Gå til innhold

Hva ville vært verst for deg - emosjonelt eller fysisk utroskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ville knust deg mest -

Hvis partneren din fortalte h*n hadde vært fysisk utro (rent begjær uten følelser) eller emosjonelt utro (forelsket, delt tanker og følelser) med en annen? 

(Antar at kombinasjonen emosjonelt /fysisk ville knust mest men det er altså ikke spørsmålet her...)

Anonymkode: 919cf...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått testet ut begge deler, og emosjonellt var mest ødeleggende. 

Anonymkode: e8b73...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne tilgitt mannen for et engangs tilfelle fysisk...tror jeg.  Men om han forelsket seg, delte tanker, følelser og kanskje også seksuelle fantasier...? Nope...det ville vært et knusende tillitsbrudd. 

Nå har det seg jo sånn da, at emosjonell utroskap ofte fører til fysisk med tiden...

Så det blir litt sånn..høna eller egget for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk. Forstår ikke hva emosjonell utroskap er for noe. Enten er han med en annen dame, eller så er han det ikke. Å tenke på en annen, forelske seg i en annen, runke til en annen er ikke jeg politi over, men jeg forventer selvfølgelig at han er ærlig med meg dersom følelsene hans for andre på noe som helst måte skygger over følelsene for meg og kommer i veien for forholdet. 

Anonymkode: 1cc34...c92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som skriver "emosjonelt", kan dere utdype hvorfor det er verst?

Anonymkode: b4046...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk. Hvis hen fortsatt elsker meg og selv forteller om emosjonelt utroskap og vil jobbe for forholdet vårt kan jeg tilgi. Jeg tenker at det er naturlig at man blir tiltrukket av andre i løpet av et langt forhold. Hvis hen derimot går for langt og lar det bli fysisk kunne jeg aldri tilgi det. Jeg ville blitt kvalm hver gang vi skulle vært intime og det ville ødelagt tilliten for alltid, + usikkerhet om kjønnssykdommer og graviditet ville vært stressende og jeg ville aldri tilgitt noen som hadde utsatt meg for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emosjonelt. Dette fordi det da er naturlig å bryte ut av forholdet sitt, følelsene for opprinnelig partner dør pga forelskelse i en annen, og det blir slutt. Over.

Et tilfeldig fyllesex-ligg hvor de aldri ser hverandre igjen og knapt vet navnet på hverandre.... det hadde vært jævlig det også, men det kan hende jeg hadde funnet det i meg å tilgi etterhvert. Kanskje. 

At din kjære går hen og forelsker seg i en annen er jo verst for da er det jo over uansett. Da vil han jo gjerne ha denne nye på heltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Falkefugl skrev:

Fysisk. Hvis hen fortsatt elsker meg og selv forteller om emosjonelt utroskap og vil jobbe for forholdet vårt kan jeg tilgi. Jeg tenker at det er naturlig at man blir tiltrukket av andre i løpet av et langt forhold. Hvis hen derimot går for langt og lar det bli fysisk kunne jeg aldri tilgi det. Jeg ville blitt kvalm hver gang vi skulle vært intime og det ville ødelagt tilliten for alltid, + usikkerhet om kjønnssykdommer og graviditet ville vært stressende og jeg ville aldri tilgitt noen som hadde utsatt meg for det.

Dette. Jeg forstår ikke hvor grensen mellom å være tiltrukket/betatt/fascinert/forelsket i andre og å være emosjonelt utro går. Fint om noen opplyser om hva de legger i emosjonell utroskap.

Anonymkode: 1cc34...c92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk utroskap. Jeg kan ikke bety særlig mye for han, dersom en hvem som helst kan føre til at han er utro. 

Leser at mange hadde syntes det var "bedre" om det var en ons på fylla, men jeg er litt motsatt. Jeg kan forstå at følelser oppstår og at det er vanskelig å trekke seg bort fra noen du er forelsket i. Men dersom det var fordi han var kåt der og da?! Nei ikke f.. 

Anonymkode: 0daad...dc5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Million skrev:

*snop*

At din kjære går hen og forelsker seg i en annen er jo verst for da er det jo over uansett. Da vil han jo gjerne ha denne nye på heltid.

Jeg tenker: ikke nødvendigvis. Man kan elske kona/mannen sin, men fortsatt bli forelsket i en annen. Dersom hen klarer å snu i tide, være ærlig om det og er villig til å jobbe med forholdet for å komme nærmere hverandre igjen tror jeg det kan overleve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Jeg forstår ikke hvor grensen mellom å være tiltrukket/betatt/fascinert/forelsket i andre og å være emosjonelt utro går. Fint om noen opplyser om hva de legger i emosjonell utroskap.

Anonymkode: 1cc34...c92

Da går det fra å være betatt til å betro seg og kommunisere som om en er kjærester, men en gjør det i smug fordi det allerede finnes en kjæreste inni bildet.

Anonymkode: 0daad...dc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...