Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke symptomer hadde deres barn da lege/sykehus mistenkte refluks? Hvor gammelt var barnet? Og stemte det?

Anonymkode: a053c...da3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gulpa en del, samtidig som jeg hørte at hu fikk gulp i halsen og svelget det ned igjen (ofte), hu spiste ekstremt mye (melk lindrer) og hu sov fryktelig dårlig, hjalp litt å heve hodeenden. 

Ettersom hun la på seg (hu spiste jo som en gal - og jeg hadde mye melk) så ville ikke legen gjøre noe mer det første året - men vi ble enige om å forsøke medisin om det fortsatt var like ille etter fylte året. Det roet seg rundt de tider, men gulpa nå og da helt frem til to år. 

Det er mye fokus på at de med refluks gulper mye og ikke legger på seg - men jeg er helt overbevist om at min hadde "stille"refluks og - om det er det det kalles- mye sure oppstøt , og blir jo verre når gulpet går både opp og ned igjen 🙈

Anonymkode: a889e...bd7

Skrevet

Hard mage, sov urolig, trengte mye stimuli for å finne roen, type ruste hardt i vogna, gå over humpete vei osv, trengte tydelig å sove med hodet høyt hevet, prøvde å finne roen i mageleie, enten på gulv, elsker over skulderen vår, men kvakk til og skrek mens hun skjøv seg bakover som for å komme bort fra noe, irritabel, vegret seg for å ligge flatt, for eksempel på stellebordet, kort tungebånd, hostet ofte, hes gråt, hysterisk i bilstol. 

Grøss, dårlige minner.. Alt bedret seg fort etter at vi klipte tungebåndet, og startet på medisiner, samt at vi gikk over til ergonomisk liggedel i vogn. Etter ei stund sluttet vi på medisiner, det går bra så lenge vi ikke gir ren melk som drikke. Nå har han også begynt å legge å seg, det kom etter at vi byttet ut melka med havremelk. Etter barneleges vurdering. 

Skrevet

Elsker=eller

Ruste=riste 

Autocorrect.. 

Skrevet

Vår hadde stille reflux. Det har hendt to ganger at det har kommet gulp ut. Fra fødselen av hørte vi veldig mange ganger i løpet av dagen at han fikk oppstøt, som så ble svelgt igjen. 

Skrevet

Baby er nå 5 mnd, og jeg mistenkte refluks de første månedene.

Han gulpet så mye, og lå ofte og svelget.  Drakk pupp som en helt.. 

Men de siste ukene er han blitt så mye bedre! Gulper av og til, men ikke etter hvert måltid som før.

Så det kan bli bedre.

Anonymkode: 0d814...73e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...