Gå til innhold

Har dere tilgitt urettferdige ting som har hendt med dere?


Coffee1234

Anbefalte innlegg

Enten det er foreldre, eller andre nære relasjoner. 

Hvorfor har du tilgitt, eller hvorfor ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg har ikke problemer med å tilgi generelt, men det er noen jeg sliter ekstremt med å tilgi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg har ikke problemer med å tilgi generelt, men det er noen jeg sliter ekstremt med å tilgi..

Kan jeg spørre om hva det dreier seg om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Coffee1234 skrev:

Enten det er foreldre, eller andre nære relasjoner. 

Hvorfor har du tilgitt, eller hvorfor ikke? 

Jeg tilgir ikke hverken venner eller familie for ting som har skjedd i fortiden da de ikke får free pass for noe kun fordi vi er nære. Spesielt venner har jeg ikke en dritt til overs for hvis du med vilje sårer meg eller gjør noe jeg aldri ville gjort mot h*n. 

Har en venninne som med vilje ødela et forhold jeg hadde med en gutt fordi hun hadde ekstremt lite å gjøre, var psykisk syk og elsket drama. Det første jeg gjorde var å be ho dra til helvete, snakkes aldri og blokka fra alt på flekken. Dette var altså min nærmeste venninne jeg noen gang har hatt. Har ikke sett henne eller snakket med henne siden 2015, og er veldig fornøyd med valget mitt. Kødder du med meg og mitt liv så er du ute. 

Jeg vil kun ha ærlige og gode mennesker rundt meg. 

Anonymkode: a00ef...6fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Coffee1234 skrev:

Enten det er foreldre, eller andre nære relasjoner. 

Hvorfor har du tilgitt, eller hvorfor ikke? 

Jeg tilga min x mann for utroskapene hans. Jeg glemte aldri, og jeg kom meg aldri over det, men jeg tilga. Dette fordi vi hadde en lang historie bak oss, og jeg ønsket ikke å legge hele mannen for hat, og jeg ønsket å prøve på nytt. Det klarte jeg derimot ikke. 

Jeg tilgir aldri min neste x, som kjørte meg mellom helvete med depresjon og psykisk plage, pga mishandling (psykisk) og trusler om at han skulle ta sitt eget liv, når jeg strittet i mot.

Anonymkode: 7146c...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg at personen angrer og har endret seg kan jeg godt tilgi, men det betyr jo ikke at jeg har glemt hva de gjorde mot meg. 

Anonymkode: 88b92...c42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var tilgitt en narcissist som har vært helt «psykopat» mot meg. Allikevel har han påført meg store traumer og kroppen husker, selvom hjertet har tilgitt. 

Anonymkode: 39109...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke ville tilgi er som å drikke gift i håp om at den andre dør.. 

Anonymkode: 66552...3a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å ikke ville tilgi er som å drikke gift i håp om at den andre dør.. 

Anonymkode: 66552...3a7

Det er sant. Man blir lett bitter og bitterhet ødelegger kun for en selv og da lar man den som såret få fortsette å såre. Ingen god ide  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å tilgi når folk ikke ønsker tilgivelse, har sagt unnskyld, eller i det hele tatt forstår at de har gjort noe galt. Tvert imot er det noen som er stolt av seg selv. Jeg skulle gjerne tilgitt, men vet ikke hvordan man gjør det under slike omstendigheter. Jeg er kanskje bitter på vedkommende, men ikke bitter generelt i livet. 

Har dog tilgitt min tidligere beste venninne for å ha vært utro med han som var kjæresten min, da uten å ha hatt kontakt i 2 år. Jeg prøvde å bli like nære igjen, men noe var ødelagt, så hun er ikke min beste venninne nå. Jeg kjenner at jeg genuint har tilgitt henne, det føler jeg ikke med de andre, selv om jeg har prøvd. 

Så hvordan gjør man det? 

Anonymkode: 8e40f...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilgir kun når ansvar blir tatt, når man kan prate om det dumme som skjedde og når man kan planlegge hvordan man løser slikt til neste gang. Personen må også vise endringer over en periode.

Jeg tilgir sjeldent.

Anonymkode: 8031c...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å tilgi når folk ikke ønsker tilgivelse, har sagt unnskyld, eller i det hele tatt forstår at de har gjort noe galt. Tvert imot er det noen som er stolt av seg selv. Jeg skulle gjerne tilgitt, men vet ikke hvordan man gjør det under slike omstendigheter. Jeg er kanskje bitter på vedkommende, men ikke bitter generelt i livet. 

Sånn er det for meg også. Har tilgitt en narcisst som verken angrer eller forandrer seg. 

Har tenkt at tilgivelse er et valg jeg har tatt «»ja, jeg vil tilgi» men personen har gjort så mye skade og ødelagt mitt forhold til andre personer, så det tar tid å lege de sårene der. 

Anonymkode: 39109...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å tilgi når folk ikke ønsker tilgivelse, har sagt unnskyld, eller i det hele tatt forstår at de har gjort noe galt. Tvert imot er det noen som er stolt av seg selv. Jeg skulle gjerne tilgitt, men vet ikke hvordan man gjør det under slike omstendigheter. Jeg er kanskje bitter på vedkommende, men ikke bitter generelt i livet. 

Har dog tilgitt min tidligere beste venninne for å ha vært utro med han som var kjæresten min, da uten å ha hatt kontakt i 2 år. Jeg prøvde å bli like nære igjen, men noe var ødelagt, så hun er ikke min beste venninne nå. Jeg kjenner at jeg genuint har tilgitt henne, det føler jeg ikke med de andre, selv om jeg har prøvd. 

Så hvordan gjør man det? 

Anonymkode: 8e40f...9ff

Æsj at du klarte, hadde drept kjerringa. En venninne som ødelegger kjærligheten du har til noen er ikke en venninne men et råttent menneske 

Anonymkode: a00ef...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj at du klarte, hadde drept kjerringa. En venninne som ødelegger kjærligheten du har til noen er ikke en venninne men et råttent menneske 

Anonymkode: a00ef...6fa

Vel.. Ryktene gikk, og til slutt ble hun snakket så stygt om, og utestengt av så mange, at jeg følte at det hadde gått for langt. Jeg måtte ta henne inn i varmen for at de andre skulle gjøre det også, men det var veldig mange som hadde avskrevet henne for alltid. Ingen vil ha en venninne som prøver å stjele kjærester. Jeg mistet én bedriten kjæreste, hun mistet minst 20 vennskap. Det var vel rettferdigheten i det som gjorde at jeg klarte å tilgi, siden hun ble så skadet av sin egen handling. Hun har aldri sett to ganger på typene mine igjen. 

Anonymkode: 8e40f...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det for meg også. Har tilgitt en narcisst som verken angrer eller forandrer seg. 

Har tenkt at tilgivelse er et valg jeg har tatt «»ja, jeg vil tilgi» men personen har gjort så mye skade og ødelagt mitt forhold til andre personer, så det tar tid å lege de sårene der. 

Anonymkode: 39109...89c

Har du fått ekskludert h*n fra livet ditt? For det får nemlig ikke jeg. Jeg må kutte ut mange personer om jeg skal kutte ut vedkommende, og disse personene trenger meg, og har ikke fortjent å miste meg. Jeg tror dette holder meg tilbake, for jeg ser jo hva denne personen gjør med de jeg er glad i. 

Anonymkode: 8e40f...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har tilgitt en som gjorde en forferdelig handling mot meg når vi var ungdommer. Tilgivelsen kom via rettsaken da det ble gravd opp en hel del dritt om hans barndom og oppvekst. Mange rundt meg sa til meg at hans oppvekst ikke rettferdiggjorde det han gjorde mot meg, men for min egen del ble det ‘enklere’ å tilgi med å vite om bakgrunnen hans. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått ekskludert h*n fra livet ditt? For det får nemlig ikke jeg. Jeg må kutte ut mange personer om jeg skal kutte ut vedkommende, og disse personene trenger meg, og har ikke fortjent å miste meg. Jeg tror dette holder meg tilbake, for jeg ser jo hva denne personen gjør med de jeg er glad i. 

Anonymkode: 8e40f...9ff

Det er nær familie, så det er vanskelig. Han snakker folk trill rundt. Veldig sårt. 

Anonymkode: 39109...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hadde drept kjerringa

Hadde du stått for det, eller gått å ¨Sett deg over skulderen¨, -resten av livet...

-TROR Ikke drap blir foreldet, lenger. ...

Ts. - Mye ting, Utroskap fra 2 Exs¨er, Endeløs rekke av løgner fra alkoholisert Ex, masse Mer oppigjennom livet. Blir litt ¨klokere¨ med åra, Ser sammenhenger... OG, Bare jeg som vil tape,

-på å tygge på gammal ¨dritt¨. Bedre for Meg å gå Videre...

Seff. dumpa de utro, da... -OG... Det er folk som Bør Skygge banen, om vi møtes... Tar Seff. evt. straff.

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nær familie, så det er vanskelig. Han snakker folk trill rundt. Veldig sårt. 

Anonymkode: 39109...89c

Jeg skjønner deg så godt <3<3 

Anonymkode: 8e40f...9ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...