Gå til innhold

?


BerntHulken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker at dess lenger den teknologiske utviklingen kommer, jo større er sjansene for at vi mennesker utsletter oss selv, ikke bare fordi vi blir i stand til å lage enda farligere våpen og giftigere giftstoffer etc.

Tror vi mennesker er i stand til å være selvutslettende, de til enhver tid levende generasjoner tenker mer på sin egen og sine egnes levetid og er ikke villig til å ofre nok for fremtidige generasjoner, vises jo i hvor lite seriøst vi tar miljøpolitikken.

Hvor lenge vi kommer til å eksistere kan derimot ingen spå, men så sant vi ikke gjør jorden ubeboelig innen år 3000, ja da er jeg overbevist om vår fortsatte eksistens. Mye er opp til menneskeheten selv, vår generasjon er i alle fall ikke den flinkeste til å legge til rette for våre etterkommere, snarere tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Made4u skrev:

Jeg tenker at dess lenger den teknologiske utviklingen kommer, jo større er sjansene for at vi mennesker utsletter oss selv, ikke bare fordi vi blir i stand til å lage enda farligere våpen og giftigere giftstoffer etc.

Tror vi mennesker er i stand til å være selvutslettende, de til enhver tid levende generasjoner tenker mer på sin egen og sine egnes levetid og er ikke villig til å ofre nok for fremtidige generasjoner, vises jo i hvor lite seriøst vi tar miljøpolitikken.

Hvor lenge vi kommer til å eksistere kan derimot ingen spå, men så sant vi ikke gjør jorden ubeboelig innen år 3000, ja da er jeg overbevist om vår fortsatte eksistens. Mye er opp til menneskeheten selv, vår generasjon er i alle fall ikke den flinkeste til å legge til rette for våre etterkommere, snarere tvert i mot.

Helt enig, du kunne ikke sagt det bedre. Det er bare å se på sivilisasjoner før oss. Hvor mange har nådd toppen, for så å forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
På 29.1.2019 den 19.21, Gent82 skrev:

Så lenge sola holder koken så vil det alltid være mennesker. Duh....

selvsagt ikke. Vi er, evolusjonsmessig sett, en meget ung og lite robust art. At vi kommer til å overleve klima som er ulikt det vi har i dag (ekstremt og usedvanlig vennligsinnet for Tellus å være) er helt usannsynlig.

Om vi død ut innen 3000? :vetikke: 

Det spiller jo for oss ingen som helst rolle. ;) 

Anonymkode: c7a82...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...