AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #41 Skrevet 28. februar 2019 Hvor lenge må man være i isbad da? Kan det hjelpe med sauna på 90 grader også da? Det kan jo hende de dere lånte sengtøy av ikke har gitt beskjed hvis de trodde at alt var normalt. Anonymkode: 9ccd7...544
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #42 Skrevet 28. februar 2019 Kan det virkelig smitte på slike plasser? Trodde bare de festet seg til hud eller eventuelt tøy/stoff. Anonymkode: 9ccd7...544
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #43 Skrevet 28. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan det virkelig smitte på slike plasser? Trodde bare de festet seg til hud eller eventuelt tøy/stoff. Anonymkode: 9ccd7...544 Jaa, legen sa det. Så jeg er jo redd for å smitte videre også, føler jeg burde være helt isolert! Anonymkode: 8dc9c...15e
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #44 Skrevet 28. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge må man være i isbad da? Kan det hjelpe med sauna på 90 grader også da? Det kan jo hende de dere lånte sengtøy av ikke har gitt beskjed hvis de trodde at alt var normalt. Anonymkode: 9ccd7...544 Var ikke jeg som skrev om isbading, men lurer på det selv! Ja, det er sant. Anonymkode: 8dc9c...15e
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #45 Skrevet 28. februar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaa, legen sa det. Så jeg er jo redd for å smitte videre også, føler jeg burde være helt isolert! Anonymkode: 8dc9c...15e Samme her. Har vært så redd for å smitte andre! Det er nesten litt pinlig å si det selv om det ikke burde være det. Men har helsigvis ikke hørt om noen enda. Anonymkode: 9ccd7...544
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #46 Skrevet 28. februar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Har vært så redd for å smitte andre! Det er nesten litt pinlig å si det selv om det ikke burde være det. Men har helsigvis ikke hørt om noen enda. Anonymkode: 9ccd7...544 Jaa, jeg har nesten ikke sagt det til noen. Men nå er jeg så sjukt lei og halvgal at jeg nesten ikke er flau lenger, vil bare bli kvitt det! Har heller ikke hørt om noen andre, men legen på skolen sa det var veldig mange som hadde fått det. Ingen som tørr å si noe. Anonymkode: 8dc9c...15e
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #47 Skrevet 28. februar 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaa, jeg har nesten ikke sagt det til noen. Men nå er jeg så sjukt lei og halvgal at jeg nesten ikke er flau lenger, vil bare bli kvitt det! Har heller ikke hørt om noen andre, men legen på skolen sa det var veldig mange som hadde fått det. Ingen som tørr å si noe. Anonymkode: 8dc9c...15e Det er nok grunnen til at deg sprer seg også. Og man får jo symtomene så seint at man kan jo smitte mange før man vet hva det er.. vi må bare holde motet oppe. Har følt meg så alene om denne galskapen. Ingen forstår hvor grusomt det er. Anonymkode: 9ccd7...544 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #48 Skrevet 28. februar 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaa, jeg har nesten ikke sagt det til noen. Men nå er jeg så sjukt lei og halvgal at jeg nesten ikke er flau lenger, vil bare bli kvitt det! Har heller ikke hørt om noen andre, men legen på skolen sa det var veldig mange som hadde fått det. Ingen som tørr å si noe. Anonymkode: 8dc9c...15e Oftest smitter det ved intim kontakt. Hudlegen var ikke redd for å håndhilse på oss, og han sa at man skal være veldig uheldig for å bli smittet utenom intim kontakt. Med barn er det annerledes. De leker ofte veldig tett, kanskje leker oppi senger om de er med hjem på besøk, kan finne på å bytte klesplagg, osv. Anonymkode: 4b1b9...773
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #49 Skrevet 28. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok grunnen til at deg sprer seg også. Og man får jo symtomene så seint at man kan jo smitte mange før man vet hva det er.. vi må bare holde motet oppe. Har følt meg så alene om denne galskapen. Ingen forstår hvor grusomt det er. Anonymkode: 9ccd7...544 Helt enig! Krysser fingrene for at tablettene hjelper for oss begge Anonymkode: 8dc9c...15e
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #50 Skrevet 28. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oftest smitter det ved intim kontakt. Hudlegen var ikke redd for å håndhilse på oss, og han sa at man skal være veldig uheldig for å bli smittet utenom intim kontakt. Med barn er det annerledes. De leker ofte veldig tett, kanskje leker oppi senger om de er med hjem på besøk, kan finne på å bytte klesplagg, osv. Anonymkode: 4b1b9...773 Ja verken legen eller de på apoteket va redd for å være nær meg. Det tar vell litt tid før en midd klarer å hoppe over. En klem skal heller ikke være farlig. Men jeg tenket alikevell på det døgnet rundt. Blir rett og slett sprø. Er ikke typen din nervøs? Er så glad for at ingen andre i husstanden har blitt smittet. Anonymkode: 9ccd7...544
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #51 Skrevet 28. februar 2019 Fikk ddre beskjed om å legge bort madrasser også eller holder det å skifte sengtøy? Anonymkode: 9ccd7...544
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #52 Skrevet 28. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja verken legen eller de på apoteket va redd for å være nær meg. Det tar vell litt tid før en midd klarer å hoppe over. En klem skal heller ikke være farlig. Men jeg tenket alikevell på det døgnet rundt. Blir rett og slett sprø. Er ikke typen din nervøs? Er så glad for at ingen andre i husstanden har blitt smittet. Anonymkode: 9ccd7...544 Det er flere forskjellige anonyme her nå, hehe. Men vi bor langt fra hverandre, så håper begge er kvitt det til vi treffes igjen! Anonymkode: 8dc9c...15e
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #53 Skrevet 28. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oftest smitter det ved intim kontakt. Hudlegen var ikke redd for å håndhilse på oss, og han sa at man skal være veldig uheldig for å bli smittet utenom intim kontakt. Med barn er det annerledes. De leker ofte veldig tett, kanskje leker oppi senger om de er med hjem på besøk, kan finne på å bytte klesplagg, osv. Anonymkode: 4b1b9...773 Jeg har ikke hatt intim kontakt med noen andre enn typen, og jeg er egentlig ganske sikker på at ikke han har hatt det heller.. Slitsomt å ikke vite hvor det kommer fra! Anonymkode: 8dc9c...15e
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #54 Skrevet 28. februar 2019 Fader altså, skabb vil jeg ikke ha.. Anonymkode: 5b4d1...2e1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #55 Skrevet 28. februar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er flere forskjellige anonyme her nå, hehe. Men vi bor langt fra hverandre, så håper begge er kvitt det til vi treffes igjen! Anonymkode: 8dc9c...15e Hehe. Ikke lett å henge med når alle heter anonym. Selv om vi har koder. Har du det også enda? 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke hatt intim kontakt med noen andre enn typen, og jeg er egentlig ganske sikker på at ikke han har hatt det heller.. Slitsomt å ikke vite hvor det kommer fra! Anonymkode: 8dc9c...15 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke hatt intim kontakt med noen andre enn typen, og jeg er egentlig ganske sikker på at ikke han har hatt det heller.. Slitsomt å ikke vite hvor det kommer fra! Anonymkode: 8dc9c...15e Begge har vell fått behandling før han fikk symtomer eventuelt? 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fader altså, skabb vil jeg ikke ha.. Anonymkode: 5b4d1...2e1 Det håper jeg aldri skjer! Anonymkode: 9ccd7...544
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #56 Skrevet 28. februar 2019 Vi fikk symptomer nesten samtidig, tror jeg fikk det noen dager før bare.. Så vi driver fortsatt å behandler oss begge to. Anonymkode: 8dc9c...15e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #57 Skrevet 1. mars 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk ddre beskjed om å legge bort madrasser også eller holder det å skifte sengtøy? Anonymkode: 9ccd7...544 Madrassene må i hvert fall støvsuges. Har du mulighet til å sove på noe annet en ukes tid er jo det aller best. Anonymkode: 4b1b9...773
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #58 Skrevet 1. mars 2019 Fra Dagbladet, om skabb blant unge nå: https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=8972 Anonymkode: 4b1b9...773
Nuttery Skrevet 1. mars 2019 #59 Skrevet 1. mars 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Satt dere på varmeovner inne på det lukkede rommet? Hvorfor det? Jeg bare reiste fra alt i 5 dager, men da var det jo minusgrader inne her.. Anonymkode: 8dc9c...15e Måten de dør på er at de tørker ut/blir dehydrerte. Dvs jo varmere jo bedre. rundt null og noen minusgrader kan de leve lenge, hvis jeg husker rett. 20-25 grader. Jeg leste en del forskningsartikler om skabb for å finne ut hvordan best ta livet av dem. 1
Nuttery Skrevet 1. mars 2019 #60 Skrevet 1. mars 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Fader altså, skabb vil jeg ikke ha.. Anonymkode: 5b4d1...2e1 Ikke noe å stå etter. Ganske tilfeldig om man får det eller ikke tenker jeg, man er vel egentlig bare uheldig. Jeg hadde aldri i mitt liv trodd vi kunne få skabb, men så uheldige var vi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå