Gå til innhold

Hvilken dialekt liker du minst?


Mimmii

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fra Oslo-området. 

Jeg synes Agder-fylkene har grusom dialekt, og jeg blir fysisk uvel av å høre den😬 Generelt liker jeg dårlig dialekter med skarre-r. Litt glad for at jeg ikke kjenner mange som skarrer, da jeg blir så dårlig av å høre det.

Er det flere med samme problem? At man blir uvel av å høre en dialekt og må f.eks skifte kanal på TV? 

Er heller ingen fan av trøndersk. Den er også vond å høre på. Bytter også kanal på TV mens en trønder snakker🙈

Synes derimot at sunn/nordmørsk er fint, og nordlandsk😊

Anonymkode: 2fad9...5c2

Nei, seriøst, det er jeg glad for at jeg ikke er, et sånt persilleblad at jeg blir direkte UVEL og DÅRLIG av å bare høre diverse dialekter her i landet.

Mener du det virkelig? Eller er det bare uttrykk du bruker? 

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 2/10/2019 at 12:46 AM, AnonymBruker said:

Sommerby, du liksom. Jommen sa jeg smør! :hoho: 

Liker ikke dialekter med skarre-r. Voss-dialekt og sunnmøring er også fælt. 

Er selv fra Oslo. 

Anonymkode: dd900...bfd

Da er det veldig mange dialekter du ikke liker.

Bilderesultat for kart over skarre-r

Anonymkode: 9faae...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke Bardu dialekt og Stavanger dialekt. Fineste er Volda/Ørsta dialekt. Er selv fra Haugesund og synes det er veldig morsomt at det er så mange som misliker dialekten min 😂 Kan forøvrig være enig i det, grusomt å høre Haugesundere på TV. 

Anonymkode: 01d62...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlendinger, særlig med de amerikanske R-ene🙈 også snakker de så sykt tregt, at du har jo skjønt poenget etter halve setningen og blir sittende å vente! 

Trøndere som nummer to! 

Alle best liker jeg stavangerdialekten. Kunne blitt sjarmert i senk av alle og enhver med den dialekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pitofinaa skrev:

Nordlendinger, særlig med de amerikanske R-ene🙈 også snakker de så sykt tregt, at du har jo skjønt poenget etter halve setningen og blir sittende å vente! 

Trøndere som nummer to! 

Alle best liker jeg stavangerdialekten. Kunne blitt sjarmert i senk av alle og enhver med den dialekten

Jøss, jeg har aldri møtt en nordlending som snakker noe tregere enn resten av norges befolkning 🤷🏻‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mimmii skrev:

Jøss, jeg har aldri møtt en nordlending som snakker noe tregere enn resten av norges befolkning 🤷🏻‍♀️

Haha! Tenkt på det ofte med nordlendinger, men er jo sikkert mange dialekter der også da. Men de jeg har irritert meg over drar så på ordene🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Pitofinaa skrev:

Haha! Tenkt på det ofte med nordlendinger, men er jo sikkert mange dialekter der også da. Men de jeg har irritert meg over drar så på ordene🙈

Åjaa ja, det er sikkert de dialektene som går ned på slutten av setningene.. da oppfattes det nok som at de snakker sykt tregt.. Mener dialektene rundt Bodø/omegn drar ordene ut litt ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2019 den 12.07, AnonymBruker skrev:

For noe sprøyt. En dialekt som får noen til å fremstå "usikre og identitetsløse"? Hva med å snu på det og si at denne dialekten tvert imot markerer deres identitet som nordnorske etterkommere av østlendinger?

Anonymkode: 73cec...a6c

Hørt om ironi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...