Vera Vinge Skrevet 4. februar 2019 #21 Skrevet 4. februar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Om det lar seg planlegge, ville jeg fått nr tre i juni det året eldste begynner på skolen. Anonymkode: 73130...e1d Vi fikk baby på våren når den eldste begynte på skolen, og jeg føler selv at dette var en liten genistrek. Alt som var nytt med å ha skolebarn for oss voksne ble veldig greit når en er i perm. Og skolebarnet kan ha kortere dager i 1. klasse, og vi opplever ikke å ha en sliten 1.klassing, slik mange snakker om. Dette var jo litt tilfeldig, men en fin bonus. Vi har to barn med to år mellom, og så fire år mellom nr to og tre. Vi vurderte om vi skulle prøve å få tre år mellom de to yngste, for å ha en tettere flokk, men det passet bl.a. ikke så bra mtp å ha fast jobb. Og så skjønner jeg hvorfor mange med tre barn jeg vet om velger litt mer avstand mellom nr to og tre. Da har man litt tid til å hente seg inn etter to tette, man slipper å ha tre barn som er veldig små samtidig (også med alt det kan innebære av dårlig søvn og mye sykdom) og kanskje er faren for at den midterste kommer i skvis mindre. For oss var det ideelt å gjøre det sånn, og jeg merker at det er enorm forskjell på å få en baby når de andre barna var 4 og 6 og det å ha en baby og en 2-åring samtidig. Men det fins jo ikke noe fasitsvar på dette.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #22 Skrevet 4. februar 2019 Her er det 19 mnd mellom de to eldste, så 2 1/2 år mellom to og tre. Helt topp å ha tre tette. De har stor glede av hverandre. Nå som de snart er voksne, hjelper de hverandre med skolearbeid. De to eldste var rolige, mens nr tre gjorde mer ut av seg. Nr tre var tvilling, men vi mistet den ene. Anonymkode: 3f580...6f9 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #23 Skrevet 4. februar 2019 2 år mellom eldste og mellomste og et år mellom mellomste og minste. Er så glad for det! De har kunne holdt på med samme ting nesten hele veien. Gikk fint å ha flere bleiebarn samtidig, istedenfor å spre det over mange år. Godt at alle liker samme bøker, filmer osv. De leker godt med hverandre, og mellomste fungerer som et bindeledd mellom yngste og største i lek. De har så mange fine stunder sammen, og det er godt å oppdra en gjeng uten å måtte ta så mye hensyn til alder. Babytiden gikk fort og selv om det har vært hektisk til tider så er jeg så utrolig glad for at de har hverandre og kan ha det så gøy sammen når de er så nær i alder. Anonymkode: 24441...e36
Darkannie Skrevet 4. februar 2019 #24 Skrevet 4. februar 2019 Eldste skulle begynne i 3. Klasse, mellomste i 1. Klasse da minste kom i Juli før skolestart. Perfekt! Var hjemme hele det året, fantastisk for de eldste å komme hjem til mamma som hadde middagen klar, og vi sparte masse penger på å ikke ha verken barnehage eller SFO!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #25 Skrevet 4. februar 2019 Vi har en på 11, en på 10 og en på 4. Da minste var baby var det helt perfekt. De store styrte seg selv, ingen sjalusi og alle kunne kose seg med babyen. Nå er det veldig krevende, minste vil gjøre alt de store kan og lager mye trøbbel rett og slett. Det blir mange tårer hos han i løpet sv en dag, legging er vanskelig og de to store får for lite egentid. Ofte vil de bare være i fred, men det blir sjelden akseptert hos minste som så gjerne vil være med på alt og i tillegg bestemme og styre alt. Gleder meg til minste roer seg litt, men vi burde vel strengt tatt hatt en til i nær alder til minste. Ser at han blir litt alene i forhold til de andre to. Men det toget er gått, her blir det ikke flere. Anonymkode: 9e696...947
Snabeltann Skrevet 5. februar 2019 #26 Skrevet 5. februar 2019 Vi har tre i mellom våre tre. Gått helt fint.
Crabs Skrevet 5. februar 2019 #27 Skrevet 5. februar 2019 Vi har 2,5 år mellom nr. 1 og 2 og 3 år mellom nr. 2 og 3. Synes 2,5 år mellom ungene er helt perfekt. Da begynner den ene og bli litt mindre avhengig av mamma samtidig som at aldersforskjellen ikke blir så stor at de ikke har glede av hverandre i lek.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #28 Skrevet 5. februar 2019 Vi har tre barn, to år mellom de to yngste. Det var veldig strevsomt i starten da begge sov dårlig, 2-åringen trengte mye hjelp mens babyen hang fast på meg etc. Nå er de blitt større og har enormt mye glede av hverandre. Leker masse sammen, ferier er enkle å planlegge fordi de liker mye av det samme etc. Noen flere år mellom mellomste og eldste. Det vag enklere dem første tiden, men ser også at de har mye mindre til felles nå når de er eldre, og de har ganske ulike behov i ferier etc. Anonymkode: c4ccb...f03
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #29 Skrevet 5. februar 2019 7, 5 og 2 år Anonymkode: 2e290...7e5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #30 Skrevet 5. februar 2019 4 år mellom nr en og to, 13 mnd mellom nr to og tre. Litt omvendt av TS sine tanker, altså. Skal legges til at nr tre ikke var planlagt. Anonymkode: 66401...c46
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #31 Skrevet 5. februar 2019 Kjør på! Vi har fått våre tre med 1,5 års mellomrom mellom alle, og det kan anbefales. Hektisk mens det står på de første årene, men når minste blir tre og bleietørr, så er det jo bare fryd og gammen etterpå 👍🏼 Anonymkode: 04593...180
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #32 Skrevet 6. februar 2019 4 år mellom 1 og 2 og 6 år mellom 2 og 3/4 (tvillinger). Altså de eldste var 10 og 6 når de minste kom. Anonymkode: 17fd4...555
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #33 Skrevet 6. februar 2019 På 4.2.2019 den 11.29, AnonymBruker skrev: Min mor hadde 2 og 4 år mellom barna, og jeg (eldste) har aldri fått noe søsken/lekeforohld til yngste. Så jeg ville valgt å få alle barna innenfor en 4-årsperiode om jeg kunne velge. (Er dessverre ikke fruktbar nok til å velge selv.) Anonymkode: 4695c...1f5 Pga 4 års aldersforskjell så har dere ikke søskenforhold? Da er det kanskje andre grunner? Det er ikke vanlig at man ikke får et søskenforhold på såpass få år mellom. Anonymkode: 8317f...2c9 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #34 Skrevet 6. februar 2019 På 4.2.2019 den 11.22, MrsJohnsen skrev: Kult at dere har lyst på tre barn. Jeg ville anbefalt å vente litt... Små barn blir ofte dårligere av forkjølelser osv. Det er veldig altoppslukende å ta vare på flere småbarn + baby, som er syke, da de har vanskeligere for å si ifra osv. Hilsen en som heldigvis ikke jobber for øyeblikket og har tatt vare på tre små sjuklinger i ukesvis. Mannen har blitt dårlig og, da må jeg ta vare på han og vel? Ber til høyere makter for å slippe unna selv. Ellers er tre små fantastisk koselig og givende💜 De er jo så nydelige! Med dagens permisjonsregler må vi ut i jobb, når de er veldig små. Med 3 barn har man 15 sykedager, Hvis man er uheldig at alle blir smittet. Er det knapt og veldig stressende. Dette stemmer vel ikke? Man har 30 dager, 10 per barn. Anonymkode: 39c12...a82
Trøndelag84 Skrevet 6. februar 2019 #35 Skrevet 6. februar 2019 Vi har valgt å bare kjøre på. 2,5 år mellom nr. 1 og 2. Så blir det 20 mnd. mellom. 2 og 3 😊
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #36 Skrevet 6. februar 2019 25 minutter siden, Trøndelag84 skrev: Vi har valgt å bare kjøre på. 2,5 år mellom nr. 1 og 2. Så blir det 20 mnd. mellom. 2 og 3 😊 Modig gjort! Hvordan tørr dere det? Jeg er tobarnsmor og har helt noia for å få flere 😅 Skal sies at vårt barn nr. 2 har hatt noen utfordringer som har gjort småbarnsperioden spesielt tøff og ekstra lang. Godt at alle er forskjellige da. Anonymkode: 631d7...c39
Arkana Skrevet 6. februar 2019 #37 Skrevet 6. februar 2019 (endret) 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette stemmer vel ikke? Man har 30 dager, 10 per barn. Anonymkode: 39c12...a82 Nei, man har 10 dager per år for 1-2 barn og 15 dager per år om man har 3+ barn. Endret 6. februar 2019 av Arkana
Trøndelag84 Skrevet 6. februar 2019 #38 Skrevet 6. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Modig gjort! Hvordan tørr dere det? Jeg er tobarnsmor og har helt noia for å få flere 😅 Skal sies at vårt barn nr. 2 har hatt noen utfordringer som har gjort småbarnsperioden spesielt tøff og ekstra lang. Godt at alle er forskjellige da. Anonymkode: 631d7...c39 Vi har nok vært heldige med de to første ☺️ Nr. 3 har ikke kommet enda. Så vi får se hvordan det går da 😅
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #39 Skrevet 6. februar 2019 På 4.2.2019 den 11.04, AnonymBruker skrev: Vi har to barn, som er 2 år og 8 måneder. Altså 1,5 år mellom dem. Vi ønsker oss tre barn, og egentlig vil vi vente litt med tredje. Uaktuelt med tre bleiebarn, og jeg vil gjerne jobbe litt mer enn 6 måneder før jeg går ut i permisjon igjen. Så mitt spørsmål til dere, er; hvor mange år er det mellom deres barn? Vil dere anbefale å vente til de to største er eldre eller kjøre på mens man ennå er i «småbarnsfamilielivet»?🙈 Anonymkode: 92989...ade To barn på en gang, og ett barn ca 1 år yngre enn de to første. Ikke å anbefale. Anonymkode: 0fc06...7b9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #40 Skrevet 6. februar 2019 Mine er 16, 14 og 9 år gamle. Siste var et hendelig uhell som vi aldri har angret på. Babytiden med minste var langt mer harmonisk enn babytiden med nr to. Også er det koselig å ha en liten skjønning samtidig som man har to mutte tenåringer 😁 Anonymkode: 4b5d4...460
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå