Gå til innhold

Jeg tror jeg må bli ufør, men hvordan?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har et ganske stort problem nå, for jeg tror ikke jeg er i stand til å jobbe mer!

Jeg sliter med senebetennelse i armen, og har hatt det nå i over 4 mnd. Jeg har gjort alt, og går fortsatt til behandling. Men uten resultater. Jeg var sykemeldt i nesten 2 mnd pga dette, og har netopp begynt i ny jobb etter en hel sommer med avslapping. Men nå merker jeg at smertene tar overhånd, og jeg tror ikke jeg er istand til å jobbe der alikevel. Jeg har heller ikke skrevet noe kontrakt med dem (sjefen er litt treg).

Hvordan skal jeg gå frem nå?

Hvem skal jeg kontakte?

De på den nye jobben min vet at jeg har vært plaget med senebetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ufør? Mener du på ramme alvor at ønsker å uføretrygde deg pga en senebetennelse, eller misforstår jeg noe her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Hei Du

Nå ble jeg forbannet som ville bli ufør grunnet en senebetennelse ,det har jeg hatt mange ganger og veit hvordan smertene er å ha med å gjøre.Jeg sitter med kunstige insatte ledd og har smerter hver dag,men er enda ikke ufør. :D Selv om jeg hadde nok grunner til å bli det,men setter stor nok pris på at jeg er i jobb og at jeg klarer den.Vent med å bli ufør til di trenger det for meg virker det som du har forstrekket latsena og ikke gidder å jobbe. :sur: Prøv å ikke fokuser så mye på det vonde og kom deg i jobb.

hilsen

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrrr...

Sint på sånt jeg. Finn deg en jobb der du ikke trenger å bruke armen så mye da vel. Eller få en aktiv sykmelding.

Det blir da ikke bedre av å sitte hjemme og synes synd på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har noe som kalles kronisk senebetennelse i begge armene, og hun har akkurat blitt ufør. Hun har fått denne kroniske senebetennelsen på grunn av slitasjeskader (hun er renholder). Jeg vil bare fortelle deg at det er ikke så lett å bli uføretrygdet og du må ha ganske gode grunner for det. Min mor ønsket ikke å bli uføretrygdet så de gjør alt de kan for å få henne på yrkesrettet attføring. Da prøver de å finne en jobb til henne hvor hun ikke trenger å bruke hendene så aktivt. Du må også ha gått sykmeldt i et år før det kommer på tale med å bli uføretrygdet.

Black Angel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o Det er veldig vanskelig å bli uføretrygdet, og med senebetennelse som diagnose så tviler jeg at det holder som grunnlag.

Prøv aktiv sykemelding, da kan du jobbe når du føler deg i stand til det. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en jobb der du bruker handa masse eller?

Tror ikke du kan bli ufør pga en hånd, det er veldig vanskelig å få uføretrygd, jeg har en mor som søker og søker, men får bare avslag, og hun har faktisk en revmatisk sykdom og er veldig dårlig!

Få deg aktiv sykemelding, eller omskoler deg!

Det er alltids en jobb du kan klare selv om du ikke kan bruke handa så mye..... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Kjenner at jeg blir kjempe-PROVOSERT!!!!!!

Jeg har en far som har MS,og i tillegg problemer med nervene grunnet MS'en. Han er utdannet ingeniør,og jeg /han/famile skulle ønske FOR ALT I VERDEN at han kunne blitt frisk og begynnt å jobbe igjen.Livet til min far er slett ikke lett,og livskvaliteten BETYDELIG redusert.....snufs snufs

og du klager over litt senebetennelse...SKJERP DEG!!

Lina 26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dere trenger ikke bli så sinte allemann.

Hun lurer bare på om det går an å bli ufør. Kanskje hun ikke vet noe om dette her, og prøver her først, for å se om hun kan få noen råd og tips om hva som bør gjøres?

Uansett, slutt å dømme.

Ja, det finnes tilfeller der ute som er værre, men kanskje hun bare er fortvilet siden hun ikke kan bruke armen lenger?

Hun tenkte sikkert på en aktiv sykemelding..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått med senebetennelse i armene i omtrent et år nå. Det er ennå ikke kronisk, så det er sikkert håp for deg også.

Har du prøvd akupunktur, det hjelper for meg!!!!! Kjøp en helsekostkur med fiskeoljer, det er også bra (bio-sport).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mange av svarene her er veldig dømmende. Jeg-har-hatt-det-mye-verre-enn-deg-kommentarer hjelper ingenting. Vi vet ikke hvor alvorlig hennes senebetennelse er, og det er ikke opp til oss å vurdere om hun trenger sykemelding eller ei. Ville bare nevne det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du gjør eller ikke gjør, hvordan du har det eller ikke har det; Du begynner hos fastlegen din. Legen din vil henvise seg videre i systemet med fysioterapi eller hva som måtte passe for deg.

Tror heller ikke at man blir uføretrygdet pga en senebetennelse, men hvem ønsker vel det i forholdsvis ung alder...? I alle fall, begynn hos legen din, og h*n hjelper deg videre og vet konkret hva du skal gjøre ut fra din situasjon, noe vi her inne faktisk vet veldig lite om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NEI du kan ikke bli ufør etter 4 mnd med sykemelding!!!!! Det er en LANG prosess og før man i det hele tatt tenker på noe sånt prøver man elle andre muligheter først!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...