Gå til innhold

Hva ville vært verst for deg - emosjonelt eller fysisk utroskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fysisk utroskap. Jeg kan ikke bety særlig mye for han, dersom en hvem som helst kan føre til at han er utro. 

Leser at mange hadde syntes det var "bedre" om det var en ons på fylla, men jeg er litt motsatt. Jeg kan forstå at følelser oppstår og at det er vanskelig å trekke seg bort fra noen du er forelsket i. Men dersom det var fordi han var kåt der og da?! Nei ikke f.. 

Anonymkode: 0daad...dc5

100% enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da går det fra å være betatt til å betro seg og kommunisere som om en er kjærester, men en gjør det i smug fordi det allerede finnes en kjæreste inni bildet.

Anonymkode: 0daad...dc5

Skjønner. Da vil jeg introdusere en annen distinksjon. Mellom emosjonell utroskap, som er at man føler noe for noen andre, og aktiv utroskap, som er at man agerer på følelsene - enten verbalt som du beskriver, eller fysisk. 

Anonymkode: 1cc34...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Jeg forstår ikke hvor grensen mellom å være tiltrukket/betatt/fascinert/forelsket i andre og å være emosjonelt utro går. Fint om noen opplyser om hva de legger i emosjonell utroskap.

Anonymkode: 1cc34...c92

Det er jo subjektivt, men jeg mener at for at det er emosjonelt utroskap så er det ganske omfattende kontakt med noen man er tiltrukket av/forelesket i. Typ: følger dem på SoMe, chatter i smug, snakker om følelsene for hverandre, prøver å treffes i smug osv, men er ikke fysiske. Man leker med ilden, men rører den ikke. Altså emosjonelt er det mer en en like på Instagram, men fysisk er det ikke mer enn en klem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt knust uansett. 

Mannen min kan gjerne synes at andre jenter er flotte, sjarmerende og fine  

Men hadde han delt dype tanker og følelser og brukt mye tid på ei spesiell jente slik han gjør med meg... oi, jeg vet ikke hvordan jeg hadde taklet det.. 

Han har en bestevenn (gutt) som deler ALT med han. Vi vet hvor ofte de har sex, problemer de har osv. Mannen min deler svært lite tilbake om oss. Så om han plutselig skulle delt tanker og sånn med ei jente han ble forelsket i... hjelp.. 

Men fysisk hadde også vært ille.. 

Anonymkode: 076b1...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke helt å se at det ene er "bedre" enn det andre. Det hadde vært jævlig sårende hvis han dreiv og sendte meldinger og intime betroelser til ei dame han hadde forelska seg i. Og det hadde vært like sårende om han hadde fått seg til å risikere alt det vi har sammen, langvarig kjærlighet og barn og et hjem, for å høvle over en tilfeldig dame på byen. 

For meg er utro utro, enten det foregår sånn eller slik. Det er sviket og ydmykelsen som svir mest, ikke hvorvidt pikken hans virkelig var inne i vaginaen hennes eller om han bare skrev til henne at han skulle ønske den var det.

Anonymkode: be8ce...6df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke helt å se at det ene er "bedre" enn det andre. Det hadde vært jævlig sårende hvis han dreiv og sendte meldinger og intime betroelser til ei dame han hadde forelska seg i. Og det hadde vært like sårende om han hadde fått seg til å risikere alt det vi har sammen, langvarig kjærlighet og barn og et hjem, for å høvle over en tilfeldig dame på byen. 

For meg er utro utro, enten det foregår sånn eller slik. Det er sviket og ydmykelsen som svir mest, ikke hvorvidt pikken hans virkelig var inne i vaginaen hennes eller om han bare skrev til henne at han skulle ønske den var det.

Anonymkode: be8ce...6df

Veldig individuelt det her. Jeg tenker at det hadde vært så ufattelig vondt å tenke på at han har gjennomført et helt fuckings samleie med en annen, med alt det innebærer av flørting, oppbygning og den ene grenseoverskridelsen etter den andre. Hva har han tenkt om meg underveis liksom? Er jeg bare en mygg for han eller hater han meg på en eller annen måte eller hva? Helt ufattelig hvor vondt det hadde vært. Om han så sendte en dame noen meldinger på messenger om at han var forelska i henne...ja, det er utroskap, ja, det hadde vært vondt, men hadde hatt mye lettere for å tilgi det som et øyeblikks dumhet/svakhet.

Anonymkode: 1cc34...c92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge deler ville vært ille, men for meg ville det vært verst om han var fysisk utro med noen som ikke betød noe for ham. Det ville sagt en hel del for meg om hvor lite vårt forhold betød for ham om han var villig til å gi slipp på det for et raskt nummer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emosjonelt. Har opplevd begge, emosjonelt er det som sitter fast. Som holder meg våken hele natta. Som gjør at jeg gråter til jeg skjelver. Som gjør at hele kroppen skjelver når jeg snakker med psykologen om det. Det emosjonelle er det som har knust meg og gjør at jeg aldri kommer til å bli samme person igjen. Det har gjort noe med meg, jeg er forandret som person og mitt syn på livet er forandret. Jeg er aldri gla lenger. 

Anonymkode: ba048...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Falkefugl skrev:

100% enig!

Samme her..

Anonymkode: 96343...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart emosjonell som er et mye større svik og gjerne pågår over lengre tid bak din rygg. Et engangsknull hvor partner har gitt etter i fylla i et svakt øyeblikk med en random partner er ikke så ille. Våkner opp og skjønner galskapen og ikke forstår hvordan man kunne la seg forføre av noen og miste alle sine hemninger. 

Dama var utro en gang og det foregikk på en slik måte, men hun tilstod selv dagen etterpå selv om jeg ikke ville hatt mulighet til å finne det ut. Sånn sett så var jo det et bevis på at hun angret og ikke kunne leve med det. Sikkert mange som blir forbannet når jeg sier at jeg tilgav henne, men jeg mener det var riktig. Jeg kunne jo også gjort som mange andre og brukt dette mot partneren i evigheter og for alt det var verdt, men det lager ihvertfall ikke ting bedre om dere skal fortsette forholdet. Vi har faktisk et kjempebra forhold i dag, vi har skvært opp i den biten og jeg er ikke en bitter sur gubbe som forderver forholdet. 

Sett fra et annet perspektiv så er jo dette også et godt bevis på ærlighet og kjærlighet....med tanke på at hun kunne lett sluppet unna og ikke fortalt det til noen.

Anonymkode: 689bd...009

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at det er flest kvinner her.

Som mann vil jeg si fysisk uten fnugg av tvil. At en annen mann har tømt seg i det som skal være min dame og hun ønsket det skulle skje?!?

Det er ødeleggende for stoltheten, det å være en mann. At MIN dame foretrakk en annen osv. Det degraderer mannen i andre menns øyne. Han blir en stakkar.

Tror mange kvinner er ute av stand til å forstå hvor fundamentalt ødeleggende det er for menn.

At kvinner har fortrolige, hjertevenner og samtale partnere er forventet. Er ikke uventet, vi kan lizzom ikke nekte dere å prate med noen heller?? Selv om dere later som dere ikke forstår at den andre mannen vil ha sex med dere. Så veit mannen din det.

 

Anonymkode: 8325f...594

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tydelig at det er flest kvinner her.

Som mann vil jeg si fysisk uten fnugg av tvil. At en annen mann har tømt seg i det som skal være min dame og hun ønsket det skulle skje?!?

Det er ødeleggende for stoltheten, det å være en mann. At MIN dame foretrakk en annen osv. Det degraderer mannen i andre menns øyne. Han blir en stakkar.

Tror mange kvinner er ute av stand til å forstå hvor fundamentalt ødeleggende det er for menn.

At kvinner har fortrolige, hjertevenner og samtale partnere er forventet. Er ikke uventet, vi kan lizzom ikke nekte dere å prate med noen heller?? Selv om dere later som dere ikke forstår at den andre mannen vil ha sex med dere. Så veit mannen din det.

 

Anonymkode: 8325f...594

Dette tenker jeg også som kvinne. Helt ubegripelig vondt å tenke på at han har valgt en annen over meg og vært inni henne... Ingen ord i en messengersamtale kan måle seg med det.

Anonymkode: 1cc34...c92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette skillet mellom emosjonelt og fysisk er veldig kunstig og unaturlig. Hvis noen forelsker seg i en annen, men ikke gjør noe med det og bestemmer seg for å bli hos partneren så er jo ingen skade skjedd. Det kan være slitsomt for den som er forelsket ja, men han gjør ikke noe galt og ingen skade er skjedd. Det å ha følelser i seg selv er jo ikke ulovlig eller galt, det er hva du gjør med det som betyr noe. Og hvis en både er forelsket i en annen og begynner å møte denne personen i all hemmelighet, så er jo ikke det bra. Vil ikke kalle det utroskap, men det er tvilsom oppførsel og muligheten for at noe skal skje blir veldig stor. Så jeg vil si at det er ikke utroskap så lenge noe fysisk ikke skjer, men hvis man er forelsket og flørter med noen er jo veien ofte veldig kort til å ha sex. Så dette blir som å skille to ting fra hverandre som uansett vil henge sammen. Når det er sagt så ville jeg blitt mest såret hvis partneren hadde sex med en annen uansett om han var forelsket eller ikke. 

Anonymkode: e696f...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi møter innimellom mennesker som gjør at vi kjenner at vi lever, sånn litt mer enn vanlig. De kan vi forelske oss i. Om min mann gjør det, samtidig som han holder hodet kaldt og vet at sannsynligheten for at livet med henne blir bedre enn det vi har sammen er lav, så er det greit.

Det er ikke greit at han har sex med en annen kvinne. Da må jeg jaggu få være med på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette skillet mellom emosjonelt og fysisk er veldig kunstig og unaturlig. Hvis noen forelsker seg i en annen, men ikke gjør noe med det og bestemmer seg for å bli hos partneren så er jo ingen skade skjedd. Det kan være slitsomt for den som er forelsket ja, men han gjør ikke noe galt og ingen skade er skjedd. Det å ha følelser i seg selv er jo ikke ulovlig eller galt, det er hva du gjør med det som betyr noe. Og hvis en både er forelsket i en annen og begynner å møte denne personen i all hemmelighet, så er jo ikke det bra. Vil ikke kalle det utroskap, men det er tvilsom oppførsel og muligheten for at noe skal skje blir veldig stor. Så jeg vil si at det er ikke utroskap så lenge noe fysisk ikke skjer, men hvis man er forelsket og flørter med noen er jo veien ofte veldig kort til å ha sex. Så dette blir som å skille to ting fra hverandre som uansett vil henge sammen. Når det er sagt så ville jeg blitt mest såret hvis partneren hadde sex med en annen uansett om han var forelsket eller ikke. 

Anonymkode: e696f...aa6

Enig. Det virker som at det folk her legger i emosjonelt utroskap ikke er at man får følelser for noen i seg selv, men at man agerer på de følelsene på en ikke-fysisk måte. Skriver/sier til vedkommende at man har følelser f.eks.

Anonymkode: 1cc34...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...