Gå til innhold

Hadde du turt å leie ut til noen med barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg er skeptisk. Man hører så mye om barnefamilier som har krav på å bli boende, uten å betale leie, fordi «man ikke kan sette barn på gata». Men nå er leiligheten jeg skal leie ut til større enn jeg har leid ut før, men det frister mer med studenter.

hadde du turt? Er det sånn at de bare kan kreve å bli boende? 

Anonymkode: 816dc...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om man skal høre på stereotyper leier man ikke ut. Studenter fester og ødelegger, foreldre med barn ødelegger og bråker, mennesker med kjæledyr lar dem tygge på veggene

Alt handler om å finne de individene du stoler på og som virker reale. Jeg har selv leid og alltid tatt det seriøst, alltid gjort opp for meg og betalt. Selv om jeg har vært en ond person med kjæledyr 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må innrømme at jeg er skeptisk. Man hører så mye om barnefamilier som har krav på å bli boende, uten å betale leie, fordi «man ikke kan sette barn på gata». Men nå er leiligheten jeg skal leie ut til større enn jeg har leid ut før, men det frister mer med studenter.

hadde du turt? Er det sånn at de bare kan kreve å bli boende? 

Anonymkode: 816dc...274

Du må jo ta depositum uansett i tilfelle du ikke får inn leia. Sånn sikrer du deg økonomisk-du har vel ikke tenkt å leie ut til noen uten å ta depositum? Depositumet dekker oppsigelsestida. 

Dette gjelder alle, også med barn. Fins ikke særregler som gir folk med barn rett til å bo uten å betale for seg. Får du ikke inn leia holder du tilbake depositumet og nekter de å flytte kan du be Namsfogden om tvangsutkastelse. 

Anonymkode: f4f4b...d29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leid ut boligen min 2 ganger. Mange som ville leie. Begge gangene valgte jeg alenemødre.  Gode leietakere. Fellesnevneren var at begge var voksne. Altså ikke typ 22 år. Begge hadde også fast jobb hvor utdannelse lå i bunn. 

Anonymkode: e2758...7c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leier ut til en mann med to små sønner. Aldri tenkt at det skulle være et problem..

Anonymkode: 91dc8...b48

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han jeg leier av, har satt pris 6950, han fikk mange søkere, men da kan han også ha ett lite intervju med vedkommende så han kan velge utifra personlighet og litt hva vedkommende driver med. Smart tankegang egentlig. Pengene er overhodet ikke noe han virkelig trenger, han har nok utifra det jeg vet om han.

Anonymkode: b2f7f...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo ta depositum uansett i tilfelle du ikke får inn leia. Sånn sikrer du deg økonomisk-du har vel ikke tenkt å leie ut til noen uten å ta depositum? Depositumet dekker oppsigelsestida. 

Dette gjelder alle, også med barn. Fins ikke særregler som gir folk med barn rett til å bo uten å betale for seg. Får du ikke inn leia holder du tilbake depositumet og nekter de å flytte kan du be Namsfogden om tvangsutkastelse. 

Anonymkode: f4f4b...d29

Jo men det tar mye lenger enn 3 mnd. Å kaste ut noen med barn. Hvis de nekter å flytte, så må du ha de boende, for man kan ikke sette et barn «på gata.»

Anonymkode: 816dc...274

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller barn enn studenter! 

Ja det er vanskelig å "bli kvitt" men med barn har de også mer rettigheter hos sosialkontoret slik at de får hjelp dersom de ikke har penger. 

Dessuten har du både kontrakt og depositum, og følger du dem så har du dem ikke der for evig, det er ikke så enkelt å bruke unger som unnskyldning som det var før. 

Anonymkode: e4ea6...b8f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo men det tar mye lenger enn 3 mnd. Å kaste ut noen med barn. Hvis de nekter å flytte, så må du ha de boende, for man kan ikke sette et barn «på gata.»

Anonymkode: 816dc...274

Jo det kan du. De må da oppsøke nav sosial for hjelp til bopel. 

Anonymkode: e4ea6...b8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo det kan du. De må da oppsøke nav sosial for hjelp til bopel. 

Anonymkode: e4ea6...b8f

Har sett flere mediesaker hvor nav sier at de ikke har noen bolig til de nå, og du ikke har lov til å kaste ut barn. Da sitter du med skjegget i postkassa.

ts

Anonymkode: 816dc...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke leid ut til studenter som gjerne fester. Hvis jeg skulle leie ut, så hadde jeg valgt voksne med fast jobb. Og gjerne folk med barn, men ikke husdyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok turt, og nei det er ikke sånn at de bare kan kreve å bli boende. De kan kastes ut de på akkurat likt grunnlag som andre, lovverket har ingen særregler for barnefamilier i denne situasjonen. Men som med alle andre leieboere må man igjennom namsmannen hvis de ikke flytter frivillig når du sier ifra.

Jeg for min egen del hadde ikke brydd meg så mye om det var studenter eller en familie det var snakk om. Men heller fokusert på hva slags inntrykk av de gir meg ved visning.

Anonymkode: 82dad...06b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier helst ut til folk med barn, og disse er ikke mer beskyttet enn noen andre hvis man ønsker å si dem opp. De er gjerne stabile folk og sikre betalere, og det blir minimalt med festing og ødeleggelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rucula skrev:

Jeg leier ikke ut til par med barn

Jeg har foreløpig kun leid ut til studenter

Så studenter slite mindre på leiligheten ???

Anonymkode: f3991...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har sett flere mediesaker hvor nav sier at de ikke har noen bolig til de nå, og du ikke har lov til å kaste ut barn. Da sitter du med skjegget i postkassa.

ts

Anonymkode: 816dc...274

Dette er bare TULL,det finnes IKKE noen regel om at man ikke kan kaste ut barnefamilier.Og om NAV ikke har bolig i ordets rette forstand, DVs kommunal leilighet eller hus,så finnes det ALTID alternative overnattingsalternativ.

Send gjerne link til de "mediesakene" der nav kommer med den uttalelsen.

Nav ansatt i 21 år 

Anonymkode: f3991...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har leid ut boligen min 2 ganger. Mange som ville leie. Begge gangene valgte jeg alenemødre.  Gode leietakere. Fellesnevneren var at begge var voksne. Altså ikke typ 22 år. Begge hadde også fast jobb hvor utdannelse lå i bunn. 

Anonymkode: e2758...7c3

Har leid ut til alenemor på 20 med ett barn og voksen med tenåringsbarn.

Den jeg hadde problem med var den voksne. Rot og ræl overalt og stadig forsinkelser med husleie, mens hun på 20 år hadde alt på stell. En gang kom husleien for sent men hun ringte noen dager i forveien og fortalte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit så egoistiske dere er. Dere som har så mye skal bare ha mer. Og de som ikke har skal ikke få sjangs en gang. 

Anonymkode: 12aeb...e83

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leid ut i mange år også folk med barn. Men den siste familien jeg har tatt inn har jeg hatt mye problemer med. 

Jeg blir helt matt. De har tatt seg til rette med spikring av vegger. De har lagt madrasser på gulvet og skrudd på varmekabler på fullt fordi det ikke virket. 

De er sløve med renhold og gulvet har vannskader her og der fordi de ikke har tørket opp etter søl. 

De flyttet inn i en helt ny leilighet og nå er den helt slitt. I tillegg har de hatt flere fester enn studentene jeg har leid ut til. (Klage fra naboer) De har også skaffet seg både hund og katt uten min viten. De har også leid ut det ene soveromme. 

Jeg har mest lyst til å kaste de ut nå, men venter kontrakten går ut om 6mnd.

Leien har heller aldri kommet i tide fordi de har dårlig økonomistyring. Økonomien er det ellers ingenting galt med, da barnemoren stadig har det aller nyeste innen mote av designerklær. Leppene og resten av ansiktet er fylt med botox eller fillers.

Etter dette skal jeg aldri mer ta inn barnefamilier. 

Anonymkode: 9011b...e33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...