Gå til innhold

Hva er vitsen med å brenne av mye penger på klær, når det ikke ser pent ut på deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker mye på miljøet, er slank men shopper så og si aldri likevel. 

Men det er noe jeg har lurt litt på.... mennesker som har en kropp som ser mindre bra ut, hvorfor pokker kjøper de seg nye klær? Jeg ser ikke vitsen i å kjøpe seg såkalte kule klær når man ikke har en kropp som ser bra ut i dem? Prøver de gjøre seg finere enn hva de egentlig er? 

Anonymkode: 37a8d...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva faen er det her. Alle har rett til å føle seg fin i klær de har kjøpt til seg selv! Klær er med på å løfte selvtilliten. Få huet ut av ræva og slutt å være drittsekk

Anonymkode: bb541...99c

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i huleste har første setning med resten av innlegget å gjøre? Ellers så handler det nok om øyet som ser. Hva du tenker er mindre bra, er ikke det for andre. Og noen er interessert i klær. Det burde linsom ikke vært ditt problem noe av dette. Så mye tull noen av dere faktisk ikke bare tenker på, men også skriver innlegg om. Du må kjede deg...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er regnet som "fint" og "mindre bra" er jo svært individuelt, det du synes er fint er jo nødvendigvis ikke fint for andre. ;) 

Jeg er ingen sylfide, men jeg kler meg fint og får mye skryt for stilen min - mye fordi jeg kler meg etter kroppsfasongen min. Det handler om å fremheve de positive tingene, og kanskje dekke til de mindre flatterende sidene. Jeg bruker mye 50-tallsklær, og de er gjerne fine til å fremheve det som er fint på oss som f.eks har relativt store bryster og får fram en smalere midje. Jeg har derimot relativt store lår, så jeg liker kjoler som går ut i midjen (for å skjule lår og eventuelt mage), og som stopper rundt kneet/legg. På den måten fremhever jeg det jeg synes er fint, og skjuler det jeg synes er mindre fint.

Om jeg prøver å gjøre meg finere enn jeg er? Vel. Jeg kler meg i det jeg føler meg fin i, så får jo folk mene hva de vil om akkurat det. :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva faen er det her. Alle har rett til å føle seg fin i klær de har kjøpt til seg selv! Klær er med på å løfte selvtilliten. Få huet ut av ræva og slutt å være drittsekk

Anonymkode: bb541...99c

Siden du forsvarer disse så betyr det at du til en viss grad skjønner hva jeg mener. 

Du kan synes jeg er drittsekk, men jeg gidder ikke fornekte fakta bare fordi sannheten er for brutal. 

Jeg hadde ikke giddet å gått på shopping om jeg hadde en kropp som var dvask/lubben, eller former på "feil sted". Klær bør man ha, men enkelte ser ut som desperate wannabees når de går i enkelte ting.

Anonymkode: 37a8d...25a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel aldri skjønt behovet for å bekymre seg så innmari for hva andre har på seg. Jeg har ihvertfall mer enn nok med å bekymre meg for hva jeg selv skal ha på meg 😅

Anonymkode: 98cf4...751

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, SPOCA skrev:

Hva som er regnet som "fint" og "mindre bra" er jo svært individuelt, det du synes er fint er jo nødvendigvis ikke fint for andre. ;) 

Jeg er ingen sylfide, men jeg kler meg fint og får mye skryt for stilen min - mye fordi jeg kler meg etter kroppsfasongen min. Det handler om å fremheve de positive tingene, og kanskje dekke til de mindre flatterende sidene. Jeg bruker mye 50-tallsklær, og de er gjerne fine til å fremheve det som er fint på oss som f.eks har relativt store bryster og får fram en smalere midje. Jeg har derimot relativt store lår, så jeg liker kjoler som går ut i midjen (for å skjule lår og eventuelt mage), og som stopper rundt kneet/legg. På den måten fremhever jeg det jeg synes er fint, og skjuler det jeg synes er mindre fint.

Om jeg prøver å gjøre meg finere enn jeg er? Vel. Jeg kler meg i det jeg føler meg fin i, så får jo folk mene hva de vil om akkurat det. :)

Og alt dette er helt innafor. Det handler om å finne klær man ser ut fin ut i, og du kan tydelgivis å kle deg da. 

Anonymkode: 37a8d...25a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en logikk. Selv om du er slank og velproporsjonert og ser bra ut i en potetsekk, så er ikke alle like heldig. 

Anonymkode: 15af2...9e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden du forsvarer disse så betyr det at du til en viss grad skjønner hva jeg mener. 

Du kan synes jeg er drittsekk, men jeg gidder ikke fornekte fakta bare fordi sannheten er for brutal. 

Jeg hadde ikke giddet å gått på shopping om jeg hadde en kropp som var dvask/lubben, eller former på "feil sted". Klær bør man ha, men enkelte ser ut som desperate wannabees når de går i enkelte ting.

Anonymkode: 37a8d...25a

Heller dvask og lubben enn å være en drittsekk ass. 

Anonymkode: 0b58f...3e9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de med "fin" kropp har mer rett på å ødelegge miljøet en de som ikke har det?  Ok.  hahhahhahahahaha

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aaaldri tenkt over hva feite folk går i så lenge de ikke går i noe som ser ut som en klovne drakt så går ikke oppmerksomheten min til hva feite folk går kledd i. Eneste jeg bryr meg om er meg selv i forhold til hva slags klær jeg har på. Hva andre går i bryr meg midt i ræva. Kan selvsagt blir inspirert av hva andre har på seg og kjøpe det samme hvis jeg syntes det er fint. Syntes jeg ikke klærne til folk er fine så legger jeg ikke merke til det heller. 

Anonymkode: b0f9f...ed9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 16.08, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker mye på miljøet, er slank men shopper så og si aldri likevel. 

Men det er noe jeg har lurt litt på.... mennesker som har en kropp som ser mindre bra ut, hvorfor pokker kjøper de seg nye klær? Jeg ser ikke vitsen i å kjøpe seg såkalte kule klær når man ikke har en kropp som ser bra ut i dem? Prøver de gjøre seg finere enn hva de egentlig er? 

Anonymkode: 37a8d...25a

Alle ønsker vel å se så bra ut som mulig, og alle kropper ser bedre ut i pene og kledelige klær. Hvordan mener du de "mindre pene" skal kle seg, i sekk og strie? 

Hvor mye klær folk kjøper handler vel mer om interesse og økonomi enn om hvilken kropp man har. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 16.14, AnonymBruker skrev:

Siden du forsvarer disse så betyr det at du til en viss grad skjønner hva jeg mener. 

Du kan synes jeg er drittsekk, men jeg gidder ikke fornekte fakta bare fordi sannheten er for brutal. 

Jeg hadde ikke giddet å gått på shopping om jeg hadde en kropp som var dvask/lubben, eller former på "feil sted". Klær bør man ha, men enkelte ser ut som desperate wannabees når de går i enkelte ting.

Anonymkode: 37a8d...25a

Ikke alle er like flinke til å finne klær som passer deres kropp. Men så lenge de selv er fornøyde, er vel det det viktigste? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Vanity og dårlig selvtillit driver mye av handelenstanden, og misbruket av planetens ressurser. Bare tenk på hud, hår og sminkeprodukter. Hvor mange dyr vi har pint inn i døden i dyreforsøk fordi vi følte oss stygge, og at vi kunne øke vår egen markedsverdi med å pynte på sannheten. Virkeligheten er stygg. 

Anonymkode: 247fa...27e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Vanity og dårlig selvtillit driver mye av handelenstanden, og misbruket av planetens ressurser. Bare tenk på hud, hår og sminkeprodukter. Hvor mange dyr vi har pint inn i døden i dyreforsøk fordi vi følte oss stygge, og at vi kunne øke vår egen markedsverdi med å pynte på sannheten. Virkeligheten er stygg. 

Anonymkode: 247fa...27e

Man kan likevel ikke hevde at overvektige eller mennesker som "ser mindre bra ut" "overforbruker" ressurser som klær og sminke, slik TS prøver på. Med mindre hun kan grave fram noe forskning eller statistikk som støtter hennes syn, da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til hva alle andre skriver så er det også slik at klær blir slitt og ødelagt. Skal en bare gå naken da siden en ikke får kjøpe nye klær i din verden? Det fungerer heller dårlig da det er ikke er sett positivt på å gå naken i offentligheten.

Endret av Moonwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til Ts:

Etterhvert som du blir eldre, vil du selv erfare at klær du passet lett i da du var yngre, ikke sitter fint på deg lenger. Kroppen din vil forandre seg, det skjer oss alle før eller siden, uten unntak. Kan hende det tar lengre tid for deg før rumpa di begynner å henge. Kan hende det bare er et spørsmål om tid før du får såkalte "lange og fine" pupper. Kan hende den kroppen du trodde du kjente, som fungerte så bra og var så lett og slank, plutselig blir tung og dvask og umulig å forstå seg på og ikke til å kjenne igjen.

Jeg vil gjerne at du skriver et nytt innlegg, når dette skjer. Og der vil jeg at du skal fortelle om din nye kropp, og hvordan det er å kle den og hvordan du syns du tar deg ut samtidig som du har et lite miljøavtrykk. Fortell da gjerne om hvordan du presser de nye, umulige brystene dine inn i ungdoms-BHen for å spare miljøet, med påfølgende ryggsmerter og ømme skuldre. Fortell om hvordan du synes den eldrende, dvaske kroppen din tar seg ut i det som før satt fint på en ung kropp, og hvordan du ikke bryr deg om dette, for å spare miljøet.

Jeg ser frem til å høre fra deg i fremtiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 16.08, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker mye på miljøet, er slank men shopper så og si aldri likevel. 

Men det er noe jeg har lurt litt på.... mennesker som har en kropp som ser mindre bra ut, hvorfor pokker kjøper de seg nye klær? Jeg ser ikke vitsen i å kjøpe seg såkalte kule klær når man ikke har en kropp som ser bra ut i dem? Prøver de gjøre seg finere enn hva de egentlig er? 

Anonymkode: 37a8d...25a

OK......mener du at slanke mennesker tenker generelt mer på miljøet enn de som ikke er slanke? Eventuelt at slanke mennesker generelt shopper mindre enn de som ikke er slanke? 

Mener du at mennesker som "har en kropp som ser mindre bra ut" ikke trenger nye klær? Hva med når de gamle klærne er utslitte? 

Mener du at ditt syn er avgjørende for hva andre mennesker burde synes ser bra ut eller ikke? Har overvektige mennesker mindre rett til å kle seg slik de vil enn hva slanke har?

Hva med slanke mennesker som kjøper seg kule klær, sminker seg, går til frisøren, fikser negler, fikser øyebryn osv. - prøver ikke disse også å "gjøre seg finere enn de er"? Eller er det slik at alle slanke mennesker pr. din definisjon er pene og alle overvektige mennesker pr. din definisjon "ser mindre bra ut"? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, etnavn skrev:

Til Ts:

Etterhvert som du blir eldre, vil du selv erfare at klær du passet lett i da du var yngre, ikke sitter fint på deg lenger. Kroppen din vil forandre seg, det skjer oss alle før eller siden, uten unntak. Kan hende det tar lengre tid for deg før rumpa di begynner å henge. Kan hende det bare er et spørsmål om tid før du får såkalte "lange og fine" pupper. Kan hende den kroppen du trodde du kjente, som fungerte så bra og var så lett og slank, plutselig blir tung og dvask og umulig å forstå seg på og ikke til å kjenne igjen.

Jeg vil gjerne at du skriver et nytt innlegg, når dette skjer. Og der vil jeg at du skal fortelle om din nye kropp, og hvordan det er å kle den og hvordan du syns du tar deg ut samtidig som du har et lite miljøavtrykk. Fortell da gjerne om hvordan du presser de nye, umulige brystene dine inn i ungdoms-BHen for å spare miljøet, med påfølgende ryggsmerter og ømme skuldre. Fortell om hvordan du synes den eldrende, dvaske kroppen din tar seg ut i det som før satt fint på en ung kropp, og hvordan du ikke bryr deg om dette, for å spare miljøet.

Jeg ser frem til å høre fra deg i fremtiden.

Du hører nok dessverre ikke fra meg. Hvorfor skal du det?  Det virker som at folk som opplever det du skriver vil at alle andre skal oppleve det og. 

Jeg kommer ikke til å gidde å gi kroppen min omsorg dersom den blir som beskrevet. Den kroppen du beskriver er en udugelig kropp. Plutselig blir tung og dvask??  Hva skjedde liksom?  Med mindre jeg har begynt å overspise. Igjen, en udugelig kropp som plutselig fant ut den måtte få smerter her og der. Legge på seg og bli så stygg som mulig. Da kommer den ikke til å få mat eller noen ting bra. 

Anonymkode: 37a8d...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Roci skrev:

OK......mener du at slanke mennesker tenker generelt mer på miljøet enn de som ikke er slanke? Eventuelt at slanke mennesker generelt shopper mindre enn de som ikke er slanke? 

Mener du at mennesker som "har en kropp som ser mindre bra ut" ikke trenger nye klær? Hva med når de gamle klærne er utslitte? 

Mener du at ditt syn er avgjørende for hva andre mennesker burde synes ser bra ut eller ikke? Har overvektige mennesker mindre rett til å kle seg slik de vil enn hva slanke har?

Hva med slanke mennesker som kjøper seg kule klær, sminker seg, går til frisøren, fikser negler, fikser øyebryn osv. - prøver ikke disse også å "gjøre seg finere enn de er"? Eller er det slik at alle slanke mennesker pr. din definisjon er pene og alle overvektige mennesker pr. din definisjon "ser mindre bra ut"? 

Det er veldig morsomt at dere tenker "overvektige"  så fort jeg nevner "ser mindre bra ut"  😛

Anonymkode: 37a8d...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...