Gå til innhold

Har du sett rovdyr på nært hold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråkka nesten på På elgmamma, som lå og føda, -så unge 1 sTAVre sEG  på beina, for første ggn, i livet, på første telt tur solo -kult. Skvetti av rådyr, som strøyk inntil meg, mens Jeg sto å knøyt på ei flue, hatt elg på Ca. samme avstand, -dette er jo ikke rovdyr. Bare sett rompa på e n brunbjørn, i fastlands-Norge. -Oppe tror jeg det var bra jeg ikke snudde meg, -da jeg lå og fotta Isbjørnspor, -og en Bamsetass fikk lukta av meg i nesa, Gikk helt inntill, -og gikk opp på 2, vurderte, og vraka meg som for... Hadde ikke hatt tjangs, Sto rett bak \ over meg, fingre og børsje var klaka. Hatt Polar rev nesten inni telt, vet det hadde skjedd, om jeg ikke hadde rivi leir den dagen. Hu og unga kom og tok farvell, - fulgte meg ett stykke videre 😅 -MANGLER JERV, GAUPE, ISBjørn, ULV... For nå...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møtt gaupe i skogkanten for noen år siden. Var sky, og løp raskt unna. Ble ikke redd, men hadde hagla, så jeg hadde skytt om den kom i mot meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange rare rovdyr i denne tråden. For ordens skyld, det er 15 ville  rovpattedyr her i landet:
gaupe, ulv, mårhund, rødrev, fjellrev, røyskatt, snømus, mink, ilder, mår, jerv, svintoks, oter, brunbjørn og isbjørn.
Jeg har bare sett 7 arter. (Nei, tamdyr, dyrehage, tv og bøker teller ikke!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, OPIgirl said:

Hva flirer du av? 

Av at måten det var skrevet på ser ut som du tror rådyr er et rovdyr. 

Det var ikke vondt ment. Trodde du kom til å se det selv med det jeg uthevde.

Anonymkode: b0d7d...9e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Av at måten det var skrevet på ser ut som du tror rådyr er et rovdyr. 

Det var ikke vondt ment. Trodde du kom til å se det selv med det jeg uthevde.

Anonymkode: b0d7d...9e9

Hehe😂 Neida, jeg tok det ikke ille opp. Man blir litt herdet etter noen år på KG🙂 Jeg burde selvsagt ha skrevet at hverken elg eller rådyr er rovdyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Malone skrev:

Møtt gaupe i skogkanten for noen år siden. Var sky, og løp raskt unna. Ble ikke redd, men hadde hagla, så jeg hadde skytt om den kom i mot meg. 

Da er du jammen meg pysete. Jeg traff en gaupe for noen år siden. Stoppet opp og snakket vennlig med den. Den kom litt nærmere, men forsvant inn i skogen etterhvert. Jeg var ikke redd den. Synes den var utrolig vakker og fascinerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Honey Dew skrev:

Da er du jammen meg pysete. Jeg traff en gaupe for noen år siden. Stoppet opp og snakket vennlig med den. Den kom litt nærmere, men forsvant inn i skogen etterhvert. Jeg var ikke redd den. Synes den var utrolig vakker og fascinerende

Så fint for deg da😊 Jeg syns ikke noe om gaupa, så er ikke noe jeg vil ha nærme meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vox_populi skrev:

Det var mange rare rovdyr i denne tråden. For ordens skyld, det er 15 ville  rovpattedyr her i landet:
gaupe, ulv, mårhund, rødrev, fjellrev, røyskatt, snømus, mink, ilder, mår, jerv, svintoks, oter, brunbjørn og isbjørn.
Jeg har bare sett 7 arter. (Nei, tamdyr, dyrehage, tv og bøker teller ikke!)

Naturfaglæreren vår var fast bestemt på at mennesker regnes som rovdyr. Den farligste sorten og.

Anonymkode: d2e48...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor slik at det er helt vanlig å se det meste av dyr. Elg, rein og rådyr ser vi bare vi titter ut av vinduet uten noen særlig reaksjon på det, derfor synes vi det er så rart når besøkende synes det er så stor stas! Men det jo sant, er et privilegium og barna er heldige😄 

for å svare på spørsmålet så ser vi titt og ofte både jerv, gaupe, rev hval og sel 😄 

Anonymkode: bb5f4...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bor slik at det er helt vanlig å se det meste av dyr. Elg, rein og rådyr ser vi bare vi titter ut av vinduet uten noen særlig reaksjon på det, derfor synes vi det er så rart når besøkende synes det er så stor stas! Men det jo sant, er et privilegium og barna er heldige😄 

for å svare på spørsmålet så ser vi titt og ofte både jerv, gaupe, rev hval og sel 😄 

Anonymkode: bb5f4...744

Leste hval i tråden og skrev det😂skulle stå nise 😅  

Anonymkode: bb5f4...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naturfaglæreren vår var fast bestemt på at mennesker regnes som rovdyr. Den farligste sorten og.

Anonymkode: d2e48...6a6

Gu' de har jeg truffet mange av. Hvordan skal man oppføre seg når man treffer på et slikt dyr? Trekke seg sakte tilbake, eller klatre opp i et tre?

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Malone skrev:

Så fint for deg da😊 Jeg syns ikke noe om gaupa, så er ikke noe jeg vil ha nærme meg. 

Hihi. Er for dum til å være redd jeg...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en rev inne på kjøkkenet vårt. Ikke det lureste kanskje, med tanke på at det ofte er syke rever som trekker nærme folk, men denne så frisk og fin ut i pelsen iallefall.

Anonymkode: 930fd...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett skogens konge på nært hold. Den var tydeligvis ikke noen fan av fotografering, for med en gang jeg tok opp mobilen for å ta bilde, snudde den ræva til og løp. :laugh: 

Endret av FrankDrebin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Jeg har sett skogens konge på nært hold. Den var tydeligvis ikke noen fan av fotografering, for med en gang jeg tok opp mobilen for å ta bilde, snudde den ræva til og løp. :laugh: 

Men elg er da ikke noe rovdyr. Muligens hvis det var en slag-elg:laugh:

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Den illsinte rovelgen Edgar.

 

Tøys til side.   Rev, grevling, gaupe, ulv og villmink. 

Dyrehagedyr teller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Absolutt. Det tok et kvarter før jeg klarte å riste ut av meg ubehaget etter at han gikk ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Honey Dew skrev:

Men elg er da ikke noe rovdyr. Muligens hvis det var en slag-elg:laugh:

Det er ikke umulig at elgen hadde slag. :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Honey Dew skrev:

Hihi. Er for dum til å være redd jeg...:fnise:

Kanskje det som gjør at man nyter opplevelsen også😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Honey Dew skrev:

Gu' de har jeg truffet mange av. Hvordan skal man oppføre seg når man treffer på et slikt dyr? Trekke seg sakte tilbake, eller klatre opp i et tre?

Tror det beste er å dele et åpent innlegg på facebook rettet til Erna Solberg. Avslutt innlegget med å fortell hvor krenket du er over møtet på dette rovdyret. 

Anonymkode: d2e48...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...