Gå til innhold

Dere som er åpne om VIF, har dere fått negative tilbakemeldinger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt med en kollega i lunsjen som greide å lire av seg at «man må ta et hint når man ikke greier å unnfange naturlig, det er naturens måte å si fra at man ikke burde få barn». 

Her sitter jeg da, med min ivf-spire i magen og er sjeleglad jeg ikke har snakket åpent om det på jobb :( 

Anonymkode: 24b21...77c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og idioter treffer man på over alt. Hvorfor bryr du deg om hva et så lite reflektert menneske mener? Hadde jeg vært deg, hadde jeg fortalt det der og da, og hatt det moro med bortforklaringene fra kollegaen etterpå. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og får man alvorlig kreft er det naturens måte å si fra at man bør dø...*ironi*..  herregud så lite reflektert. Tror det er et fåtall som tenker slik kjære TS. Det må du ikke ta deg nær av :) skulle likt å se ansiktet på vedkommende om du fortalte det der og da. Er 100% sikker på at det hadde blitt mange bortforklaringer og "det var bare tull" i såfall. De fleste er nok positive til IVF og anser det som fantastisk at vi har den muligheten. Lykke til videre til deg og din lille spire ❤

Anonymkode: de4a5...810

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben min diskuteres det at man kan/må ikke få barn etter fylte 35 år. Jeg er 38 år og prøver for harde livet. 

Tar det ikke så tungt, jatter med. De kan ikke si noe hvis jeg endelig får et barn og snart er 40 år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så mye dumme folk. Jeg fikk selv barn med IVF pga kreft hos mannen, har alltid vært åpen om IVF men ikke alltid om kreften. Om de  spør om årsaken til at vi ikke kunne få barn på den naturlige måten, så har jeg forklart hvorfor. Vi er så heldig som har denne muligheten, nyt at det var vellykket, ikke bry deg om slike dustekommentarer. Masse lykke til, nyt tiden som gravid og alt det fine som kommer etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, kaleidoskop skrev:

På jobben min diskuteres det at man kan/må ikke få barn etter fylte 35 år. Jeg er 38 år og prøver for harde livet. 

Tar det ikke så tungt, jatter med. De kan ikke si noe hvis jeg endelig får et barn og snart er 40 år. 

Jeg fikk min siste da jeg var 38, null stress det. Folk har mye rarer meninger, rister på hodet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke logikken bak argumentet "det er naturens måte å si ifra at man ikke bør få barn". Hvorfor får da barnemishandlere og pedofile barn da? 

Det er det dummeste jeg hører, og jeg pleier bare å si ifra at de burde få sjekket intelligensen sin hos legen, for det må være noe fryktelig galt oppi toppen da. 

Har også sagt at det er synd drittsekker kan få barn. 

Men nå er ikke jeg redd for å skaffe uvenner da. Er man dust, så bør man få høre det. 

Anonymkode: 8edb4...32d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun indirekte en gang, men det handlet ikke egentlig om IVF - men alder (og påstand om at alder = mye problemer og IVF, derfor var det teit å vente).

Der satt jo en rekke ufrivillig barnløse rundt bordet - den ene hadde nettopp måttet operere ut hele livmoren pga alvorlig endometriose - og jeg hadde nettopp operert for tilsvarende og skulle starte IVF. Skikkelig hyggelig :P 

 

Anonymkode: 17e94...030

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang var det en som mente det var bare tull med dette hysteriet om egne barn og alle de kunstige hormonene. Det er jo bare å adoptere fikk jeg beskjed om.

Ellers så har jeg hørt folk diskutere IVF og tror det er designbabyer og mye annet rart. Mange vet nok ikke hva det faktisk er.

Jeg har også hørt den, " man må ta et hint, det er naturens måte å si man ikke skal ha barn". Det viner jo bare om lite intelligens når noen sier sånt. 

Anonymkode: 3f249...123

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde sagt noe i retur der. Nå er jeg uten barn og prøver heller ikke, så det "berører" ikke meg, og derfor er det heller ikke sårt. Men det er jo naturlig å ta tak i argumentet om "naturens ønsker".

Benytter ikke vedkommende seg av vestlig medisin overhodet? Da hans/hennes mor eller far fikk kreft, var det vel strengt tatt naturens måte å fortelle vedkommende at deres tid er omme.

Anonymkode: ed7d5...87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, fordomsfulle og uvitende tullinger. 

ALDRI hørt noen si noe negativt om ivf eller andre former for kunstig befruktning. Kun positivt faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært åpne om at vi fikk barn vha IVF. Jeg har aldri fått negative kommentarer fra noen som har visst om det. Men jeg har hørt folk som ikke visste om vår ivf-prosess si ting ala at det ikke er meningen at man skal få barn hvis det ikke skjer naturlig. For ikke lenge siden var det dessuten ei som hevdet at at IVF-barn oftere feiler noe, samt at kvinner som har hatt IVF sjelden kan føde naturlig, og at de kanskje ikke er ment å få barn. Da klarte jeg ikke å la være å skyte inn at datteren ble til med IVF, og at jeg hadde en lett fødsel.

Jeg har heldigvis inntrykk av at de aller fleste er positive til assistert befruktning, og er glade på våre vegne når de hører at vi fikk barnet vårt etter å ha slitt lenge.  

Anonymkode: 6e0e7...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg har hørt er at jeg nok har større sannsynlighet for å få kreft på grunn av alle hormonene, men jeg har ikke funnet noe hold i den påstanden..

Men ellers har jeg bare fått positive tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke lete langt. Jeg ser ofte på gravidforumet at det er en eller annen idiot som lurer på om de er for gamle å få barn når de er 31🤦🏽‍♀️ Enn annen skriver At det ikkke er menneskerett å få barn💆🏽‍♀️ En tredje skriver ... og sånn fortsetter det bare. Nå har jeg bare lært å ingnorere sånne uvitne folk som ikke vet bedre. Der sitter de med 2 eller 3 barn som de har fått enkelt også sitter de å dømmer oss som ikke får det til av oss selv. Så min tips er, GI FAEN. De menneskene vet ikke bedre selv og de tror se har alt rett til å dømme folk. 

Anonymkode: cc74f...f91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere deler! Jeg vet jo at jeg burde heve meg over slike tillinger, men det er ikke så lett med gravidhormoner. Tror bare jeg hadde begynt å hisse meg opp og så gråte om jeg hadde sagt noe, og den seieren ville jeg ikke gi han. 

Ts

Anonymkode: 24b21...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja! En kamerat av meg er RBK-fan, og jeg får alltid tyn når jeg sier at jeg liker VIF! Forbanna trønder.

Anonymkode: 97f71...36b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fjott. Tenk heller på så heldg du er som er gravid 💖 hvordan man klarte det har ingen betydning. Klem fra ivf-er som straks skal igang med nytt forsøk. 

Anonymkode: 23c2e...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Fortunatus skrev:

Eneste jeg har hørt er at jeg nok har større sannsynlighet for å få kreft på grunn av alle hormonene, men jeg har ikke funnet noe hold i den påstanden..

Men ellers har jeg bare fått positive tilbakemeldinger.

De forsker på det, om man har større sjanse for kreft. Og om barna er sykere. Så langt så har de ikke funnet noe av betydning. Det er for kort tid siden man startet for fullt med IVF, så man vet ikke langtidsutsiktene enda. Men som sagt, hittil har de ikke funnet noe av betydning.

Men helt ærlig. Om jeg skal dø av kreft som 60-70 åring, så heller det og ha fått barn og hatt et godt liv. Enn å dø av alderdom som 80-90 åring og hatt et enormt savn etter barn og kanskje vært ulykkelig i mange, mange år. Husker jo hvor ekstremt langt nede jeg var før vi fikk barn. 

Anonymkode: 3f249...123

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De forsker på det, om man har større sjanse for kreft. Og om barna er sykere. Så langt så har de ikke funnet noe av betydning. Det er for kort tid siden man startet for fullt med IVF, så man vet ikke langtidsutsiktene enda. Men som sagt, hittil har de ikke funnet noe av betydning.

Men helt ærlig. Om jeg skal dø av kreft som 60-70 åring, så heller det og ha fått barn og hatt et godt liv. Enn å dø av alderdom som 80-90 åring og hatt et enormt savn etter barn og kanskje vært ulykkelig i mange, mange år. Husker jo hvor ekstremt langt nede jeg var før vi fikk barn. 

Anonymkode: 3f249...123

Slik har jeg også forstått det, de finner ingen svar som kan konkludere med noen form for skadelig virkning verken hos mor eller barn. Og finnes det noe som ikke kan gi kreft i våre dager... Ivf-behandling har jo forholdsvis lang fartstid internasjonalt, og bortimot 20 år i Norge? 

Slik jeg har forstått det sånn ellers; eventuelle funksjonsnedsettelser som er påvist hos «ivf-barn» ses i all hovedsak i sammenheng med generelle arvelige faktorer til et utsnitt av den gruppen som får ivf-behandling, enn som et resultat av ivf-behandlingen.

 

 

Anonymkode: 36d75...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...