Gå til innhold

Feminisme er for ALLE


AnonymBruker

Anbefalte innlegg


Kvinnekamp, mannekamp, kamp for nonbinære - det heter feminisme!

Feminisme er å gi alle lov til å være den de er så lenge de ikke skader noen andre.
Feminisme er for alle og er vår felles kamp mot patriarkatet og det undertrykkende strukturer som skader både kvinner, menn, nonbinære og barn!

Det går ikke an å være for likestiling men mot feminisme.
Det går ikke an å være for menns rettigheter uten å være feminist.
Det går ikke an å være antifeminist og hevde man er for kvinners rettigheter også.

Feminisme er likestilling og feminismen er for og handler om alle som er undertrykte! :)

Anonymkode: 6594b...7b6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er jente og jeg føler ikke at jeg får lov til å kalle meg feminist av andre ("ordentlige") feminister. Så jeg sier bare at jeg er for likestilling jeg, selv om du mener at det er det samme.

Anonymkode: 570d2...550

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egalitarisme = Likestilling

Feminisme = Bryr seg bare om kvinner men bare kvinner på venstresiden, Nåde den kvinne som ikke er på venstresiden.

Anonymkode: 4cfda...6ba

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminister er som regel helt blåst i toppen...

Jeg er ikke for likestilling, for vi er jo ikke like. Hilsen kvinne. 

Anonymkode: 0da78...875

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Kvinnekamp, mannekamp, kamp for nonbinære - det heter feminisme!

Feminisme er å gi alle lov til å være den de er så lenge de ikke skader noen andre.
Feminisme er for alle og er vår felles kamp mot patriarkatet og det undertrykkende strukturer som skader både kvinner, menn, nonbinære og barn!

Det går ikke an å være for likestiling men mot feminisme.
Det går ikke an å være for menns rettigheter uten å være feminist.
Det går ikke an å være antifeminist og hevde man er for kvinners rettigheter også.

Feminisme er likestilling og feminismen er for og handler om alle som er undertrykte! :)

Anonymkode: 6594b...7b6

Tror du feministene er der for de prostituerte eller horekunder eller andre forfulgte menneskegrupper?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feminisme er likestilling og feminismen er for og handler om alle som er undertrykte!

Nei, det stemmer ikke. Jeg skrev i går at feministene burde komme på banen for å kjempe for at menn får like rettigheter når det kommer til barn. Da fikk jeg til svar at feminister jobber ikke for MENN. De jobber for kvinner. Menn kan kjempe for sine egne rettigheter. Likestilling for meg, men ikke for deg er det de egentlig mener.

Tråden jeg skrev det i er den hvor hun som er gravid lurte på om barnefaren  kunne nekte henne å flytte etter fødsel, og om hun dermed burde flytte før fødsel for å unngå at han hindrer henne.

Anonymkode: 83d83...68a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede egalitarisme.

Feminisme er ikke annet enn å demonisere mannen og maskulinitet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egalitarisme = Likestilling

Feminisme = Bryr seg bare om kvinner men bare kvinner på venstresiden, Nåde den kvinne som ikke er på venstresiden.

Anonymkode: 4cfda...6ba


Feminisme = Bryr seg om alle kvinner i hele verden uavhengig av politisk syn og bryr seg om alle undertrykte menn i hele verden.

Anonymkode: 6594b...7b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hocane skrev:

Vi har allerede egalitarisme.

Feminisme er ikke annet enn å demonisere mannen og maskulinitet.

 
Gjesp. Er det paranoidschizofrene konspirasjonsteoretikere her inne på et så nøkternt forum , det hadde jeg ikke trodd.

Anonymkode: 6594b...7b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feminister er som regel helt blåst i toppen...

Jeg er ikke for likestilling, for vi er jo ikke like. Hilsen kvinne. 

Anonymkode: 0da78...875

Likestiling handler ikke om å være like. Jøsses

Anonymkode: 6594b...7b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, waco skrev:

Tror du feministene er der for de prostituerte eller horekunder eller andre forfulgte menneskegrupper?


Ja, rettigheter for prostituerte er en av de tingene feminismen står for og antisexisme og antiundertrykking av kvinner. Å kjøpe sex er jo en undertrykking av kvinner , så feminismen kjemper ikke for horekundene nei, som er de privilgerte, men for de prostituerte som er de undertrykte

Anonymkode: 6594b...7b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer ikke. Jeg skrev i går at feministene burde komme på banen for å kjempe for at menn får like rettigheter når det kommer til barn. Da fikk jeg til svar at feminister jobber ikke for MENN. De jobber for kvinner. Menn kan kjempe for sine egne rettigheter. Likestilling for meg, men ikke for deg er det de egentlig mener.

Tråden jeg skrev det i er den hvor hun som er gravid lurte på om barnefaren  kunne nekte henne å flytte etter fødsel, og om hun dermed burde flytte før fødsel for å unngå at han hindrer henne.

Anonymkode: 83d83...68a


Hvem svarte det da? En av de feministiske standpunktene er jo faktisk at forholdene og involveringen fra barnefar skal bli mere jevn som med barnemor så feminister jobber for menns rettigheter når det kommer til barnefordeling og andre ting. Men det er jo litt riktig også at menn må også kjempe for sine egne rettigheter og ikke bare sitte å klage over at de ikke blir hørt når de ikke aktivit bidrar selv.

Men å hindre barnemor i å flytte er ingen rettighet, og å ikke ha det som rettighet som mann er ikke manneundertrykking. Da blir man nødt til å ha en bedre dialog med barnemor og i værstefall flytte etter om det er et problem at barnemor flytter. Om barnemor for eksepel ikke får jobb da i den byen hun bor i så kan jo ikke mannen undertrykke hun og holde hun igjen i en by uten jobbmuligheter og tvinge hun til å leve i fattigdom. Selvom barnemor flytter til en annen by så har barnefar de samme rettighetene på samvær med barnet men det medfører litt mere reising da thats it

Anonymkode: 6594b...7b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:


Hvem svarte det da? En av de feministiske standpunktene er jo faktisk at forholdene og involveringen fra barnefar skal bli mere jevn som med barnemor så feminister jobber for menns rettigheter når det kommer til barnefordeling og andre ting. Men det er jo litt riktig også at menn må også kjempe for sine egne rettigheter og ikke bare sitte å klage over at de ikke blir hørt når de ikke aktivit bidrar selv.

Men å hindre barnemor i å flytte er ingen rettighet, og å ikke ha det som rettighet som mann er ikke manneundertrykking. Da blir man nødt til å ha en bedre dialog med barnemor og i værstefall flytte etter om det er et problem at barnemor flytter. Om barnemor for eksepel ikke får jobb da i den byen hun bor i så kan jo ikke mannen undertrykke hun og holde hun igjen i en by uten jobbmuligheter og tvinge hun til å leve i fattigdom. Selvom barnemor flytter til en annen by så har barnefar de samme rettighetene på samvær med barnet men det medfører litt mere reising da thats it

Anonymkode: 6594b...7b6

Når mor flytter 50 mil før barnet i det hele tatt er født sier det seg selv at det blir vanskelig for far å opprettholde noe samvær. Særlig de første årene, og når ikke det er på plass så er liksom løpet kjørt.

Når barnet allerede er født og foreldrene har delt foreldreansvar så kan faktisk ikke mor (eller far) flytte langt unna den andre forelderen uten samtykke fra den andre. Det handler vel mer om barnets rettigheter til å se far, selv om det selvfølgelig også handler om fars rett til å se barnet.

Anonymkode: 83d83...68a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gent82 skrev:

Feminismekrav #..

image.jpeg

discrimination-against-women-is-wrong-di

Anonymkode: 4cfda...6ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror flere ville vært feminister om ikke den feminismen vi har hatt i Norge de siste 50 åra hadde vært så kvinnefiendtlig som den faktisk er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig tenker jeg at alle er unike og har forskjellige behov - og jeg synes at det er mer rettferdig å forskjellbehandle litt for å gi alle like muligheter. Om det er feminismen/likestillingkampen gjør, er jeg litt usikker på.

Her er et eksempel på "likestilling" og "rettferdig":
Bilderesultat for equality

Men problemet er selvsagt hvem bestemmer og hvordan man skal forskjellbehandles slik at det blir mest "rettferdig" :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...