Gå til innhold

Samboeren min har forbruksgjeld.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, marihuet skrev:

Jeg har konfrontert ham, og har flyttet ut da han nektet for å ha lån (helt til jeg viste ham den åpne konvolutten). Han nekter å ta imot hjelp, og nekter for å ha et økonomisk problem. Han mener han har betalingsevne, og at jeg ikke skal legge meg opp i hans saker. Han har ingen forklaring på hvorfor en med betalingsevne har forbrukslån, to banklån og privat gjeld...
Men jeg er knust, han er knust og barna har det grusomt. Jeg ønsker virkelig å ordne opp i dette, men det går ikke så lenge han ikke kan innse at det er flere problem her; løgnene, forholdet vårt generelt, og pengebruken hans.

 

 
  •  

Har vært i samme sko som deg. Opplevde at han avviste at han hadde problemer, og endte med å åpne brev. Man må jo bare gjøre det tilslutt. Økonomisk utroskap er så stort tillitsbrudd og ødelegger mye for partneren. Hvis han ikke vil innse at han har et problem og fortsette å  nekte og protestere får du ta vare på deg selv og forlate han. Du har egentlig ikke annet valg når han ikke innser problemet. Min eks førte meg bak lyset økonomisk og vet ikke hva pengene gikk til. Han ville ikke fortelle meg det, det hadde jeg ikke noe med mente han. Et par bør være åpne om økonomi så det der er bare tull! Jeg er glad jeg gikk for han har sølt bort bortimot millionen etter jeg forlot han. Regner med det er spillegjeld og forbruk. Helt vanvittig. Du vil få det mye bedre alene med oversikt over økonomien. 

Anonymkode: 0e3e3...87e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skilte meg for et par-tre år siden pga noe lignende.... Eksen min hadde forbruksgjeld i alle de 18-19 årene jeg var sammen med han. TO GANGER tok vi opp lån på huset for å innfri forbruksgjelden hans, sånn at han skulle komme seg på beina igjen og slippe forbruksgjeld. Og så fortsatte han bare i samme spor etterpå, og tok opp ny gjeld i løpet av ett år eller to etterpå.

Da vi skiltes, hadde han 200.000 i forbruksgjeld igjen, for tredje gang. 

Det var et evig stress å vite at han brukte penger som gress på alt mulig tull (hva fikk jeg aldri vite). Han kjøpte alltid ting på avbetaling, for da "slapp han jo å betale".... Gaver og sånt, kjøpt på avbetaling, og så ble regningen lagt uåpnet i en skuff når den kom. En gang kjøpte han blomsterbukett til meg på morsdagen. To mnd etterpå fant jeg regningen for blomstene i en uåpnet konvolutt i skuffen, sammen med en gedigen bunke andre uåpnede vinduskonvolutter fra ulike kredittforetak.

Han hadde ALLTID bunkevis med slike ubetalte regninger liggende overalt. Noen i skuffen på soverommet, noen i gangen. Noen lå til og med i garasjen. Jeg fikk helt frynsete nerver av et slikt økonomisk katastrofe-kaos.

Det var en STOR lettelse å skille seg fra mannen. 

Anonymkode: dd025...23e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...