Armonia Skrevet 7. april 2005 #1 Del Skrevet 7. april 2005 I år blir det mest sannsynlig storbyferie på oss, en langweekend ett eller annet sted i Europa. Så da trenger jeg litt tips... Hva er din favoritt storby og hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 7. april 2005 #2 Del Skrevet 7. april 2005 Min favoritt-storby er Bangkok. Men det er jo ikke i Europa.... Av de europeiske har jeg ingen klare favoritter, men jeg hadde det helt fantastisk i Tallinn i fjor. Gamlebyen er veldig koselig, og den er ikke så stor at den ikke er uoverkommelig på en helg. Billig er det der, også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2005 #3 Del Skrevet 7. april 2005 Min favoritt er Stockholm... Men det var kanskje ikke helt planlagt tur til Sverige? London er digg, mye å se og kjøpe! Anbefales absolutt en tur på British Museum ( tror det var det det het...). Gratis inngang og en ufattelig mengde ting man tidlegere bare har sett i bøker. Ble helt målløs av å rusle rundt der.... Paris er en nydelig by, men jeg trivdes ikke noe særlig. Hadde jeg kunnet fransk ,hadde det nok vært lettere. København er også et særdeles hyggelig bekjentskap.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7. april 2005 #4 Del Skrevet 7. april 2005 London, helt klart. Blir aldri lei London. Hvorfor? Masse liv og personlighet. Det finnes alltid severdigheter man ikke har sett, eller som man gjerne ser igjen og igjen. Og shopping selvsagt, for ikke å snakke om gode restauranter. London har alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #5 Del Skrevet 7. april 2005 Alle har vel etter hvert vært endel ganger i London. Fantastisk by, som man aldri blir lei! Hvis jeg skulle reist nå, ville jeg derimot reist til Riga, Tallinn eller St. Petersburg. Særlig sistnevnte er en fantastisk by, full av monumentale bygg, kanaler, kontrast mellom ufattelig rikdom (Vinterpalasset, Peterhof etc) og påtrengende fattigdom, et fantastisk undergrunnsnett (med flere minutter i rulletrapp pga dybden), hysterisk morsomme bussturer (30 år gammel buss, 40 seter, 150 personer) og alt det hjertet og magen måtte begjære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*M* Skrevet 7. april 2005 #6 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg føyer meg inn i rekken og sier London. (Ønsker meg en tur til New York jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #7 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg forelsket meg i Brussel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 7. april 2005 #8 Del Skrevet 7. april 2005 Firenze .. kunne dratt tilbake i morgen den dag Masse å se - kultur i bøtter og spann - og så maten... og vinen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shantee Skrevet 7. april 2005 #9 Del Skrevet 7. april 2005 Roma! :-) Nydelig by, mye å se + god mat. Har vært i flere storbyer i Europa, men dette må nok bli favoritten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 7. april 2005 #10 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg flyr til Paris om ganske nøyaktig 22 timer... :-) :-) Det er min store favoritt.. Elsker den byen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 7. april 2005 #11 Del Skrevet 7. april 2005 Uten tvil Roma!! Vakreste stedet på jord. Herlig stemning, masse fint å se på og oppleve, herlig folkeslag, masse god mat! Elsker Roma! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 8. april 2005 Forfatter #12 Del Skrevet 8. april 2005 Takk for svar alle sammen, kom gjerne med flere tips:) Jeg skal til Riga i juni, så vi må finne på et annet sted. Har veldig lyst til å reise til Barcelona, ingen som har den som favoritt? Ellers blir det kanskje Paris... kjekt å få igjen på skatten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2005 #13 Del Skrevet 8. april 2005 Våren i Amsterdam er jo bare nydelig. Skikkelig koselig by som absolutt bør besøkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anneli Skrevet 8. april 2005 #14 Del Skrevet 8. april 2005 Barcelona og Praha kan også anbefales! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SumoBryter Skrevet 8. april 2005 #15 Del Skrevet 8. april 2005 Min favoritt er Helsinki om det kan regnes som storby da(ofte glemt og nedprioritert, noe jeg syns er litt trist) Parkene er fine, den fineste dyreparken i europa, fine øyer man kan dra og se utenfor, stemningsfulle cafeer og shopping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anneli Skrevet 8. april 2005 #16 Del Skrevet 8. april 2005 Min favoritt er Helsinki om det kan regnes som storby da(ofte glemt og nedprioritert, noe jeg syns er litt trist) Parkene er fine, den fineste dyreparken i europa, fine øyer man kan dra og se utenfor, stemningsfulle cafeer og shopping. Den kan jeg også skrive under på. Helsinki er en super by. Design, uteliv, cafeer, flott standlinje, shoping - i det hele tatt har byen masse å by på. Som SumoBryter nevner er det også mange øyer utenfor byen, bl.a Suomenlinna/Sveaborg som også står på Unescos liste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 10. april 2005 #17 Del Skrevet 10. april 2005 London og Paris. Berlin er også flott, men har ikke vært der siden jeg var ganske liten, så jeg husker ikke så mye derfra dessverre. Men det skal jo være veldig trendy, da, for dem som er opptatt av det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 10. april 2005 #18 Del Skrevet 10. april 2005 London' date= helt klart. Blir aldri lei London. Hvorfor? Masse liv og personlighet. Det finnes alltid severdigheter man ikke har sett, eller som man gjerne ser igjen og igjen. Og shopping selvsagt, for ikke å snakke om gode restauranter. London har alt. Enig! Elsker London, en av to byer jeg har lyst å besøke igjen og igjen og igjen. Den andre er København. (ellers har jeg vært i Praha, Stocholm, Roma, Venezia, Amsterdam og Berlin. Alle byene var verdt et besøke, men tror ikke jeg ønsker å reise tilbake til noen av de på en god stund) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 10. april 2005 #19 Del Skrevet 10. april 2005 Helsinki og Wien er to storbyer ikke "alle" har vært , men som kan anbefales sterkt! Begge byene har blitt preget av både øst- og vesteuropa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 10. april 2005 #20 Del Skrevet 10. april 2005 Min favoritt er nok Barcelona! med Stockholm, Roma og København på en delt 2. plass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå