Fredagslunch Skrevet 25. februar 2019 #121 Del Skrevet 25. februar 2019 På 3.2.2019 den 19.05, AnonymBruker skrev: Omg, beklager så mye da. Hva i all verden heter det jeg snakker da?? 😝😂 De snakker nemlig litt forskjellig i Oslo, Akershus og Østfold f.eks, men allikevel veeeeldig likt...hva skal jeg si da, Akershus-dialekt? 😄 Anonymkode: a2f4d...51b Ja, for eksempel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #122 Del Skrevet 25. februar 2019 På 3.2.2019 den 20.25, AnonymBruker skrev: Jeg liker ingen nordnorske dialekter, ikke trønderdialekt, ikke sørlandsk (spesielt fra Kristiansand!), ikke sunnmørsk, men det verste er nok Stavanger/Sandnes/Haugesund. Jeg liker godt bergensk, dialektene på Nordmøre, i Telemark, Oppland, Hedmark, Østlandet. Selv er jeg fra ei lita bygd i Telemark. Anonymkode: eb592...d8a Haha, huff, du liker akkurat de dialektene jeg synes er skrekkeligst. Og så synes du de dialektene jeg liker best er styggest! Godt vi er forskjellige! 😂 Anonymkode: 3b883...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #123 Del Skrevet 25. februar 2019 Jeg er fra Oslo-området. Jeg synes Agder-fylkene har grusom dialekt, og jeg blir fysisk uvel av å høre den😬 Generelt liker jeg dårlig dialekter med skarre-r. Litt glad for at jeg ikke kjenner mange som skarrer, da jeg blir så dårlig av å høre det. Er det flere med samme problem? At man blir uvel av å høre en dialekt og må f.eks skifte kanal på TV? Er heller ingen fan av trøndersk. Den er også vond å høre på. Bytter også kanal på TV mens en trønder snakker🙈 Synes derimot at sunn/nordmørsk er fint, og nordlandsk😊 Anonymkode: 2fad9...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 25. februar 2019 #124 Del Skrevet 25. februar 2019 Stavangerdiakekt og trøndersk. Er fra Telemark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 25. februar 2019 #125 Del Skrevet 25. februar 2019 På 3.2.2019 den 18.59, AnonymBruker skrev: Bodødialekten fordi de går ned i toneleie så mye på slutten av setninger, så de høres sytete ut. Er fra Oslo. Anonymkode: 3a764...258 Du vet at de fleste fra Bodø ikke snakket slik? Jeg har bodd noen år i Bodø pga studier, og det er bare et fåtall som faktisk forandrer toneleie på slutten. De fleste holder et nøytralt toneleie hele tiden og det høres ikke sytete ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #126 Del Skrevet 25. februar 2019 Toten-dialekten er grusom Sørlandsdialekten er nydelig Trøndersk er sjarmerende Anonymkode: 13636...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #127 Del Skrevet 25. februar 2019 På 3.2.2019 den 18.58, AnonymBruker skrev: Er det virkelig noen som snakker bokmål? Da må i såfall det være det verste tatt i betraktning at det er et dødt språk. Anonymkode: 8db7e...e7a På 3.2.2019 den 18.59, AnonymBruker skrev: Bokmål er et skriftmål, tviler sterkt på at det er noen som snakker bokmål. Anonymkode: a8ddc...5fd Det nærmeste man kommer er noen områder oppi Finnmark, og jeg mener også å huske at ett lite sted i Nordland/Troms snakker nesten rent bokmål (ifølge lærere i Bardufoss) men jeg husker ikke hva stedet/området het. På 4.2.2019 den 13.15, AnonymBruker skrev: En tromsøværing vil Bodø, en bodøværing vil draaaa ordet ut og di mer Booodæææ.. Anonymkode: 5dec5...fdd På 4.2.2019 den 19.10, Illuminatum skrev: Bodøøøøø Nei det er nok mer Bode eller Bodeeee Jeg kan ikke si jeg direkte misliker noen dialekter da jeg synes forskjellige dialekter og melodier i språket er interessant, men jeg sliter litt med å ta folk med Brønnøy-dialekt seriøst Det er liksom en sånn rar hybrid mellom trønder og nordlending, pluss at de høres litt sutrete og ufornøyde ut. Ikke særlig pen men jeg misliker den ikke. Den er mest komisk. Jeg er selv nordlending (utenfor Bodø). Anonymkode: 05f16...08b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lexie Grey Skrevet 25. februar 2019 #128 Del Skrevet 25. februar 2019 Ser at en del synes Kristiansands-dialekta er ille. Det synes jeg også når den blir så vanvittig bredt fremstilt på TV og radio, for jeg føler ikke det er sånn vi snakker her nede. Kan for eksempel referere til Donna i Farmen Kjendis, jeg ble faktisk så flau at jeg ikke klarte å se/ høre på. Selv kan jeg ikke fordra Vennesla (Jorun Stiansen), Bergen, bred Rogaland og Toten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #129 Del Skrevet 25. februar 2019 jeg har ikke helt sansen for Toten og Trøndersk. Selv er jeg sørlending (kristiansand). Liker kjempegodt venndølsk (men ikke så brauten som Jorunn Stiansen, det er ille å høre på). Syntes kristiansandsdialekta også viser seg dårlig på skjermen... Anonymkode: 50162...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 26. februar 2019 Forfatter #130 Del Skrevet 26. februar 2019 Morsomt å se hvor forskjellige folk er 😂 Jeg synes haugesunddialekta er den fineste, men ser at folk flest liker den dårlig 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #131 Del Skrevet 26. februar 2019 Er fra Haugesund og liker generelt ikke dialekten på Østlandet 😅 Anonymkode: eacf7...b2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #132 Del Skrevet 26. februar 2019 Liker ikke Haugesund dialekten og heller ikke min egen sandnes dialekt. 😂 2 kleine dialekter. Nordlandsk typisk tromsø elsker jeg!! Anonymkode: 45b45...ea0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bouiuod Skrevet 26. februar 2019 #133 Del Skrevet 26. februar 2019 Jeg liker ikke Oslodialekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #134 Del Skrevet 26. februar 2019 De fleste med skarre r. Anonymkode: 23e4a...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #135 Del Skrevet 26. februar 2019 Sunnmøre dialekt, er ikke en dialekt Anonymkode: 18e15...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #136 Del Skrevet 26. februar 2019 Jeg hater Oslofolk og deres dialekt. En gang hadde jeg en bil-GPS med bare én stemme, en "fin" Oslofrue. Jeg ble nødt til å kjøpe ny GPS, jeg ble direkte trafikkfarlig av å høre på det ufordragelige gnålet hennes! Anonymkode: 1f399...654 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #137 Del Skrevet 26. februar 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hater Oslofolk og deres dialekt. En gang hadde jeg en bil-GPS med bare én stemme, en "fin" Oslofrue. Jeg ble nødt til å kjøpe ny GPS, jeg ble direkte trafikkfarlig av å høre på det ufordragelige gnålet hennes! Anonymkode: 1f399...654 Godt gjort å hate over en halv mill mennesker ass. Anonymkode: dcf7d...6a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #138 Del Skrevet 26. februar 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt gjort å hate over en halv mill mennesker ass. Takk for rosen, men det er faktisk ikke vanskeligere enn å hate hundre – eller ti tusen. Anonymkode: 1f399...654 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lexie Grey Skrevet 26. februar 2019 #139 Del Skrevet 26. februar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Godt gjort å hate over en halv mill mennesker ass. Anonymkode: dcf7d...6a2 Å hate en dialekt er jo ikke det samme som å hate mennesker, da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 26. februar 2019 Forfatter #140 Del Skrevet 26. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hater Oslofolk og deres dialekt. En gang hadde jeg en bil-GPS med bare én stemme, en "fin" Oslofrue. Jeg ble nødt til å kjøpe ny GPS, jeg ble direkte trafikkfarlig av å høre på det ufordragelige gnålet hennes! Anonymkode: 1f399...654 Hahahaha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå