AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #81 Skrevet 7. mars 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig, det er altfor lite kunnskap generelt, men så har jo dette vært en sjelden lidelse i nyere tid, fram til nå. Almennleger synes jeg uansett burde hatt mer kunnskap enn de synes å ha. Vi måtte vente 3 uker på time hos hudlege, men da hadde vi selvdiagnostisert, og var på vei til å bli kvitt det. Om ikke hadde vi definitivt gått privat. Anonymkode: 4b1b9...773 Hvor mye behandling hadde dere før dere ble kvitt det? Hva mer kan hudlegen gjøre om det er skabb. Jeg har jo prøvd de to hovedbehandlingene på markede. Derfor jeg føler at alt er håpløst. Det hadde vert betryggende om de sjekket da. Anonymkode: 9ccd7...544
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #82 Skrevet 7. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor mye behandling hadde dere før dere ble kvitt det? Hva mer kan hudlegen gjøre om det er skabb. Jeg har jo prøvd de to hovedbehandlingene på markede. Derfor jeg føler at alt er håpløst. Det hadde vert betryggende om de sjekket da. Anonymkode: 9ccd7...544 Hvordan er prisene på privat hudlege? Anonymkode: 9ccd7...544
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #83 Skrevet 7. mars 2019 På 6.2.2019 den 20.22, AnonymBruker skrev: Har tatt en skabbbehandling. Hadde kremen på i ca 12 timer og skiftet sengtøy etterpå. Vakset også klærne jeg hadde brukt før utenom jakken min. Klør fremdeles etter behandling. Vet noen om dette er normalt? Anonymkode: 9ccd7...544 Kødder du? Finnes skabb? Anonymkode: 2f7cf...db6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #84 Skrevet 7. mars 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kødder du? Finnes skabb? Anonymkode: 2f7cf...db6 Fy faen ja.. Anonymkode: 8dc9c...15e
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #85 Skrevet 7. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fy faen ja.. Anonymkode: 8dc9c...15e Dessverre. Unner ikke min værste fiende dette her. Dette var heller ikke betryggende lesestoff. https://www.kk.no/helse/barnefamilien-har-brukt-nesten-20-000-kroner-pa-a-bekjempe-skabb---uten-hell/70847425 Anonymkode: 9ccd7...544 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #86 Skrevet 8. mars 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye behandling hadde dere før dere ble kvitt det? Hva mer kan hudlegen gjøre om det er skabb. Jeg har jo prøvd de to hovedbehandlingene på markede. Derfor jeg føler at alt er håpløst. Det hadde vert betryggende om de sjekket da. Anonymkode: 9ccd7...544 Jeg tenker mest for å få sjekket ut om du virkelig ikke er kvitt det nå, etter alt du har gjort, eller om det er noe annet som gjør at du klør, som f.eks en reaksjon i huden etter røffe runder med behandling. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er prisene på privat hudlege? Anonymkode: 9ccd7...544 Tror vi betalte rundt 300 kr for konsultasjon med henvisning fra lege til hudlege med offentlig avtale. Hos hudlege på f.eks Volvat må du nok gange med 4, i hvert fall. https://www.volvat.no/lokasjoner/oslo/prisliste/ Anonymkode: 4b1b9...773
Uten navn Skrevet 8. mars 2019 #87 Skrevet 8. mars 2019 Å Nei nå blir jeg nervøs... har er utslett på bryst og rygg som kommer og går... tørker ut av seg selv men dukker kanskje opp 1-2 uker senere igjen. Kan dette være skabb? Har ikke sett noen svarte prikker. De er bare kviselignende og noen væsker litt om jeg klør dem sundt...
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #88 Skrevet 8. mars 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dessverre. Unner ikke min værste fiende dette her. Dette var heller ikke betryggende lesestoff. https://www.kk.no/helse/barnefamilien-har-brukt-nesten-20-000-kroner-pa-a-bekjempe-skabb---uten-hell/70847425 Anonymkode: 9ccd7...544 Herregud, stakkars folk! Men bra det blir fokusert litt mer på hvor vanskelig det er å bli kvitt. Anonymkode: 8dc9c...15e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #89 Skrevet 8. mars 2019 Det kommer pga folk ligger rundt. Slutt å ha sex med alt og alle. Dette vil bare spre seg enda verre. Anonymkode: 36e1b...639 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #90 Skrevet 8. mars 2019 16 minutter siden, Uten navn skrev: Å Nei nå blir jeg nervøs... har er utslett på bryst og rygg som kommer og går... tørker ut av seg selv men dukker kanskje opp 1-2 uker senere igjen. Kan dette være skabb? Har ikke sett noen svarte prikker. De er bare kviselignende og noen væsker litt om jeg klør dem sundt... Det klør helt forjævlig, så det er liten tvil hvis du har det. Bestill time til lege, så du får sjekket! Håper virkelig du ikke har det Anonymkode: 8dc9c...15e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #91 Skrevet 8. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kommer pga folk ligger rundt. Slutt å ha sex med alt og alle. Dette vil bare spre seg enda verre. Anonymkode: 36e1b...639 Jeg har ikke gjort det! Det kan spre seg overalt, solstudio, treningsapparater osv.. Anonymkode: 8dc9c...15e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #92 Skrevet 8. mars 2019 2 timer siden, Uten navn skrev: Å Nei nå blir jeg nervøs... har er utslett på bryst og rygg som kommer og går... tørker ut av seg selv men dukker kanskje opp 1-2 uker senere igjen. Kan dette være skabb? Har ikke sett noen svarte prikker. De er bare kviselignende og noen væsker litt om jeg klør dem sundt... Dette høres absolutt ikke ut som skabb. Skabb er ikke noe som kommer og går. Har du først fått det, og ikke har behandlet det, så sprer det seg hele tiden til nye steder på kroppen, og det klør infernalsk 24/7, og aller verst om natten. Anonymkode: 4b1b9...773
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #93 Skrevet 8. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud, stakkars folk! Men bra det blir fokusert litt mer på hvor vanskelig det er å bli kvitt. Anonymkode: 8dc9c...15e Ja det er jo helt forferdelig. Er så redd for at den har blitt resistent. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke gjort det! Det kan spre seg overalt, solstudio, treningsapparater osv.. Anonymkode: 8dc9c...15e Man må jo nesten holde seg inne når man har blitt kvitt der hvis det er så lett å få.. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette høres absolutt ikke ut som skabb. Skabb er ikke noe som kommer og går. Har du først fått det, og ikke har behandlet det, så sprer det seg hele tiden til nye steder på kroppen, og det klør infernalsk 24/7, og aller verst om natten. Anonymkode: 4b1b9...773 Enig! Anonymkode: 9ccd7...544
Uten navn Skrevet 8. mars 2019 #94 Skrevet 8. mars 2019 Det klør helt fornøyelig når der først blusser opp - men så tørker der ut og og for mørke arr før det starter på nytt? 🙀
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #95 Skrevet 9. mars 2019 17 timer siden, Uten navn skrev: Det klør helt fornøyelig når der først blusser opp - men så tørker der ut og og for mørke arr før det starter på nytt? 🙀 Nei, det klør helt til du blir kvitt det, og da tørker det ut. Arr får man av å klø seg halvt i hjel. Og det starter ikke på nytt hvis du har klart å drepe alle. Anonymkode: 8dc9c...15e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #96 Skrevet 10. mars 2019 På 9.3.2019 den 17.20, AnonymBruker skrev: Nei, det klør helt til du blir kvitt det, og da tørker det ut. Arr får man av å klø seg halvt i hjel. Og det starter ikke på nytt hvis du har klart å drepe alle. Anonymkode: 8dc9c...15e Har fått noen prikker som kommer og går etter behandlingen. Ser ut som de forsvinner nå. håper skabben er borte nå. Men vanskelig å være sikker. Anonymkode: 9ccd7...544
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #97 Skrevet 11. mars 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fått noen prikker som kommer og går etter behandlingen. Ser ut som de forsvinner nå. håper skabben er borte nå. Men vanskelig å være sikker. Anonymkode: 9ccd7...544 Samme her.. Skal ta en runde til med tabletter for sikkerhetsskyld. Håper du er kvitt det! Anonymkode: 8dc9c...15e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #98 Skrevet 11. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme her.. Skal ta en runde til med tabletter for sikkerhetsskyld. Håper du er kvitt det! Anonymkode: 8dc9c...15e Hvordan ser dine ut? Det ser jo ut som utslett og vesker litt. Men når jeg hadde skabb var det jo sår. Klør ikke så mye heller. Men er så redd for at det fremdeles er der. Hvor mye behandling har du tatt nå? Anonymkode: 9ccd7...544
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #99 Skrevet 11. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ser dine ut? Det ser jo ut som utslett og vesker litt. Men når jeg hadde skabb var det jo sår. Klør ikke så mye heller. Men er så redd for at det fremdeles er der. Hvor mye behandling har du tatt nå? Anonymkode: 9ccd7...544 Hmm, rart, jeg fikk sånne små kvise-lignende greier noen dager etter forrige tablettkur, men akkurat nå virker det som de har tørket bort. De vesket ikke. Har hatt på to runder med permetrin, og skal ta min andre tablettkur nå. Fikk du resept på kortisonkrem? Fant ut at det hjalp litt mot kløen iallefall. Anonymkode: 8dc9c...15e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #100 Skrevet 11. mars 2019 Det har jeg også en del av. Men også noen prikker som ligner på skabben. Skjønner ikke hvordan den kan overleve så mye i tilfelle. Har ikke fått kortison krem. Leste om noen sim fikk det og trodde at det var borte når det ikke var det. Klør egentlig ikke så mye heller. Legger du fremdeles klær i fryseren? Bruker du stromectol? hvor lang tid fikk du bedkjed om å ha mellom tablettene? Anonymkode: 9ccd7...544
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå