den 13.35, ^^Belle^^ skrev:

''Holde seg fin'' er et litt rart uttrykk synes jeg. Det er viktigere å føle seg fin, så får omgivelsene rundt meg ta vurderingen om det faktisk funker. ;) Det jeg gjør for å føle meg fin og fresh: 

* Fjerne sminke med oljerens hver kveld. Fuktighetskremer og oljer etterpå.

* Farge hår

* Brasiliansk voks regelmessig

* Sminke og neglelakk

* Trening 3 ganger i uken

Ts her! Enig i at «holde seg fin» ble litt merkelig, men mente mer fordi jeg ofte dette ut av rutinene som gjør at jeg føler meg fin. Glemmer å farge øyebryn og prioriterer ikke å trene. Bare eksempler..

Anonymkode: e206e...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

  • Trener så ofte jeg kan 
  • Drikker mye vann 
  • Har et ok balansert kosthold og prøver å få i meg mer grønnsaker 
  • Vokser regelmessig 
  • Permanent farge på bryn og vipper 
  • Blander min egen ansiktsolje av olivenolje og lavendelolje. 
  • Prøver å ikke stresse om unødvendige ting 
  • Setter pris på øyeblikket og er lykkelig over det gode jeg har i livet mitt nå
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krampus

Tar godt vare på tennene mine, farger vipper og bryn, sover med håret i en fransk flette. Bruker selvbruning og god hudpleie. Målet mitt er å kunne gå rett ut av døra på morgenen uten å ha ordnet håret eller sminket meg, men allikevel se fresh ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, sophiaM said:

 

  • Trener så ofte jeg kan 
  • Drikker mye vann 
  • Har et ok balansert kosthold og prøver å få i meg mer grønnsaker 
  • Vokser regelmessig 
  • Permanent farge på bryn og vipper 
  • Blander min egen ansiktsolje av olivenolje og lavendelolje. 
  • Prøver å ikke stresse om unødvendige ting 
  • Setter pris på øyeblikket og er lykkelig over det gode jeg har i livet mitt nå

Hva slags hudtype har du?:) Hvordan blander du denne?

 

Er sikkert kjempeindividuelt hva folk foretrekker, men for min egen velvære sin skyld:

-Skal jeg på ferie, så vokser og får permanent farge på brynene på salong

-Bruker hårfjerningskrem på legger, armhuler og bikinilinjen, klipper ned lengden men ellers naturlig

-Fotbad med olivenolje og fotkrem ved behov, lakk om sommeren. Tar fingernegler når jeg gidder:P

-Bruker hårkur, og god shampo og balsam til mitt hår, varmebehandlingsspray når jeg sletter håret selv om det er sjeldent, anti-frizzspray(fuck yeah!)

-Napper noen irriterende lange, mørke hår som vokser i ansiktet, er sånn 2-3 stk:P

-Tannpuss, tanntråd og munnskyllevann(kan også være at jeg ikke liker tannlegen...)

-Sminker meg ikke til hverdags med unntak av øyenbryn, ellers lett, naturlig sminke. Jobber med å lære meg å bruke eyeliner(hjelp :fnise: )

-Fetere fuktighetskrem etter dusj eller ved behov, mindre fet til hverdags. Også til kropp, særlig etter hårfjerning. Bruker ikke rens for det får jeg bare flassing og utbrudd av. Velsignet med omtrent ingen kviser og urenheter.

-Solfaktor 10 000! Jeg er veldig blek, blir lett brent og får litt soleksem innimellom. Stråhatt er digg:P

-Trener... litt for sporadisk 😄 Kostholdet kunne sikkert også vært bedre men absolutt ikke ille:)

 

Anonymkode: cbf04...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener, flink med å skrubbe huden og smøre med god krem, god rutine for hudpleie i ansiktet, alltid fine og velstelte negler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler meg fin og fresh etter en dusj, jeg 🤔 Jeg trener både styrke og kondisjon for å holde meg våken og kvikk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker peeling i dusjen et par ganger i uken

Tar ansiktsmaske et par ganger i uken. 

Dusjer hver morgen, vasker håret og har på meg dagkrem.

Har en dag i uka hvor jeg tar meg en ekstra lang dusj, barberer meg skikkelig og smører meg godt inn med fuktighetskrem.

Tar hårkur en gang i blant når jeg kommer på det.

Vokser mørke dun på overleppen ca en gang i måneden.

Anonymkode: af275...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags hudtype har du?:) Hvordan blander du denne?

 

Anonymkode: cbf04...763

Jeg vil si jeg har kombinasjonshud, slet en del med kviser i tenårene, men føler at denne oljen jevner ut huden min ganske godt. Jeg har en liten sprayflaske jeg fyller med extra virgin oliven olje og drypper ti dråper med lavendelolje oppi, ikke mer hokus pokus enn det! Har hørt at olivenolje kanskje ikke er det beste for ansiktet og spesielt ikke for fet hud, men det fungerer godt for meg, og det er i tillegg billig og miljøvennlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Trener fem ganger i uken, og går 10 000 skritt for dagen 

- Bruker dagkrem hver morgen, og nattkrem før jeg legger meg om kvelden 

- Tar fraxcel i ansiktet en gang i året

- Fjerner kroppshår regelmessig

- Sminker meg daglig 

- Farger og klipper håret ved behov 

- Spiser sunt

- Holder meg slank

- Tar ansiktsmaske to ganger i uken

- Tar botox tre ganger i året 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...