Gå til innhold

Tripp trapp stol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en tripp trapp stol til gutten som snart er 4. Lillebror kommer nå snart, og lurer på om vi skal kjøpe en til? 

Hvor lenge brukte deres barn slik stol? 

Anonymkode: bc23a...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vi fikk barn nr to var første snart tre. Hun brukte ikke tripp trapp stolen sin noe særlig da, så kjøpte ikke ny. Tenkte å bruke new born setet på tripp trapp stolen. Men storesøster ville ikke dele på stolen sin. Så da ble det andre løsninger frem til yngste var stor nok til å sitte i IKEA høystol. Nå er yngste blitt ett år, og ingen bruker tripp trapp stolen 😂 Så jeg ville ikke brukt penger på en stol til, men får du tak i en brukt til en billig penge og har plass til to tripp trapp stoler er det jo greit med to. 

Anonymkode: 6532d...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss ble Tripp Trapp-stolene brukt i hvert fall til 10-årsalderen. Det er solide stoler, den eldste vi har er faktisk min fra 1973 og brukes nå av 3. generasjon.

Vi har mange barn, og var så utrolig heldige å få tak i to brukte stoler på loppemarked til en 100-lapp.

Anonymkode: 49dd4...2a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo litt an på hvordan barnet sitter på de vanlige stolene dere har. Vil det rekke opp til bordet, eller blir det litt ugunstig sittestilling på vanlig stol. I barnehager sitter mange 6-åringer på tripptrappstoler, så det er helt vanlig å bruke de en god stund. De kan jo justeres etter barnes størrelse, så de varer jo ganske lenge.

Anonymkode: b7eaf...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv brukte jeg tripp trapp stolen min leeeenge, så det falt meg ikke inn en gang å ikke kjøpe ny da yngstemann kom. Våre på 3 og 1 kommer nok til å bruke stolene sine lenge enda. 

Anonymkode: 96f22...f7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt har aldri likt den, så han gikk rett fra babystol til vanlig stol. Selv fikk jeg søsken første gang da jeg var 7 og husker at det ble kjøpt en ny tripp trapp stol fordi jeg brukte min fortsatt. Neste søsken kom da jeg var 9, og da ble min gitt videre, men det hendte jeg savnet den. ;)

Anonymkode: dbd20...85e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bruker sine fortsatt, eldste er 7. Stolene er lette å vaske, og barna kommer litt høyere opp. Det er også veldig praktisk med tripp trapp når vi får små barn på besøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår eldste er 7, og jeg regner med hun kommer til å bruke den ihvertfall i et par år til.

Liten av vekst så det er lenge til hun kan sitte godt på vanlig stol.

Anonymkode: 66245...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...