Mimmii Skrevet 26. januar 2019 #1 Skrevet 26. januar 2019 Har hørt en del rykter om at trøndere og bergensere ikke går så godt overens.. Flere? 😁
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #2 Skrevet 26. januar 2019 Østlendinger passer ikke med de fleste... Anonymkode: 1bc6a...9ca 7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #3 Skrevet 26. januar 2019 Er det i det hele tatt noen som bergensere går overens med? "Eg e'kje fRRa NoRRge, eg e fRA BæRRRgen" blir litt separatistisk i manges ører. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Østlendinger passer ikke med de fleste... Anonymkode: 1bc6a...9ca Sant nok, og derfor er det trist at de liksom skal representere alle nordmenn. Folk ellers i landet er mye mer omgjengelige - til og med bergensere er det. Anonymkode: dc2fa...6c5 3
Mimmii Skrevet 26. januar 2019 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2019 Østlendinger og nordlendinger går vel ikke så godt overens alltid?
Ginavn Skrevet 26. januar 2019 #5 Skrevet 26. januar 2019 Akkurat nå, Mimmii skrev: Østlendinger og nordlendinger går vel ikke så godt overens alltid? Jeg er østlending, og er selvfølgelig ingen representant for hele landsdelen, men jeg synes nordlendinger er herlige Passer ikke sammen med Stavanger-folk 🤮 Ellers tror jeg litauere og nordmenn passer dårlig sammen
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #6 Skrevet 26. januar 2019 Iranere og tyrkere. i Norge: Stavangerfolk og østlendinger. Vestkanfolk og østkantfolk Anonymkode: 45018...c2b 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 27. januar 2019 #7 Skrevet 27. januar 2019 17 timer siden, Mimmii skrev: Har hørt en del rykter om at trøndere og bergensere ikke går så godt overens.. Flere? 😁 13 timer siden, AnonymBruker skrev: i Norge: Stavangerfolk og østlendinger. Vestkanfolk og østkantfolk Anonymkode: 45018...c2b 15 timer siden, Mimmii skrev: Østlendinger og nordlendinger går vel ikke så godt overens alltid? Samme folkeslag 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #8 Skrevet 27. januar 2019 Muslimer.. De går ikke engang overens med andre muslimer.. Anonymkode: 479c6...a37 8
Gjest Optimo Skrevet 27. januar 2019 #9 Skrevet 27. januar 2019 Jeg lurer på om det er mange tyskere og jøder som finner hverandre i dag?
godfisk Skrevet 27. januar 2019 #11 Skrevet 27. januar 2019 Jeg passer ikke sammen med sånne som tror at ikke alle tilhører samme folkeslag. 4
Djungelvrål Skrevet 27. januar 2019 #12 Skrevet 27. januar 2019 Etniske nordmenn er ET folkeslg. Trøndere og bergensere er ikke forskjellige folkeslag. 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #13 Skrevet 27. januar 2019 37 minutter siden, godfisk skrev: Jeg passer ikke sammen med sånne som tror at ikke alle tilhører samme folkeslag. Mener du virkelig at alle mennesker tilhører samme folkeslag? Det er ingen forskjeller mellom oss? Anonymkode: 3860c...355 1
HalldirV2 Skrevet 27. januar 2019 #14 Skrevet 27. januar 2019 24 minutter siden, Peonjenta skrev: Etniske nordmenn er ET folkeslg. Trøndere og bergensere er ikke forskjellige folkeslag. Men før vi ble nordmenn var vi trønder, egder, teller, horder osv. Ulike stammer, eller folk om en vil. Kanskje har flere distinktive karakteristikker overlevd til den dag i dag? Eller kanskje ikke. Men det finnes helt klart regionskulturelle forskjeller i Norge. Ts: Østlendinger og Bergensere tror jeg kan gå hverandre på nervene.
HalldirV2 Skrevet 27. januar 2019 #15 Skrevet 27. januar 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du virkelig at alle mennesker tilhører samme folkeslag? Det er ingen forskjeller mellom oss? Anonymkode: 3860c...355 Tror Ab blander sammen begrepene 'rase' og 'folkeslag'.
godfisk Skrevet 27. januar 2019 #16 Skrevet 27. januar 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du virkelig at alle mennesker tilhører samme folkeslag? Det er ingen forskjeller mellom oss? Anonymkode: 3860c...355 Ja. Det er ingen betydelige forskjeller mellom meg og syreren som driver Asiamatsjappa et steinkast fra der jeg bor, eller mellom meg og hun fra Tyskland som jobber på økonomiavdelingen på jobben min. Vi har samme menneskeverd, og jeg tipper at vi ikke har veldig forskjellige drømmer og håp for fremtida til ungene våre. 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #17 Skrevet 27. januar 2019 1 minutt siden, godfisk skrev: Ja. Det er ingen betydelige forskjeller mellom meg og syreren som driver Asiamatsjappa et steinkast fra der jeg bor, eller mellom meg og hun fra Tyskland som jobber på økonomiavdelingen på jobben min. Vi har samme menneskeverd, og jeg tipper at vi ikke har veldig forskjellige drømmer og håp for fremtida til ungene våre. Menneskeverdet er det samme ja, så klart. Likevel er det store forskjeller på mennesker. Å si noe annet er i beste fall naivt. Anonymkode: 3860c...355 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #18 Skrevet 27. januar 2019 19 timer siden, Mimmii skrev: Har hørt en del rykter om at trøndere og bergensere ikke går så godt overens.. Flere? 😁 Det stemmer det. Trøndere har så plagsom dialekt (men det går bra med de lenger nordover da). Men heller en trønder enn en østending! 41 minutter siden, Peonjenta skrev: Etniske nordmenn er ET folkeslg. Trøndere og bergensere er ikke forskjellige folkeslag. Å joda. Hilsen Bergen. Anonymkode: 0108d...884 3
HalldirV2 Skrevet 27. januar 2019 #19 Skrevet 27. januar 2019 (endret) 12 minutter siden, godfisk skrev: Ja. Det er ingen betydelige forskjeller mellom meg og syreren som driver Asiamatsjappa et steinkast fra der jeg bor, eller mellom meg og hun fra Tyskland som jobber på økonomiavdelingen på jobben min. Vi har samme menneskeverd, og jeg tipper at vi ikke har veldig forskjellige drømmer og håp for fremtida til ungene våre. Det er greit å vite at det ikke er kulturelle forskjeller mellom syriere og nordmenn, tyskere og kinesere osv. Da kan jeg sannsynligvis ta meg en helgetur til Mogadishu, spise pølser, nyte en utepils, dra på en hyggelig skitur, og egentlig generelt føle meg som hjemme i Oslo. Endret 27. januar 2019 av HalldirV2 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #20 Skrevet 27. januar 2019 1 minutt siden, HalldirV2 skrev: Det er greit å vite at det ikke er kulturelle forskjeller mellom syriere og nordmenn, tyskere og kinesere osv. Da kan jeg sannsynligvis ta meg en helgetur til Mogadishu, spise pølser, nyte en utepils, dra på en hyggelig skitur, og egentlig generelt føle meg som hjemme i Oslo. Jepp, det er bare å reise. Fordelen din er jo at du er mann da, ellers hadde du lett endt opp som Maren og Louise(Louisa?). Ikke for det, jeg hadde ikke turt å telte alene som mann heller i Marokko feks. Holdninger som det, og jeg kritiserer ikke deg her, er grunnen til at naive jenter aldri kommer hjem igjen. Anonymkode: 3860c...355
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå