Gå til innhold

Hvilken dialekt liker du minst?


Mimmii

Anbefalte innlegg

Den verste dialekten må være trønder-dialekt, men stavanger-dialekt, særlig hos menn er heller ikke pent synes jeg. Er selv fra Bergen.

Anonymkode: a8ddc...5fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker ikke Totendialekt. Og overdreven bred trøndersk.

Er fra Trøndelag selv og snakker "fint" i følge trøndere som snakker bredt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig noen som snakker bokmål? Da må i såfall det være det verste tatt i betraktning at det er et dødt språk. 

Anonymkode: 8db7e...e7a

Omg, beklager så mye da. Hva i all verden heter det jeg snakker da?? 😝😂 De snakker nemlig litt forskjellig i Oslo, Akershus og Østfold f.eks, men allikevel veeeeldig likt...hva skal jeg si da, Akershus-dialekt? 😄

Anonymkode: a2f4d...51b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bokmål er et skriftmål, tviler sterkt på at det er noen som snakker bokmål.

Anonymkode: a8ddc...5fd

Har skjønt det nå 😜 Snakker som de gjør i Akershus, ok? 😊 

Anonymkode: a2f4d...51b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlandsk, især Harstad/Bodø såvel som Finnmarksk. Grøss! Er selv fra Follo. 

Anonymkode: a2bcc...8ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Østlands dialekten er nok den verste for meg, oser "pappa betaler" og er veldig blærete, uvant enda.
Ikke noe glad i den dialekt de har noen steder i Trøndelag heller, må virkelig konsentrere meg for å i det hele tatt forstå hva de sier.
Ikke noen fan av Stavanger dialekten heller, men er selv derfra, så er vant til den. Bosatt i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

He he, jeg er østlending og elsker dialektene fra Sunnhordaland, synes de er kjempe sjarmerende og høres så pene ut til å være vestlandsdialekter 🥰 Men det høres kanskje litt annerledes ut for en bergenser enn for en østlending 🙂

Anonymkode: a2f4d...51b

Ikke Sunnhordaland. Sunnhordland heter det

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synder østlandsk dialekt er kjempeirriterende, alt høres så falskt ut og måter f.eks Maren og Anders uttales er helt fryktelig. Trøndere kan være litt irriterende, men de er verst når de skriver som de snakker. 


Er selv fra Bergen, har inntrykk av at færre hadde mislikt Bergensk dialekt om ikke de med bredest dialekt var de som kom på tv. De færreste sier «hallaien tjommi kedgari?» eller er like bred i kjeften som Davy Watne. 

Anonymkode: 9ded7...691

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater østlandskdialekt og jeg er fra Østfold selv😂 Hvis noen fra Fredrikstad. Sarpsborg, Halden osv snakker på tv feks høres helt det grusomt ut! 

Hilsen en som synes det høres ille støgt ut:fnise:

Anonymkode: 2fddf...708

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergens dialekt, kan jo ha noe med at de man ser på tv og ellers i det offenlige snakker så sinnsykt uklart. Er fra Follo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synder østlandsk dialekt er kjempeirriterende, alt høres så falskt ut og måter f.eks Maren og Anders uttales er helt fryktelig. Trøndere kan være litt irriterende, men de er verst når de skriver som de snakker. 


Er selv fra Bergen, har inntrykk av at færre hadde mislikt Bergensk dialekt om ikke de med bredest dialekt var de som kom på tv. De færreste sier «hallaien tjommi kedgari?» eller er like bred i kjeften som Davy Watne. 

Anonymkode: 9ded7...691

Er like jævli å høre på eg e fra bæææææægen og vi e vææænna fordi det e så spææææænende

Anonymkode: 2fddf...708

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er like jævli å høre på eg e fra bæææææægen og vi e vææænnar fordi det e så spææææænende

Anonymkode: 2fddf...708

*vænnar.

Anonymkode: 9faae...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig noen som snakker bokmål? Da må i såfall det være det verste tatt i betraktning at det er et dødt språk. 

Anonymkode: 8db7e...e7a

 

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bokmål er et skriftmål, tviler sterkt på at det er noen som snakker bokmål.

Anonymkode: a8ddc...5fd

Dere skjønte godt hva hun mente.

Anonymkode: 071dc...8e2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fra Oslo. Kan ikke utstå trøndersk (gnålete) og Finnmarking (forurettet og sutrete).

Anonymkode: c7d99...469

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker ikke min egen dialekt og den i omegnen her (molde og nordmøre). Ellers er jeg ikke så begeistra for skarre-r dialekter.

Anonymkode: 2e86f...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er fra Oslo. Kan ikke utstå trøndersk (gnålete) og Finnmarking (forurettet og sutrete).

Anonymkode: c7d99...469

Jeg er vokst opp med finnmarks dialekten (mor er fra finnmark) og kan ærlig si at det kommer helt ann på hvor i finnmark man kommer fra, selv om det i de fleste tilfeller er slik du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv fra Bergen, og en av de dialektene (eller form for dialekt?) jeg liker minst er de som snakker en “pent” Bergensk, typ “Jæi ær fra Bærgen” istedenfor “Eg e’ fra Bergen”. Det høres så falskt ut. 

Det knyter seg også litt inni meg når jeg hører de som har en slags forsterket bergensdialekt, slik noen har nevnt her; “Hallaiæn tjåmmi” 

Har litt problem med enkelte dialekter fra Trøndelag også. Forstår ikke alltid hva de sier 🙈 

Heldigvis finnes det flere fine dialekter enn de mindre fine 

Anonymkode: c5a05...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...