Gå til innhold

Melinas ventetid


melina

Anbefalte innlegg

Etter å ha smugtittet litt i andres dagbøker har jeg nå bestemt meg for å begynne å skrive min egen prøvedagbok :P Jeg er ei jente på 29 år. Har en super leilighet, en jobb jeg trives kjempe godt i, masse gode venner, og i sommer giftet jeg meg med mannen i mitt liv, så nå er det bare en ting som mangler i livet mitt; en liten baby :wink: Jeg sluttet på p-pillene i mai i fjor, men "aktiv prøving" startet vi ikke med før i november/desember. Begynner allikevel å bli litt utålmodig, for vi var jo ikke så forsiktige før vi startet "aktiv prøving" ...:sjenert: Så i forrige uke tok jeg en tur til legen min og fikk en henvisning til gynekolog, så nå venter jeg bare på innkalling.... Det skal bli godt å ha et sted hvor man kan få luftet tankene og frustasjonene sine litt innimellom, for hver dag er ikke like enkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg sluttet med p-pillene samtidig som deg, og startet aktiv prøving samtidig også! Håper det kommer til å klaffe for oss begge snart! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei Melina! :vinke:

Grattis med dagbok, og velkommen i prøvergjengen! Håper prøvertiden din ikke blir så mye lenger! :wink:

:klem: fra Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for velkomsthilsen alle sammen- kjempe koselig :-) Spennende lovebird at du startet prøvingen samtidig som meg :wink: I dag er det så nydelig vær ute, må bare ut å nyte sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig sengetid for meg nå, men må bare få luftet litt tanker jeg har nå i kveld.....Har vært på besøk hos min beste venninne i dag som nettopp fikk en liten gutt. Han var bare så utrolig nydelig, og det gjorde ikke lengeselen etter en liten baby noe mindre hos meg.. Er litt sårt å tenke på at jeg og min venninne startet prøvingen samtidig og nå sitter hun her med en liten en. Håper og tror jeg skal få oppleve det samme en dag, men det føles bare litt tungt noen ganger :-( Gruer meg litt til i morgen, skal møte noen venner av meg jeg ikke har sett på en stund, vet de kommer til å spørre om det er noe baby på gang. Kanskje det beste er å fortelle alle åpent og ærlig at det å lage barn ikke var så enkelt som jeg trodde? Nei, nå er jeg trøtt, tid for :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må benytte sjansen til å skrive litt i dagboka mi nå siden mannen ser på fotballkamp. Her i huset er det nemlig ofte kamp om pc`n :wink: Synes dagene flyr avgårde, onsdag allerede i morgen :-) Gleder meg masse til helgen, for da skal vi på hyttetur! Deilig å komme seg litt bort noen dager (og ikke minst få litt fokus bort fra prøving :roll: ) Prøver å ikke fokusere for mye på prøving om dagen, men det er ikke lett..Har så mange venniner som er nybakte mødre, så det blir mye prat om graviditet, fødsler osv osv.. Var på venninne-treff på søndag og da ble det til at et par venninner av meg spurte om vi ikke var blitt gravide enda. Jeg bestemte meg bare for å fortelle alle at det har tatt litt lenger tid enn vi hadde trodd, og at jeg skal i gang med utredning nå. Det var tøft å si det, men deilig å få luftet tankene sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballkamp i dag også,så her gjelder det å utnytte tiden godt :wink: Har gått rundt og hatt litt stikkinger og ubehag i livmorområdet i dag, lurer sånn på hva det kan være( kan jo håpe det er såkalte festesmerter :roll: ..) Nei, får bare smøre meg med tålmodighet litt til, har jo ikke IKM før om litt over 1 uke.. Har fri fra jobben i morgen, og da skal jeg til byen og shoppe litt nye vårklær og ikke minst sko! Deilig å bruke litt penger på seg selv innimellom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager siden sist jeg var inne her nå.. Hadde en super tur på fjellet i helgen. Det var fortsatt masse snø der oppe, så på søndag ble det en lang skitur. Det var utrolig deilig, ikke fullt så deilig at jeg glemte å smøre meg med solkrem :roll: I går lo dem bare av meg på jobb, der jeg kom med et fyrtån av en nese :wink: I dag derimot flasser alt bare av.. Neste gang må jeg huske på å bruke solkrem :fy: Nå begynner det å nærme seg tid for IKM, gruer meg alltid til disse dagene, blir så utrolig skuffet hver gang mensen kommer... Har utrolig vondt i puppene denne gangen, men pleier jo forsåvidt å alltid ha det før mensen, bare ikke så mye som nå :roll: Prøver ikke å håpe på noe, for blir bare så skuffet :-( Går også og venter på innkallelse til gynekologen, men har enda ikke hørt noe. Vet ikke hvor lang tid det tar før jeg får time, er bare litt utålmodig... Synes det er litt tøft om dagen, føler at håpet om å klare å bli gravide på egenhånd begynner å svinne hen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok nettopp en test, og den var POSITIV :grinele: Kan bare ikke fatte det, tør faktisk ikke håpe at det er sant, så må ta en ny test på jobben i morgen :-) Puppene har vært usannsynlig ømme i det siste, men det er de jo ofte før IKM, så har ikke tenkt videre over det. Nå er jeg bare så lykkelig :grinele::grinele: Oppdatering kommer i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Å jøye meg!!! Hadde ikke vært her på noen dager, og skulle bare innom og kikke, og jammen var det nyheter her gitt!! :D

Gratulerer med spire i magen da!!! :babysmokk:

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mayamor

Må gratulere deg her inne også. :klem:

Skal bli spennende å følge med framover på et nytt spirende liv.:hjerte:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner fra dere alle sammen :klem: Det har vært litt av en uke, kan fortsatt ikke fatte at det er sant at jeg nå er 5 uker på vei! Føler meg i kjempe god form, bortsett fra puppene da som er ømme som fy.. :o Dagen etter at jeg tok testen kom papirene fra gynekologen med resept på Pergo og diverse annet... Men det trenger jeg jo ikke nå :wink: Har en utrolig spennende tid i møte, er bare så lykkelig om dagen :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...