pompdelux Skrevet 6. februar 2019 #41 Skrevet 6. februar 2019 23 mnd mellom de to eldste, 5 år til neste. Fint hopp syntes jeg
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #42 Skrevet 6. februar 2019 Jeg har tre. Det er 1,5 år mellom de to eldste og fem år mellom mellomste og yngste. Jeg skulle ønske den siste var mye tettere på de andre. Nå er de eldste i starten av ungdomstiden og minste er fortsatt liten. Hun begynner på skolen til høsten. Det blir så forskjellige behov som skal dekkes, det er så stor forskjell i hva de ønsker og trenger. Prøvde egentlig å få siste noen år før, men opplevde flere spontanaborter som jeg måtte hente meg inn igjen fra. Jeg syntes ikke at det var spesielt slitsomt å ha to babyer/småbarn når de eldste var små, var verre å få en baby når jeg da hadde disse to som skulle ut og rundt omkring og måtte ha hjelp til lekser osv. Anonymkode: b107a...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #43 Skrevet 6. februar 2019 På 4.2.2019 den 15.10, AnonymBruker skrev: Bare vær obs på at med 3 søsken havner ofte en litt utenfor. Det er slik for alle jeg kjenner. Det er naturlig at 2 av dem ofte får et bedre søskenforhold (enten pga alder eller personlighet) og så havner den 3 litt i konkurranse med den andre. Det blir litt samme prinsippet som at man aldri drar 3 stk på ferie, det er alltid 2 som får best kjemi og den siste føler seg litt utenfor. Jeg hadde valgt stor aldersforskjell på siste, da blir det en som får ekstra oppmerksomhet og som kan se opp til de eldste. Søskenforholdet kan fint bli det samme senere, jeg har best forhold til det søskenet som er 10år eldre enn meg. Anonymkode: 26b9d...15a Skriver under på denne, kanskje spesielt dersom barna ikke alle er av samme kjønn. Vi har tre tette(1,5 år mellom hver av dem). Det er ofte slik at en av dem føler seg utenfor, særlig den som kom sist, og som ikke er av samme kjønn som de to andre. Det var INTENST i småbarnsfasen, men veldig fint at de er på samme nivå nå som de er eldre. Vil gjøre deg obs på at det å være pseudotviiling ikke alltid er like enkelt. Skal du først gå for tre tette er mitt beste råd å gjøre dem så selvstendige som mulig med en gang(bleier, påkledning osv) Anonymkode: ce05b...b0d 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #44 Skrevet 7. februar 2019 På 4.2.2019 den 15.15, AnonymBruker skrev: Dummeste jeg har lest idag!! 😂😂 Anonymkode: 4576d...574 Det kan du gjerne synes, men det fjerner ikke opplevelsen de jeg kjenner har hatt. Har du noen erfaring selv siden du synes dette var så utrolig morsomt? Anonymkode: 26b9d...15a 1
Peggy-Lovise Skrevet 7. februar 2019 #45 Skrevet 7. februar 2019 2,5 år mellom de to eldste. 5 år mellom nr 2 og 3. Minste var overhodet ikke planlagt, men en veldig fin overraskelse ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #46 Skrevet 7. februar 2019 2 år mellom 1 og 2. 5 år mellom 2 og 3. Jeg trengte en "babypause" mellom dem. 😂 Merker jo at 1 og 2 har et nærmere forhold pga de er nærmere hverandre i alder, men nr 3 er heldig og har to hengivne storesøsken å se opp til og strekke seg mot. Anonymkode: 01b34...89d 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #47 Skrevet 7. februar 2019 På 6.2.2019 den 12.57, AnonymBruker skrev: Dette stemmer vel ikke? Man har 30 dager, 10 per barn. Anonymkode: 39c12...a82 Ikke riktig! 10 dager dersom man har opptil 2 barn, har man flere får man 15 dager. Anonymkode: 8317f...2c9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå