Gjest Jensen Skrevet 23. august 2002 #1 Del Skrevet 23. august 2002 Det hevdes med tyngde at rasismen florerer i Norge. At mennesker med annen hudfarge, tro, osv. opplever å bli sett på som annenrangs mennesker av etniske normenn. Vi har ingen grunn til å tvile på at det er slik. I noen grad kjenner vi også rasismens omfang basert på forskning på området. Vårt forehavende i denne tråden er å bringe på det rene om det også finnes forskning på rasisme blant innvandrere? Rasistiske ytringer rettet mot etniske normenn eller invandrergrupper imellom? Henvis gjerne til tilgjengelig materiale om dette. Det har blitt hevdet at enkelte innvandrergrupper (eller flyktninger) har et livssyn herunder holdninger som gjør at de er langt mer rasistiske enn hva etniske normenn er. Bør rasismedebatten få et nytt fokus? Her er noen utdrag fra en annen debattside Det rare er at mange "flyktninger" som kommer til Norge er rimelig rasistisk innstilt mot oss norsker. Tross hjelp o.l. Ganske dårlig holdning å ha i et fremmed land vil jeg påstå. Lurer litt på om f.eks. Pakistan hadde vært så hjelpsomme mot oss hvis situasjonen hadde vært reversert Etter diverse reiser i bl.a muslimske land med tilgang til lokale nyheter har jeg erfart at muslimske land ser på Vest-Europa og USA som umoralsk, dekadent, imperialistisk og derfor dømt til undergang. Norge går i tillegg for å være snillistisk og lettlurt. Ja rasismen florerer i Norge, men ikke så mye i den retningen som de politisk korrekte på venstresiden har tutet oss fulle av i årevis. For å finne de mest rasistiske personene i landet er det bare å høre på hva innvandrere og asylsøkere mener om oss (vantrosvin, lettlurte, horer, osv). rasisme debatten bør få et nytt fokus ja. Ettersom Islam anser oss for å være undermennesker og nekter å innrette seg etter Norske lover og normer bør vel de bli erklert for rasister? Hadde en Nordmann oppført seg på samme måte i et av muslim landene som de gjør her hadde vedkommende blitt avlivet på flekken. Men når muslimene bryter alle normer og regler her i landet kommer en eller annen pekèr ut og skal forstå dem i hel og legger skylden på rasistiske nordmenn for at de oppfører seg slik. Flære og flære får øynene opp for vilken trussel disse laken gubbene representerer ikke bare mot Norge men hele den vestlige kultur og slutter å høre på venstre vridde sosialister. Rasistiske innvandrere finnes, ganske vanlig i muslimske kretser, som jeg kjenner meget godt. Har muslimske foreldre. Blant muslimer er nordmenn skitne, horer og horebukker, dårlig moral. Muslimer regner seg for å være høytstående, den eneste riktige. Mange muslimer (menn) snakker innad om at de håper at deres lov en dag vil stå over norges lover. Norges lover respekteres ikke, fordi de er ikke profetiske. Menn bruker koranen for å nå sine egne egoistiske mål, der de kan herske over nordmenn og alle kvinner (irriterende). I arabiske miljøer er ikke nordmenn aksepterte, ingen vil ha dem i familien, fordi de er hvite, kristne og dårlig moral. Tro om ikke kvinne mishandling, mord, tortur og terrorisme er enn verre moralsk handling? Muslimer synes ikke det, fordi jorden bør renskes for hvite hedninger. Hører sånt ofte, blir irritert. Gode nordmenn går på limpinnen, for utad smisker muslimer bare med nordmenn for å vinne innpass i maktens korridorer. -Nordmenn må få opp øynene om hva mange innvandrerne mener om dem. Nordmenn er skitne, de er lettlurte og veldig naive og det er lett å få penger fra dem, de blir kalt svin særlig av den pakistanske delen av innvandrerbefolkningen. -Respekt finnes ikke fra innvandrere til nordmenn. -Innvandrere har bare forakt for nordmenn og det vi står for. -Norske kvinner blir betraktet som horer siden de er uavhengige av menn, fordi de har kontroll over sin egen kropp, kontroll over sitt eget liv og kler seg som de vil. -Disse holdningene deler de aller fleste innvandrere og er normen i innvandrermiljøet. -Innvandrerforeldre oppdrar guttene til å bruke og kaste norske jenter, men det er strengt forbudt å røre "sine egne" jenter. For å kunne bygge opp fremmedkulturelle innvandrere som 'kulturberikere'' har politikerne lagt et lokk over de negative konsekvensene av den snilistiske asyl-og innvandringspolitikken.Det har alltid blitt fremstilt slik at de fremmedkulturelle er de uskyldige og greie menneskene og vi nordmenn som de ''rasistiske og fremmedfiendtlige'' som angivelig skal være redd for mørke hudfarger og fremmede navn........ Derfor er det på tide at vi får høre offisielt og uten pekefinger om muslimer som nekter barna sine å leke med norske barn og som sogar sender ungene hjem til sine land for at de ikke skal bli fornorsket.Dette er groteske nedvurderinger av nordmenn og den kulturen vi har her i landet og ville helt klart blitt definert som ''rasisme'' om det hadde vært nordmenn som hadde sagt og gjort dette. At også tvangsekteskap ,kjønnslemlestelser og æresdrap nå er kommet frem fra det skjulestedet politikerne og PKerne har gjemt det er bra. Det er kun de økonomiske fordelene ved å bo i Norge som gjør oss attraktive da mange av de fremmedkulturelle hater vår kultur,våre verdier og ser på oss som naive og dumme ''vantro'' hvorav jentene er ''horer''. Og allikevel er det tvil om hvorvidt de fremmedkulturelle er rasister.......? Noen flere meninger om dette ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ejlanka Skrevet 23. august 2002 #2 Del Skrevet 23. august 2002 Jeg tror nok at ALLE kan være rasister, uansett hårfarge, hudfarge, nasjonalitet, kultur eller religion. Det er nemlig ikke om du er svart i huden eller hvit i huden det handler om, skjønner du. Det handler om fordommer. Fordommer som bygges på uvitenhet om andre som er annerledes enn deg selv og det du er vandt med. Rasisme har også en del bakgrunn i oppvekst og om ens foreldre har rasistiske eller sterkt kritiske holdninger til andre mennesker. Så ja, jeg tror at alle kan være rasister. Pakistanere som franskmenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 24. august 2002 #3 Del Skrevet 24. august 2002 Hva er det det går i på KG for tida??? Så mye som dere diskuterer innvandring??! Klart det finnes rasistiske innvandrere, de ser jo på oss som utlendinger med en annen kultur enn deres! Lurer på når folk skal begynne å respektere hverandre (begge veier)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knut Skrevet 7. september 2002 #4 Del Skrevet 7. september 2002 dette blir veldig svart hvitt men enhver som velger å flytte fra sitt hjemland til et annet forplikter å respektere dets regler no mater what happens du er en gest og har bare med å innfinne deg uansett ellers kan du pelle deg hjem og kreve hva det nå er du vil der.ellers vis respekt mot folket som tar imot deg og din familie og hjelper deg når du sliter.Forventer ikke disrespekt og att vores døtre og koner blir kalt horer av dere,og at vi forøverig er bare en melkeku med penger til dere.hvor er den mann med en siste rest av selvrespekt som ikke er i stand til å brødfø sin fanilie i dag vist di gidder,Hvor!Hae selv slitt som en jevel i20 år yten å forvente en dritt men det å være en mann med selvrespekt er globalt å kryper du til et annet land uretmessig ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2002 #5 Del Skrevet 8. september 2002 helt enig med innskriver av dette innlegget! Altfor mange nordmenn er dessverre veldig naive når det gjelder innvandrere og deres syn på oss hvite. Mange nordmenn er redd for å bli sett på som rasister,hvorfor det? Jeg er ikke redd for å bli kalt rasist, og det er jeg heller ikke, jeg er bare skeptisk og negativ til mange av dem, og det er jeg elleres også, jeg er skeptisk og negativ til respektløse folk. Vi nordmenn kunne bare sett langt etter å bli så pent behandlet i pakistan f.eks som pakistanere blir i Norge. Og nå vil noen kanskje skrive at dette gjelder ikke alle innvandrere, nei det gjør det ikke, men det gjelder en veldig stor del av dem. Jeg hater tanken på at innvandrere ser på oss som snillistisk, det vil jo bare si at de skjærer ihvertfall alle nordmenn over en kam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjelltussa Skrevet 13. september 2002 #6 Del Skrevet 13. september 2002 Noen ganger skulle en tro at en må alske alle for ikke å kunne kalles rasist... Det er liksom noe å skylde på... Det er så mange som syter rundt omkring!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå