Gå til innhold

Har du hørt stemmer??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du noen gang hørt stemmer? Har du noen diagnose eller ikke. 😉

Jeg har 2 forskjellige stemmer. En mann å en kvinne. Men har det ikke hele tiden.

 

Anonymkode: aaed5...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic

Heldigvis ikke. I mitt hode er det bare meg, og det er mer enn nok. Mye andre problemer man kan ha der inne selv om man bare er 1. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bra. 😊

Veldig slitsomt med andre stemmer i hodet enn sin egen. 

Anonymkode: aaed5...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker de om ting relatert til hva du gjør og holder på med, eller er det helt random hva de kommer med?

Anonymkode: 5c841...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker de om ting relatert til hva du gjør og holder på med, eller er det helt random hva de kommer med?

Anonymkode: 5c841...01d

De snakker ikke begge samtidig. Enten er det mannen eller damen som snakker.

De snakker negativt om meg, ber meg gjøre dumme ting som å skade meg selv eller hoppe fra noe. Ofte ber jeg de dra til..... Å slutte å plage meg. Andre ganger brytes jeg ned å orker ikke ta igjen. Mister kontroll over meg selv. Skader meg eller blir dypt deprimert. Ene gangen ble jeg nesten tvangsinnlagt siden jeg nektet å legge meg inn, siden kjæresten var redd for å ha meg hjemme. Redd jeg skulle gjøre noe ekstremt mot meg selv. Men jeg tok til fornuften på akutt samtale å la meg inn frivillig. 

De vil helst slippe å tvangsinnlegge. Da må det masse papirer å dritt å møkk til. 

Anonymkode: aaed5...0ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var barn/ungdom var det en mannsstemme som kunne stresse meg. Men den forsvant når jeg ble eldre, heldigvis. Ingen diagnoser. Aldri snakket om det med noen. 

Anonymkode: 7c52b...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte noen ganger stemmer som barn (max 7 år), men det ga seg. Kan høres ut som en schizofren lidelse du har, TS? Har du vært til utredning? 

Anonymkode: 5c5df...8c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en del hørselshallusinasjoner for mange år siden (rus) - har ingen tung psykiatrisk diagnose nå.

Håper du oppsøker, får og tar i mot hjelp, TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørte noen ganger stemmer som barn (max 7 år), men det ga seg. Kan høres ut som en schizofren lidelse du har, TS? Har du vært til utredning? 

Anonymkode: 5c5df...8c7

Har ingen diagnose på selve stemme høringene. Men har en rekke andre diagnoser.blandt annet emosjonell ustabil personlighetforstyrrelse. 

Anonymkode: aaed5...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang hørt stemmer? Har du noen diagnose eller ikke. 😉

Jeg har 2 forskjellige stemmer. En mann å en kvinne. Men har det ikke hele tiden.

 

Anonymkode: aaed5...0ca

Alle hører stemmer med mindre de er totalt døve. Men forskjellen ligger i om folk hører stemmer alle ande kan høre eller om de har oppfatter noen stemmer i sitt indre hode. Sistnevnte kan ingen andre høre og følgelig noe som medfører en diagnose på grunn av dårlig fungering. 

Anonymkode: e6807...8e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang hørt stemmer? Har du noen diagnose eller ikke. 😉

Jeg har 2 forskjellige stemmer. En mann å en kvinne. Men har det ikke hele tiden.

 

Anonymkode: aaed5...0ca

Begynte å høre stemmer allerede da jeg var 14 år.. ble mobbet og kalt mange stygge ting, og desse tingene hørte jeg igjen og om igjen både av mann og kvinne. Er nå 28 og har gått på 5 forskjellige antidepressive legemidler. 

Er heldigvis bedre nå, men går fortsatt på medisiner. 

Diagnoser opp gjennom årene:

Alvorlig depresjon, personlighetforsyrrelser, psykoser, angst, anoreksi og bulimi. Har i tillegg epilepsi.. 

Kan jo nevne at jeg har vært innlagt 3 ganger. Går fortsatt i samtalebehandling, og det har jeg gjort på og av siden det begynte. Har hatt gode perioder men ikke mange.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble meget psykisk syk for noen år siden, og da hørte jeg stemmer. To menn. De pratet om filosofiske teorier (jeg var student). Det gikk over etter noen måneder. 

Jeg har emosjonell tilknytningsforstyrrelse. PTSD. Og selvskader. 

Anonymkode: 980b5...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører ikke stemmer, men jeg har sterk tinnitus. Hører nye lyder nesten hver dag, i dag er det en brannbil-lignende lyd 🙄

Anonymkode: 96078...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har våknet 3-4 ganger de siste 30 årene av at noen sier navnet mitt, men jeg er rimelig sikker på at jeg egentlig bare drømmer det 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke personlighetforstyrrelsen før jeg mange mange år etter selvskading en begynte. Å det er ikke derfor jeg har fått diagnosen heller. 😄

Så vil påstå at det er ikke derfor man får diagnosen. Jeg vet det. Fikk diagnosen fordi jeg ofte er dissosiativ. 

Anonymkode: aaed5...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har PTSD. Hører noen ganger noen som sier "hei", "bø" og andre ord, men bare et par ganger hvor det har vært sammenhengene setninger. Har dog ikke fått med meg hva de har sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å høre stemmer i hodet? Er det som å tenke med andre stemmer? Eller som å ha noen vedsiden av deg som snakker?

Anonymkode: 55519...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...