Gå til innhold

Alle gode ting er visst 6…

Lorieen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Amatariel skrev (4 timer siden):

Oi, hva baserte legen infeksjonsdiagnosen på da? Bare ved å se ved det blotte øyet?

Hun virka helt blåst for å være ærlig. 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 1

Mensen kom i natt, endelig, og det var en befrielse! Har startet opp med CB fertilitetsmonitor og temping i NC og FF igjen. Det er godt at kroppen er tilbake i syklus!

Endret av Lorieen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 4

Blødde voldsomt mye de tre første dagene, nå har det nesten sluttet helt. Pleier alltid å blø 6 dager, men virker som det gir seg tidligere denne gangen. Håper EL kan komme tidligere denne syklusen enn de siste. Forrige gang det ble baby fikk jeg EL på cd 12. Synes EL på cd 22-25 er fryktelig seint! Blir liksom så lenge å vente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 5

Mensen er over, og jakten på EL kan starte. Jeg bruker CB fertilitetsmonitor nå, det er første syklus jeg bruker den, så det blir spennende. 

Håper inderlig det klaffer enten denne måneden eller neste måned. Vil så gjerne ha en 2021-baby, og max to år mellom fjerdemann og femtemann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med monitoren! Krysser det jeg har for tidlig EL. Vet alt om hvor kjedelig det er å vente 'lenger enn nødvendig'. Man får liksom prøvd mer sjeldent med sen EL.
Håper veldig at vi begge får 2021-baby! Det er sååå viktig for meg også. Klarer jeg det så blir det 6 årskull mellom min yngste og nestyngste. Jeg syns det er stor forskjell på 6 og 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 timer siden):

Så spennende med monitoren! Krysser det jeg har for tidlig EL. Vet alt om hvor kjedelig det er å vente 'lenger enn nødvendig'. Man får liksom prøvd mer sjeldent med sen EL.
Håper veldig at vi begge får 2021-baby! Det er sååå viktig for meg også. Klarer jeg det så blir det 6 årskull mellom min yngste og nestyngste. Jeg syns det er stor forskjell på 6 og 7 år.

Jeg har fire og et halvt år mellom første og andre, 21 mnd mellom andre og tredje og ti år og tre mnd mellom tredje og fjerde. Av disse tre aldersforskjellene foretrekker jeg helt klart den som er mellom andre og tredje. Hektisk, men veldig gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (2 timer siden):

Jeg har fire og et halvt år mellom første og andre, 21 mnd mellom andre og tredje og ti år og tre mnd mellom tredje og fjerde. Av disse tre aldersforskjellene foretrekker jeg helt klart den som er mellom andre og tredje. Hektisk, men veldig gøy.

Ja jeg kan ikke si at jeg vet hvordan det er. Den minste aldersforskjellen vi har på våre barn er 5 år 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste monitor høy fertilitet og påvist økning i østrogen! Kanskje det blir tidlig EL denne syklusen? 😁 Veldig spennende uansett. Får bare sørge for å legge inn aksjer, så blir det veldig spennende å se hva monitor viser i morgen. Er på cd 7/8, i dag, og det tidligste jeg noen gang har fått EL er på cd 12, og det var da vi fikk han som er 13 mnd nå. Så jeg er optimist! Har i tillegg gått ned 5 kg siste måned, og det hjelper nok på fertiliteten. Har fortsatt ti kilo igjen til trivselsvekt, men alt hjelper. 

Endret av Lorieen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, imponerende med 5kg vektnedgang forrige mnd! Gratulerer med det 😄

Og ikke minst gratulerer med mulig tidlig EL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 10

Monitor viste høy i går og høy i dag. Ingen LH-økning ennå, men vi legger inn aksjer annenhver dag og venter tålmodig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper på EL på cd 14, det hadde vært perfekt. ☺️ Har en god følelse denne måneden! Slutta å amme 10. Januar, og håper/tror det gjør det lettere for EL å komme gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble eggløsningstesten (babyplan strimmel) så godt som positiv! 😱 Med monitor kan man jo bare teste en gang per dag. Får bare legge inn aksjer i kveld da, så blir det spennende å se om monitor viser max i morra tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 11

Monitor viste fortsatt «høy» i dag. Og temp er litt for høy (36.22) til at EL er rett rundt hjørnet. Jeg pleier å droppe til 35.9 før EL og så fyker den opp dagen etter. Men tror nok EL kommer i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 12

Monitor viser fortsatt «høy», ingen LH-stigning påvist ennå. Temp 36.21. Ikke EL-slim eller andre umiddelbare tegn på EL heller, så her er det bare å vente tålmodig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 13

Forsatt «høy» på monitor. Ingen tegn til EL, så her ventes det fortsatt. Det er langsomme dager, dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Jeg syns dagene frem mot EL er de mest langsomme som finnes!! Myye verre å vente på EL enn IKM altså. Men må satse på at monitoren din plutselig viser max snart :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14

Intet nytt herfra. Monitor viser «høy» fremdeles. Temp har gjort et hopp opp til 36.63, men jeg har ikke hatt EL så det er egentlig bare snodig. 

Ser ut som jeg må belage meg på sein EL denne gangen også.  Vel vel, det får jeg ikke gjort noe med, EL kommer når den kommer. Jeg får bare slappe av, ta tilskuddene mine og vente... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...