Gå til innhold

Sykemelding pga. syk hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du overser poenget mitt; folk som misbruker systemet og goder de har slipper heldigvis ofte ikke unna med det. Nettopp fordi det finnes gode ledere og HR-folk der ute som tar sitt ansvar på alvor. 

Anonymkode: ff186...23a

Du er alstå ikke opptatt av årsak til fravær? Gode ledere tar ansvar og ser til at arbeidsmiljøet er bra da det går utover virke til bedriften. Som leder skal du ha kjennskap til arbeidsmiljøloven! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg vet ikke hvor ofte det skjer, men har opplevd at en kollega var hjemme en dag da hunden ble alvorlig syk. Dette ble avklart kvelden i forkant med arbeidsgiver som var forståelsesfull da hun var alene og bodde et godt stykke unna famile og venner. Hun fikk permisjon uten lønn. 

Husker arbeidsgiver sa at dyrene våre  trenger også pleie når de er syke. 

Fint gjort av arbeidsgiver.  Har selv hatt arv.giver som forsto hvor viktig sånt var. Hadde to barn selv, men han var likefult utrolig glad i hunder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, wintergirl skrev:

Jeg har selv kun vært borte fra jobb to ganger selv på snart 8 år, og da var jeg ganske syk. Ellers kommer jeg på jobb omtrent uansett, så fravær tar jeg ikke lett på get. Men hadde jeg mistet en hund så hadde jeg glatt ringt meg syk en dag jeg, men kun en dag. Hadde ikke vært i form til å jobbe uansett. Andre bruker opp sine egenmld hvert år for å gjøre sine ting,  så bruker jeg gjerne min en svært sjelden gang pga sånne ting. Norge finansierer nok av annet dritt, så dette unner jeg meg uten dårlig samvittighet. 

At andre gjør det er ikke god nok unnskylding til å utnytte velferdsgoder selv. Og som sagt; det er arbeidsgiveren du stjeler, noe som sier mer enn nok om din arbeidsmoral.

Anonymkode: a952d...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Snaskesnusken said:

Du er alstå ikke opptatt av årsak til fravær? Gode ledere tar ansvar og ser til at arbeidsmiljøet er bra da det går utover virke til bedriften. Som leder skal du ha kjennskap til arbeidsmiljøloven! 

Skjønner du er ute etter å provosere her, men det er fånyttes. Jeg er ekspert på arbeidsmiljøloven og lokalt regelverk, og vi har et meget godt arbeidsmiljø hos oss, nettopp bl.a. fordi vi er svært gode på oppfølging, forebygging og nærværsarbeid. 

Anonymkode: ff186...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

At andre gjør det er ikke god nok unnskylding til å utnytte velferdsgoder selv. Og som sagt; det er arbeidsgiveren du stjeler, noe som sier mer enn nok om din arbeidsmoral.

Anonymkode: a952d...1f6

Det som sier mer om min arbeidsmoral er at jeg har stilt opp på jobb i 10 år uten en eneste sykedag og at jeg har stilt opp hver eneste gang arbeidsgiver har vært i en knipe. Om den ene gangen jeg virkelig trenger å gjøre noe for meg og mine sier mye om min arbeidsmoral viser bare hvor trangsynt du er, men du er kanskje heldig som har levd ett perfekt liv uten noe motgang.

Anonymkode: 7d93e...4b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det som sier mer om min arbeidsmoral er at jeg har stilt opp på jobb i 10 år uten en eneste sykedag og at jeg har stilt opp hver eneste gang arbeidsgiver har vært i en knipe. Om den ene gangen jeg virkelig trenger å gjøre noe for meg og mine sier mye om min arbeidsmoral viser bare hvor trangsynt du er, men du er kanskje heldig som har levd ett perfekt liv uten noe motgang.

Anonymkode: 7d93e...4b7

Jøss, så fordi du aldri har vært syk og har stilt opp i tide og utide så gir det deg rett til å utnytte egenmeldingen (les; stjele fra arbeidsgiver) til egen fordel? Tror du virkelig du er unik som gir så mye av deg på jobb uten å være syk?

Anonymkode: a952d...1f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

At andre gjør det er ikke god nok unnskylding til å utnytte velferdsgoder selv. Og som sagt; det er arbeidsgiveren du stjeler, noe som sier mer enn nok om din arbeidsmoral.

Anonymkode: a952d...1f6

Når jeg mister en hund så orker ikke jeg å gå på jobb. Man kan faktisk være syk når man er langt nede. Så nei, det sier lite om meg. 

Endret av wintergirl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som sier mer om min arbeidsmoral er at jeg har stilt opp på jobb i 10 år uten en eneste sykedag og at jeg har stilt opp hver eneste gang arbeidsgiver har vært i en knipe. Om den ene gangen jeg virkelig trenger å gjøre noe for meg og mine sier mye om min arbeidsmoral viser bare hvor trangsynt du er, men du er kanskje heldig som har levd ett perfekt liv uten noe motgang.

Anonymkode: 7d93e...4b7

Nei, det sier bare at for en gangs skyld så må du tenke på deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jøss, så fordi du aldri har vært syk og har stilt opp i tide og utide så gir det deg rett til å utnytte egenmeldingen (les; stjele fra arbeidsgiver) til egen fordel? Tror du virkelig du er unik som gir så mye av deg på jobb uten å være syk?

Anonymkode: a952d...1f6

Selvfølgelig har jeg vært syk, men stiller opp på jobb uansett. Jeg skjønner du prøver veldig hardt å provosere, men jeg vet jeg har rett. Så værsågod, prøv hardere 😄

Anonymkode: 7d93e...4b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Nei de kan ikke sammenlignes. Jeg har selv katter og er veldig glad i de, men det er langt ifra det samme som hund, langt ifra. Har du hund så blir det som ditt eget barn, det er ikke et barn, men det blir akkurat det samme for deg. Du vet selvførgelig ikke det fordi du eier ikke en hund, og da vet du ikke hva slags bånd et menneske og en hund får sammen, det båndet får du ikke hos andre dyr. Så da blir det ikke så lett for deg å vite.. Så det er greit :) 

Anonymkode: 89380...9e1

Oi, oi, oi, skal si du lever etter at angrep er det beste forsvar. Ikke at det overrasker med det andre innleggene du har i tråden. Du har jo ikke helt bakkekontakt.

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har hund og ser ikke på det som mitt eget barn.

Anonymkode: a952d...1f6

Det tror jeg på. Jeg tror det absolutt er mulig å bli like glad i en hund som i et barn, men den dagen man må velge den ene fremfor den andre, så vil de med vettet i behold velge barnet.

6 hours ago, AnonymBruker said:

Så man er altså psykopat hvis man mener at en hund ikke er like mye verdt som et menneskebarn? Du er tydeligvis mer forskrudd enn det jeg trodde.

Anonymkode: a952d...1f6

Ja, som jeg sier over her, angrep er det beste forsvar og det er helt klart at det å mene at et barn er viktigere enn en hund viser at man er psykopat. Man bør nok meldes til både den ene og den andre når man våger å mene noe som ab ...9e1 ikke er enig i. :roll:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...