Gå til innhold

Reise alene?

Gjest Formosiss

Anbefalte innlegg

Gjest Formosiss

Jeg har såå lyst til å reise; ikke nødvendigvis til syden, da jeg er en av dem som ikke ser poenget i å reise et sted bare for å ligge og dra seg på stranden, men vil heller oppleve noe.

Problemet er at jeg ikke har noen å dra med; ingen gode nok venner og kjæresten har vært bokstavelig talt over alt og er lei av å reise - foreldre er utelukket da min mor ikke tør å reise noe sted og min far.. Vel.

Er det noen som har reist noe sted alene? Hvordan var dette i så fall? Forslag til steder? Bør ikke være så alt for dyrt, og det må være et sted som er "trygt" for jenter som reiser alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Formosiss

"Jomfrureiser" og "singelreiser", ja. Høhø. Måtte dra litt på smilebåndet ;-)

Nei, jeg vet ikke jeg, trenger ikke nødvendigvis å være sammen med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

Såg "Gutta på tur" sist søndag, der dei reiste til Kreta. Det landet har jammen meg kontrastar!! Låglandet har frodige skoger, flotte badestrender, god mat. Høglandet har flotte landskap og fjell som liknar mykje på Vestlandet! Kreta hadde og mange "rare" byar som det nesten aldri var folk i.Blindvegar nesten..

Er du glad i å rusle og kanskje gå for å oppleve saker og ting, kanskje dette er ein ide?

Eller syntes eg det verkar litt skremmande å reise aleine. Kva med å oppsøke nettplassar eller sende ei annonse inn til eit blad for å bli kjent med andre som reiser aleine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har såå lyst til å reise; ikke nødvendigvis til syden, da jeg er en av dem som ikke ser poenget i å reise et sted bare for å ligge og dra seg på stranden, men vil heller oppleve noe.

Problemet er at jeg ikke har noen å dra med; ingen gode nok venner og kjæresten har vært bokstavelig talt over alt og er lei av å reise - foreldre er utelukket da min mor ikke tør å reise noe sted og min far.. Vel.

Er det noen som har reist noe sted alene? Hvordan var dette i så fall? Forslag til steder? Bør ikke være så alt for dyrt, og det må være et sted som er "trygt" for jenter som reiser alene.

Høres ut som meg i et nøtteskall jo:)...har også kjempelyst å reise, men ingen som vil bli med meg jo:(:(

har hatt en uke på gran canaria nå for en mnd siden og likte meg kjempegodt, kunne virkelig tenkt meg å reise ned igjen i begynnelsen av juni(da er det billig). Hadde nok aldri turt å reise aleine, har hørt for mange rare historier, kan nok bli litt ensomt også! For første gang i mitt liv skulle jeg ønske jeg hadde litt flere impulsive venniner:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Hvis gruppereiser ikke er helt utelukket, ville jeg ha tatt en tur innom Worldwide i Oslo - eller sjekket nettsidene deres www.worldwide.no

Jeg har reist på tur i Botswana med dette selskapet. De selger massevis av turer i nesten hele verden gjennom forskjellige internasjonale operatører. Dette er fellesturer for folk som egentlig ikke liker gruppeturer. Her møter du ikke gamle ektepar. Er du litt sporty, finnes det mange muligheter som vandring i fjellet, safari og mye, mye mer.

På slike turer er det ihvertfall ikke noe problem å reise alene. Du blir garantert kjent med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Nei vi gjorde ikke det. Men vi gikk til fots med en guide (altså ingen bil og ingen våpen) og møtte en diger flokk elefanter. Vi måtte sette oss ned på huk under noen trær og håpe at elefantene ikke oppdaget oss.

Ellers sov vi i telt ute i bushen og hørte elefanter, flodhester, aper etc om natta.

Anbefales. Men Worldwide selger ikke bare slike turer, altså. Jeg har faktisk akkurat vært innom dem og hentet nye kataloger fordi vi planlegger en langt mindre eksotisk tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi gjorde ikke det. Men vi gikk til fots med en guide (altså ingen bil og ingen våpen) og møtte en diger flokk elefanter. Vi måtte sette oss ned på huk under noen trær og håpe at elefantene ikke oppdaget oss.

Ellers sov vi i telt ute i bushen og hørte elefanter, flodhester, aper etc om natta.  

Anbefales. Men Worldwide selger ikke bare slike turer, altså. Jeg har faktisk akkurat vært innom dem og hentet nye kataloger fordi vi planlegger en langt mindre eksotisk tur.

Oki, jeg spurte fordi jeg vet de har importert noen indiske elefanter som de bruker til safari. Jeg har bestemt meg for at jeg skal oppleve det.

Var ok med safari i bil også forsåvidt, men på elefantryggen må jo være helt utrolig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

heisann!

jeg har nettopp kommet hjem fra to mnd i sør - amerika alene. hadde ingen problemer med det, var kjempespennende og møtte mange hyggelige og interessante mennesker. Møtte også MANGE andre jenter som reiser alene. Det var et eventyr!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

jeg har nettopp kommet hjem fra to mnd i sør - amerika alene. hadde ingen problemer med det, var kjempespennende og møtte mange hyggelige og interessante mennesker. Møtte også MANGE andre jenter som reiser alene. Det var et eventyr!!!!!!

Referat på reiselivssidene? *Håpfull* :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har flere venner som har reist på gruppereiser med Kilroy. De har uendelig mange turer å velge mellom, og fungerer slik at man må komme seg til det aktuelle landet selv, og man møter der de andre i gruppa man skal reise sammen med. Det er gjerne folk fra hele verden i ei slik gruppe, og jeg har fått inntrykk av at det er en slags organisert backpackertur. Jeg har tidligere tittet litt på disse turene selv, og de har bl. a kjempemange ulike turer av ulik varighet i Sør-Amerika, Asia etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...