AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #41 Del Skrevet 3. februar 2019 Jeg liker ingen nordnorske dialekter, ikke trønderdialekt, ikke sørlandsk (spesielt fra Kristiansand!), ikke sunnmørsk, men det verste er nok Stavanger/Sandnes/Haugesund. Jeg liker godt bergensk, dialektene på Nordmøre, i Telemark, Oppland, Hedmark, Østlandet. Selv er jeg fra ei lita bygd i Telemark. Anonymkode: eb592...d8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddy Skrevet 3. februar 2019 #42 Del Skrevet 3. februar 2019 Totendialekt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #43 Del Skrevet 3. februar 2019 Jeg er fra Stavanger og synes helt ærlig sørlandsdialeken er irriterende fordi den er overalt på norsk tv Anonymkode: b5ea6...4f1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #44 Del Skrevet 3. februar 2019 Verste er de fra Bergen og de på Sunnmøre. Anonymkode: 24ee2...70c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #45 Del Skrevet 3. februar 2019 Romsdalsdialekta, Ålesund og Østfold er fæle dialekter Anonymkode: bb7a1...71f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #46 Del Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, Honey Dew skrev: Ikke Sunnhordaland. Sunnhordland heter det Det snek med seg en ekstra bokstav fordi jeg skrev om Hordaland sist...beklager så mye, regner med at du forstod hva jeg mente allikevel? Det var da fælt til flisespikkeri, får jeg karakterer på det jeg skriver også mon tro 🙄 Anonymkode: a2f4d...51b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #47 Del Skrevet 3. februar 2019 Sunhordalanddialekten. Jeg er fra Oslo Anonymkode: 7c297...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #48 Del Skrevet 3. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sunhordalanddialekten. Jeg er fra Oslo Anonymkode: 7c297...2a3 Sunnhordland sunnhordland! 😬😅 Ellers blir du snart arrestert av Honey Dew! 🙈 Anonymkode: a2f4d...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lipglossy Skrevet 3. februar 2019 #49 Del Skrevet 3. februar 2019 Hater alt fra trondheim og oppover. Er fra østfold selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brannslangen Skrevet 3. februar 2019 #50 Del Skrevet 3. februar 2019 Man misliker ikke dialekter; man misliker folkene som prater dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krampus Skrevet 3. februar 2019 #51 Del Skrevet 3. februar 2019 Bergen og Finnmark. Den eneste personen jeg ikke grøsser av når hun snakker bergensk er Sissel Kyrkjebø. Hun høres mere trivelig en survete ut. Kanskje dialekten hennes er utvannet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #52 Del Skrevet 3. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig noen som snakker bokmål? Da må i såfall det være det verste tatt i betraktning at det er et dødt språk. Anonymkode: 8db7e...e7a Er det ikke folk fra Øst-Finnmark som språklig ligger nærmest bokmål? Mene å ha hørt det. Anonymkode: 185f0...31e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #53 Del Skrevet 3. februar 2019 2 minutter siden, Brannslangen said: Man misliker ikke dialekter; man misliker folkene som prater dem. Nei. Jeg skrev bred østfolddialekt, men misliker ingen østfoldinger. Anonymkode: 9faae...9a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #54 Del Skrevet 3. februar 2019 1 hour ago, Modify said: Definitivt bergensdialekt. Grusom. Du skriver ikke hvor du er fra selv. Er det hemmelig? Anonymkode: 9faae...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #55 Del Skrevet 3. februar 2019 Venndølsk. Fra Mosby 🙊🙊🙈 Neida! Joda. Javel! Anonymkode: 37de2...8ec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollie Skrevet 3. februar 2019 #56 Del Skrevet 3. februar 2019 Takler ikke trøndersk. Synes det er helt grusomt å høre på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Modify Skrevet 3. februar 2019 #57 Del Skrevet 3. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du skriver ikke hvor du er fra selv. Er det hemmelig? Anonymkode: 9faae...9a4 Så om TS sier at jeg skal skrive hvor jeg kommer fra, så MÅ jeg gjøre det? Ser ikke hensikten, så derfor gjør jeg det ikke😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginavn Skrevet 3. februar 2019 #58 Del Skrevet 3. februar 2019 Alt fra Vestlandet, med sånn fæl skarre-r. Stavanger er vel det verste Pynta østnorsk (min kone, hytten) Vi trenger litt positivitet: jeg elsker totendialekta ❤️ Østfoldsk ❤️ Er fra Bærum, bor i Østfold ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #59 Del Skrevet 3. februar 2019 Hater nordnorsk! Eller det kanskje er for bredt definert. Det er noen nordnorske dialekter der det prates veldig sakte og tonefallet er sutrende. De er low energi people også.. jeg blir både deprimert og irritert når jeg behøver å høre på sånne folk. Anonymkode: 43df1...12a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #60 Del Skrevet 3. februar 2019 Er fra Kristiansand, misliker Stavangerdialekt. Er heller ikke fan av hvordan folk prater i Ålesund. Anonymkode: d950e...648 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå