Gå til innhold

Hvilke ting småbarnsforeldre gjør irriterer deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Foreldre som lar barn bråke og herje på uten engang forsøk på tilsnakk. Type på buss, i butikk, på restaurant (ikea: skrekk og gru!).

Foreldre som ikke er interesserte i sine egne barn, og som oppfører seg som de er i veien hele tiden. 

Foreldre som mister normalt renslighetsgangsyn. 

Foreldre som ikke bryr seg om de mest grunnleggende «regler» for sikkerhet for barnet. Som at man må støtte hodet til spedbarn, og barn må sitte fastspendt i bil, ikke bare på fanget til noen, etc. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldre som bruker barnevogna som rambukk i trafikken og skaper farlige situasjoner.

Anonymkode: 9f7c4...0d0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Uglems said:

Kjære deg♡ man følger magefølelsen, og bra dere fant ut dette ♡ 

Om en forelder tar med barnet sitt til legen for hva som helst, sier jeg ingenting på. Det var nok litt klønete skrevet, for dattera mi er stortsett frisk og hun har vært forkjøla et par tre ganger. Vi dro til legen når hun hadde hatt feber i 3 dager, og det var riktig avgjørelse.. man kjenner på det når det er riktig:) 

Takk, det var godt å endelig få bekrefta at jeg ikke var bare hysterisk mor. Selv om det tok årevis... 

En følge av dette er jo at jeg er litt redd for forkjølelser og luftveisinfeksjoner generelt! 🤣 Det er nok mange som irriterer seg over at jeg ikke vil ha besøk/gå på besøk hos noen som er forkjøla. "Det er jo bare litt snørr liksom..... "

Anonymkode: faeba...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg ikke (for jeg har faktisk andre ting å bruke energi på), men jeg synes det er litt fornøyelig med foreldre som kler på barna i blondekjole og så går på lekeplassen og bruker masse energi på å prøve å forhindre ungene i å bli skitne... 

Anonymkode: faeba...716

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg ganske mye over foreldre som aldri gjør en dritt for å aktivisere barna utenom en tur til butikken eller sette dem forann nettbrettet. Så blir det klaging over hvor slitsomt det er med barn når ungene kjeder seg, herjer og ikke vil høre.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2019 den 13.17, AnonymBruker skrev:

Ja så ligger jeg i senga med henne. To år med samsoving og hun har blitt trygg til å ligge alene. Jeg er skikkelig irriterende. 😂

Anonymkode: 0ef6e...896

Wow, for en tålmodighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.1.2019 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Og de som mener de har så "evnerike" barn, og så er de akkurat som alle andre barn. 😂

Anonymkode: 96aa7...44c

Det der hadde du ikke skrevet om det var barn som lå litt etter. Hadde alle barn vært sånn også? Slutt å vær så intolerant om noen faktisk er mer evnerike enn andre! Det er faktum at noen er det, og de skal bli tatt på like stort alvor som de som trenger ekstra ressurser fordi de er litt etter i utvikling og har div lærevansker! Alle skal bli sett og fulgt opp for den de er. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SoWhat? skrev:

Det der hadde du ikke skrevet om det var barn som lå litt etter. Hadde alle barn vært sånn også? Slutt å vær så intolerant om noen faktisk er mer evnerike enn andre! Det er faktum at noen er det, og de skal bli tatt på like stort alvor som de som trenger ekstra ressurser fordi de er litt etter i utvikling og har div lærevansker! Alle skal bli sett og fulgt opp for den de er. 

Alvorlig talt, jeg tror du har havnet i feil tråd. Her generaliserer vi og gjør narr og har det moro, jeg visste ikke at det måtte være politisk korrekt. For ordens skyld: Faktisk evnerike barn skal selvsagt bli tatt på alvor. Men stolte foreldre har en tendens til å overdrive hvor spesielt begavet barnet er, og det gjør jo ingenting det, men det er litt morsomt.

Kom på en ting til som irriterer meg: Småbarnsforeldre som man må være ekstremt varsom rundt, fordi de overanalyserer og tar seg nær av hver minste ting.

Anonymkode: 96aa7...44c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Foreldre som er for fri barneoppdragelse.
*Foreldre til prinser & prinsesser 🙄
*Foreldre som lar barna sine herje fritt overalt.
*Foreldre som ikke lærer ungene sine folkeskikk.
*Foreldre som syr puter under armene på barna sine.
*Foreldre som mener at deres barn aldri gjør noe galt 🙄
*Foreldre som overeksponerer barna sine i SoMe.
*Foreldre som bruker nettbrett & smarttelefoner som barnevakt.

Anonymkode: 718d4...546

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukritisk bruk av nettbrett, pc, tv-skjermer, telefoner etc. Det irriterer meg at mange nærmest ikke tolerer uro eller at barnet kjeder seg, da skal barnet settes med en hypnotiserende skjerm så det holder fred, for det er enklest for foreldrene. Enda verre er det når foreldre sier barna må få "slappe av" med en skjerm. Barna i dag lærer rett og slett ikke å roe seg ned uten at de stirrer på en skjerm. 

Irriterer meg også litt over de som må legge seg hos barna til de sovner og begrunner det med at man ikke vil bruke skrikekur og la de skrike til de sovner. Men det er jo ikke det som trenger å være alternativet. Det finnes mellomting. Man kan fint gå inn til et skrikende barn selv om man ikke alltid ligger i senga med dem en time hver kveld.

Bloggermammaene som må ha absolutt alt av det mest fancy utstyret og klærne fra før barna er født, irriterer meg også. Barna merker ikke forskjell om de har billigere, enklere eller brukt utstyr. Barna blir ikke lykkeligere, smartere eller tryggere. Det er bare foreldre som ønsker å vise seg fram.

Anonymkode: 09a4f...cff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du henger deg virkelig opp i bagateller. 

Mødre som er overbevist om at deres måte er den riktige og ikke evner å se andre mennesker i sin helhet, og som bruker mye av tiden sin på å kritisere andre, de er...ikke akkurat irriterende, men lite rause og ganske tankeløse. Du har mye å lære, ts.

Anonymkode: 2bf3a...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2019 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Og de som mener de har så "evnerike" barn, og så er de akkurat som alle andre barn. 😂

Anonymkode: 96aa7...44c

Haha ja, alle vennene mine sine barn er evnerike. Rart det.

Anonymkode: ba875...dd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre som har unger som aldri gjør noe galt. Gjerne foreldrene til de som gjør mest galt. 

Men hvorfor irriterer det Ts om ungen min sover inne? :klo: hun sover bare ute hvis vi er ute i utgangspunktet. Jeg legger hun ikke ute på balkongen. 

Anonymkode: 73339...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.1.2019 den 13.04, AnonymBruker skrev:

Sånne som ts irriterer meg. Sånne som skal påpeke feil ved alle andre. Hva er vitsen? 

Anonymkode: 59dde...2f6

Det som definitivt er mest irriterende er at vi skal alle dele samfunn og våre barn skal omgås disse barna som mao ikke lærer å håndtere følelsene sine og får mangelfull innsikt og forståelse for at vi er flere mennesker i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mango1234

Småbarnsforeldre som ikke kan lese en tråd på kvinneguiden uten å føle seg truffet og ha piggene ute med en gang!

Er selv småbarnsmor (og helt sikkert gjør jeg ting og irriterer andre), men når jeg så denne tråden så tenkte jeg «yes, her kan vi lire av oss litt og få litt utløp for irritasjoner», men nei, her var bare en gjeng mødre som følte seg angrepet!😂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterte meg nok mer over andres barn før, føler jeg har blitt mer tolerant for at barn er veldig forskjellige og at det er flere måter å gjøre ting på. Og enda mer etter siste babyperiode, hvor flere har kommentert at vi må lære babyen å ligge for seg selv og ikke bære og bysse så mye osv, men nå viser det seg at han trolig har refluks. Så man skal vokte seg for å tro at man har alle svarene for andre, det kan være ting man ikke vet. Generelt skjønner jeg ikke at folk tror de har noe med hvor mye kos andre gir barna sine, hvor lenge de ammer e.l. 

Men, jeg irriterer meg over foreldre som ikke en gang prøver å gjøre noe overfor barna når de er en plage for andre. Som de som lar barna herje fritt i butikker, på kafeer eller andre sammenhenger. Det kan virke som at så lenge foreldrene får fred, er det det samme hva barna gjør. Og det irriterer meg når vi har besøk av mange barn med foreldre, og skal ordne med servering og se etter egne barn i tillegg må avverge potensielt farlige situasjoner med besøkende barn. I sånne sammenhenger syns jeg mange foreldre er sløve. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan ikke si at jeg irriterer meg noe spesielt over småbarnsforeldre, om det ikke er snakk om helt håpløse tilfeller.

Det som virkelig irriterer meg er folk som irriterer seg over normal oppførsel fra barn. F.eks. folk som går opp til en mor med en baby som gråter, og ber henne om å få ungen til å holde kjeft. 

Anonymkode: a8955...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noe skal nevnes så må det være "evnerike" barn. Hadde en mor i klassen til datteren min som mente at sønnen var langt over gjennomsnittet osv. Han fikk derfor ikke lov å leke med en håndfull andre barn i klassen fordi moren mente at de var så lang under hans intelligens at det ville dra han ned. Gutten var en helt gjennomsnittlig 7 åring på det tidspunktet. Nå har de byttet skole etter en hel haug andre episoder som gjorde at moren ikke synes skolen var god nok for sønnen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg litt over foreldre som lar barna deres løpe rundt i restauranter sånn at de er rett bak meg og bråker og kommer borti stolen osv. Og de foreldrene som blir dritforbanna hvis man prøver å si fra til dem eller barna deres at de skal slutte med det. Uansett hvor hyggelig man prøver å si fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg ikke over hva småbarnsforeldre velger å gjøre med barna sine. Det er ikke mitt problem om de samsover eller ikke. Irriterer meg kun over eviglange detaljutlegginger om barn. Jeg tenker at en god tommelfinger- regel er at det er kun mor, far og besteforeldre som er interessert i lange foredrag om barnet. Jeg har ikke denne interesse for andres barn at jeg syntes det er artig å høre om alt de gjør, i evigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...