Gå til innhold

Forskjellige fedre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du dømmer kanskje ikke direkte , men du reiser kritiske spørsmål for en gruppe som i utgangspunktet er stigmatisert og sett ned på.

Det å sitte på sin egne gyldne høye hest med skråblikk nedover er aldri en god ide. Livet har mange kromspring på lur, og man skal akte seg vel for å uttale seg om andres situasjon når man ikke er i den. Plutselig snur skjebnen, og man er i samme situasjon selv- til tross for at en har trodd at en selv var for god til det. 

Kritikk og forsømmelse har mange innpakninger- også «snille». Men tar man det nærmere i øyesyn , er det kun det det er: kritikk. Kritikk av en annens væremåte, valg og holdninger. Litt forsiktige ord og vennlig tilnærming hjelper ikke. 

Å vokse opp i en funksjonell og harmonisk familie tilsier stor sannsynlighet for å havne i et langvarig godt forhold, med barn , hus, stasjonsvogn. 

Et ustabil oppvekst med fyll, vold, konflikter, skilsmisser etc øker risikoen for det motsatte; inngå destruktive forhold, få barn, skille seg. Få ny partner, ikke vite helt hvor den sunne grensen går . Og sånn opprettholdes mønstre.

Vær veldig glad for at du med stor sannsynlighet er en av dem som har fått familiepakken innpakket i blonder og glitter. Trust me; du ønsker ikke det motsatte. 

Anonymkode: 69d9a...a26

Er så enig med deg. Fikk en dårlig smak i munnen av å lese hi og enkelte av svarene. En ovenfra og ned-holdning kamuflert som et "uskyldig" spørsmål. Frekk innblanding og synsing om andres helt private valg og liv.

Anonymkode: 15014...ad8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du dømmer kanskje ikke direkte , men du reiser kritiske spørsmål for en gruppe som i utgangspunktet er stigmatisert og sett ned på.

Det å sitte på sin egne gyldne høye hest med skråblikk nedover er aldri en god ide. Livet har mange kromspring på lur, og man skal akte seg vel for å uttale seg om andres situasjon når man ikke er i den. Plutselig snur skjebnen, og man er i samme situasjon selv- til tross for at en har trodd at en selv var for god til det. 

Kritikk og forsømmelse har mange innpakninger- også «snille». Men tar man det nærmere i øyesyn , er det kun det det er: kritikk. Kritikk av en annens væremåte, valg og holdninger. Litt forsiktige ord og vennlig tilnærming hjelper ikke. 

Å vokse opp i en funksjonell og harmonisk familie tilsier stor sannsynlighet for å havne i et langvarig godt forhold, med barn , hus, stasjonsvogn. 

Et ustabil oppvekst med fyll, vold, konflikter, skilsmisser etc øker risikoen for det motsatte; inngå destruktive forhold, få barn, skille seg. Få ny partner, ikke vite helt hvor den sunne grensen går . Og sånn opprettholdes mønstre.

Vær veldig glad for at du med stor sannsynlighet er en av dem som har fått familiepakken innpakket i blonder og glitter. Trust me; du ønsker ikke det motsatte. 

Anonymkode: 69d9a...a26

Jeg stiller et spørsmål for å få svar sånn at jeg kan forstå folk mer og ikke ende opp med å dømme dem, men det forsto du visstnok ikke. Jeg sier selv også at bare fordi jeg ikke er i den situasjonen nå så vet man ikke hva som vil skje i fremtiden, men igjen å lese hva andre skriver er visstnok ikke på lista de heller. 

Ang oppvekst så uttaler du deg på punkter du tydeligvis ikke kan noe som helst om. Bare fordi en er i et stabilt forhold så vil det ikke si at en har fått familiepakken innpakket i blonder. Jeg Trenger ikke å gå noe mer inn på det da jeg ikke skylder deg en forklaring, kan bare si at min oppvekst er langt ifra det du tror den er.

Men folk får bare bli fornærmet, det var et realt spørsmål så både jeg og kanskje andre som lurer forstår hvorfor per,Ida,pål og heidi har hver sin pappa selvom det bare er 1 år imellom dem. Om noen føler seg truffet så for all del forklar om dere ønsker hvis ikke gå til neste innlegg da jeg ikke tvinger noen til å kommentere. Men alt må selvfølgelig tas feil uansett, det er jo tross alt et forum. 

Anonymkode: cc89f...8bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stiller et spørsmål for å få svar sånn at jeg kan forstå folk mer og ikke ende opp med å dømme dem, men det forsto du visstnok ikke. Jeg sier selv også at bare fordi jeg ikke er i den situasjonen nå så vet man ikke hva som vil skje i fremtiden, men igjen å lese hva andre skriver er visstnok ikke på lista de heller. 

Ang oppvekst så uttaler du deg på punkter du tydeligvis ikke kan noe som helst om. Bare fordi en er i et stabilt forhold så vil det ikke si at en har fått familiepakken innpakket i blonder. Jeg Trenger ikke å gå noe mer inn på det da jeg ikke skylder deg en forklaring, kan bare si at min oppvekst er langt ifra det du tror den er.

Men folk får bare bli fornærmet, det var et realt spørsmål så både jeg og kanskje andre som lurer forstår hvorfor per,Ida,pål og heidi har hver sin pappa selvom det bare er 1 år imellom dem. Om noen føler seg truffet så for all del forklar om dere ønsker hvis ikke gå til neste innlegg da jeg ikke tvinger noen til å kommentere. Men alt må selvfølgelig tas feil uansett, det er jo tross alt et forum. 

Anonymkode: cc89f...8bb

Tenk heller på hvorfor du har et behov for å stille spørsmål ved noe som ikke angår deg i hele tatt.

Anonymkode: 69d9a...a26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk heller på hvorfor du har et behov for å stille spørsmål ved noe som ikke angår deg i hele tatt.

Anonymkode: 69d9a...a26

En dårlig dag kanskje ? På tide å faktisk melde deg ut av KG om du skal ende opp med å ta deg nær av at andre har andre meninger enn deg? Er jo tydeligvis ingenting som du klarer å forstå heller, Du leser jo bare det du vil lese. 

Anonymkode: cc89f...8bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Med mindre fedrene vil ha barna 50% da. Da blir bidrag 0,-. Det kan man jo aldri vite. 

Og du tror vel ikke at folk får barn pga 998 kr i barnetrygd?

Andre stønader, regner med du tenker på overgangsstønad, så får de den kun om de er alene. Og kun i 3 år. Ville du valgt å droppe kjæreste for å få noen tusen i mnd?

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan tenke at barn er god butikk... 

Anonymkode: 67775...05c

Igjen og igjen. At de blir rike av det skrev jeg ikke, men de lever like greit som alenemødre med stønader og bidrag som de ville gjort om de jobbet.

Har man gjort den erfaringen kan det være lett å få flere barn og fortsette dette løpet i flere år.

Anonymkode: 7cd33...83f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forståelse for at livet skjer, men når man velger å få barn med partner nr 3-4-5, så kan det umulig være grundig gjennomtenkt. Eksen min har maaange halvsøsken. Tror ikke han vet av alle en gang. Ene broren hans er kun to måneder eldre. Faren hans har vært på vift, mildt sagt. Ble mange barnebidrag på ham oppigjennom. Ene "søsteren" til eksen har også 4 barn med 3 forskjellige menn. Akkurat i det tilfellet tenker jeg som far som datter. 

Anonymkode: 509bf...999

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En dårlig dag kanskje ? På tide å faktisk melde deg ut av KG om du skal ende opp med å ta deg nær av at andre har andre meninger enn deg? Er jo tydeligvis ingenting som du klarer å forstå heller, Du leser jo bare det du vil lese. 

Anonymkode: cc89f...8bb

Så det at jeg ikke er enig med deg, skal gjøre at jeg må melde meg ut? God filosofi. 

Vær med oss, men ikke mot oss. Og for Guds skyld: IKKE forstå ting på en annen måte, ds klarer du ikke å forstå. 

Lurer egentlig på hvem av oss som forstår jeg..

Anonymkode: 69d9a...a26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Igjen og igjen. At de blir rike av det skrev jeg ikke, men de lever like greit som alenemødre med stønader og bidrag som de ville gjort om de jobbet.

Har man gjort den erfaringen kan det være lett å få flere barn og fortsette dette løpet i flere år.

Anonymkode: 7cd33...83f

Feil, du vet virkelig ingenting om hvordan økonomien til de fleste alenemødre er. Det du skriver der baserer seg på det du har hørt, som igjen er en myte. Tilfreds? Absolutt ikke. Når man er alenemor så må man i 9 av 10 tilfeller snu på hver eneste krone man har nettopp pga at man er alene med barnet.

Og hvor har du fått det fra at alenemødre ikke jobber? 

De fleste jobber og når du jobber så mister du også det lille du får av nav i stønader som man absolutt ikke foretrekker å leve på alene.

Anonymkode: 0d17a...c3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid lurt på en ting, og det er hvorfor folk som allerede har to/tre forskjellige fedre til barna sine, ender opp med å få et nytt barn nesten med det samme de finner en ny fyr? Er ute etter seriøse svar da jeg ser det mønsteret gjenta seg hele tiden. 

 

Anonymkode: cc89f...8bb

De jeg kjenner som har barn med forskjellige partnere, har det helt fint. Ting fungerer og alt er trygt og godt for alle, både store og små. Ofte så er det da "kull nr 2" som er på vei, enten det er mannen eller dama som møter noen nye etter tidligere forhold. 

Så lenge foreldrene har ting på stell og barna får trygghet og kjærlighet, så ser jeg ingen grunn til å dømme noen for at de ønsker seg barn i et nytt forhold.

Er når foreldrene ikke har styr på sitt eget liv engang, det er da de helst ikke bør få barn i hytt og pine. Eller få barn i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev slett ikke at de blir rike. Jeg skrev at de blir tilfredse. 

Stønader fra NAV og barnebidrag fra flere ulike fedre utgjør som regel en helt normal månedsinntekt i et lavtlønnsyrke.

Anonymkode: 7cd33...83f

Av Nav får jeg nesten 1000 kr mer, enn de som ikke er alene. Så får jeg 4000 kr i måneden av far i bidrag for 2 barn. Ja, dette tilsvarer virkelig en full lønn. 

Anonymkode: f27c7...118

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cara_melita

Unge (og noen gamle) alenemødre sprer beina for enhver kjekkas med tattiser. Derav antall barn med ulike fedre. En ting er sikkert, ingen av disse stud’ene har dårlig sædproduksjon, heller har ingen av jentene trøbbel med å bli gravide. Rart det der - mens flere par i stabile forhold sliter med akkurat det, sikkert fordi de er for gamle. De aborterer og mister rett som det er, enda så sunt de lever. Et merkelig fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å få stønader fra NAV er langt ifra noe luksus, med økte stønader øker utgiftene og mtp. flere barn. At alenemødre blir rike av å gå på NAV er en myte.

Anonymkode: 0d17a...c3a

Rike blir dem ikke men godt har dem det. Som ansatt i en "offentlig" etat har jeg de siste 4 åra skrevet selvangivelse for en alenemor med 4 unger med 3 forskjellige fedre. Hun har ALDRI hatt en varig jobb men allikevel drar hun inn 27.739 kr pr. mnd. i bidrag og støtte. Husleie og strøm betaler NAV direkte så dett kommer på toppen. Skremmende spør du meg...….

Anonymkode: 92827...442

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rike blir dem ikke men godt har dem det. Som ansatt i en "offentlig" etat har jeg de siste 4 åra skrevet selvangivelse for en alenemor med 4 unger med 3 forskjellige fedre. Hun har ALDRI hatt en varig jobb men allikevel drar hun inn 27.739 kr pr. mnd. i bidrag og støtte. Husleie og strøm betaler NAV direkte så dett kommer på toppen. Skremmende spør du meg...….

Anonymkode: 92827...442

Så du hadde heller foretrukket at barnas deres skulle tigge mat ute? Gå i hullete klær? Haddw det vært bra nok for deg? Barn er utgifter og 27 000,- fordelt på 4 barn som trenger mat, klær, sko, leker, i tillegg til det moren trenger er ingenting.

Anonymkode: 0d17a...c3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

En dårlig dag kanskje ? På tide å faktisk melde deg ut av KG om du skal ende opp med å ta deg nær av at andre har andre meninger enn deg? Er jo tydeligvis ingenting som du klarer å forstå heller, Du leser jo bare det du vil lese. 

Anonymkode: cc89f...8bb

Svarte deg litt fort, og var ikke klar over at du var TS. Litt sjokkert over at trådstarter kan starte en tråd, for så å kneble de som kommenterer . Hvis du allerede har bestemt deg for å holde på fordommene dine, trenger du ikke å invitere til debatt.

Med dette innlegget bekreftet du bare det jeg skrev tidligere. Spydigheter og usakligheten i dette innlegget, får ihvertfall meg til å tenke at det «uskyldige» innlegget ditt fra et tilsynelatende godt hjerte, ikke hadde hverken så gode motiver eller er så fordomsfritt som du flere ganger i denne tråden prøver å gi uttrykk for. 

Anonymkode: 69d9a...a26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Feil, du vet virkelig ingenting om hvordan økonomien til de fleste alenemødre er. Det du skriver der baserer seg på det du har hørt, som igjen er en myte.

Neida, det baserer seg på erfaringer jeg har gjort meg i forbindelse med yrket mitt.

Anonymkode: 8f919...783

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Cara_melita said:

Unge (og noen gamle) alenemødre sprer beina for enhver kjekkas med tattiser. Derav antall barn med ulike fedre. En ting er sikkert, ingen av disse stud’ene har dårlig sædproduksjon, heller har ingen av jentene trøbbel med å bli gravide. Rart det der - mens flere par i stabile forhold sliter med akkurat det, sikkert fordi de er for gamle. De aborterer og mister rett som det er, enda så sunt de lever. Et merkelig fenomen.

Herregud!

Anonymkode: a1085...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Dævendøtte skrev:

De jeg kjenner som har barn med forskjellige partnere, har det helt fint. Ting fungerer og alt er trygt og godt for alle, både store og små. Ofte så er det da "kull nr 2" som er på vei, enten det er mannen eller dama som møter noen nye etter tidligere forhold. 

Så lenge foreldrene har ting på stell og barna får trygghet og kjærlighet, så ser jeg ingen grunn til å dømme noen for at de ønsker seg barn i et nytt forhold.

Er når foreldrene ikke har styr på sitt eget liv engang, det er da de helst ikke bør få barn i hytt og pine. Eller få barn i det hele tatt. 

Takk for svar, hever ikke et bryn for de som har barn med to eller tre forskjellige over en lang periode. Man skal tross alt ikke være alene og aldri få barn bare fordi det første forholdet gikk i vasken. 

Jeg Syns bare at når det overstiger det antallet og barna bare er født med veldig få år imellom at det ikke stemmer. Kan da ikke være riktig og gjennomtenkt? Eller er jeg helt på villspor? 

Anonymkode: cc89f...8bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svarte deg litt fort, og var ikke klar over at du var TS. Litt sjokkert over at trådstarter kan starte en tråd, for så å kneble de som kommenterer . Hvis du allerede har bestemt deg for å holde på fordommene dine, trenger du ikke å invitere til debatt.

Med dette innlegget bekreftet du bare det jeg skrev tidligere. Spydigheter og usakligheten i dette innlegget, får ihvertfall meg til å tenke at det «uskyldige» innlegget ditt fra et tilsynelatende godt hjerte, ikke hadde hverken så gode motiver eller er så fordomsfritt som du flere ganger i denne tråden prøver å gi uttrykk for. 

Anonymkode: 69d9a...a26

Hvis du går tilbake å leser det som er blitt skrevet så ser du kanskje hva du faktisk holder på med. Om du fortsatt vil sitte å spekulere i hva jeg mente med innlegget så foreslår jeg at du starter et nytt et så kan vi ha diskusjonen der isteden. Ønsker heller svar fra de som faktisk kan forklare meg hvorfor det er OK for noen å ha 3-4-5 forskjellige fedre på barn som det er kort tid imellom.  Så jeg faktisk ser en annen side av en sak... 

og kneble de som kommenterer har jeg ikke gjort, jeg valgte å bruke tid å energi på å sette deg på plass siden du tydeligvis har vanskeligheter med at andre ønsker meninger og innspill fra de det gjelder. Stort behov på å ha kontroll  du. Liker du det ikke så la nå vær å kommenter. 

 

Anonymkode: cc89f...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, hever ikke et bryn for de som har barn med to eller tre forskjellige over en lang periode. Man skal tross alt ikke være alene og aldri få barn bare fordi det første forholdet gikk i vasken. 

Jeg Syns bare at når det overstiger det antallet og barna bare er født med veldig få år imellom at det ikke stemmer. Kan da ikke være riktig og gjennomtenkt? Eller er jeg helt på villspor? 

Anonymkode: cc89f...8bb

Synes alt kommer an på hvordan barna vokser opp, er alt på plass når det kommer til samarbeid, trygghet, kjærlighet og ikke minst økonomisk, synes jeg at alle kan gjøre som de vil, når de vil og med hvem de vil. 

Livet kan ta uante vendinger, på godt og vondt. Jeg skal i hvert fall ikke sitte på en høy hest og dømme noen, enten det tar tre eller tredve år å få barn med forskjellige partnere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du går tilbake å leser det som er blitt skrevet så ser du kanskje hva du faktisk holder på med. Om du fortsatt vil sitte å spekulere i hva jeg mente med innlegget så foreslår jeg at du starter et nytt et så kan vi ha diskusjonen der isteden. Ønsker heller svar fra de som faktisk kan forklare meg hvorfor det er OK for noen å ha 3-4-5 forskjellige fedre på barn som det er kort tid imellom.  Så jeg faktisk ser en annen side av en sak... 

og kneble de som kommenterer har jeg ikke gjort, jeg valgte å bruke tid å energi på å sette deg på plass siden du tydeligvis har vanskeligheter med at andre ønsker meninger og innspill fra de det gjelder. Stort behov på å ha kontroll  du. Liker du det ikke så la nå vær å kommenter. 

 

Anonymkode: cc89f...8bb

Og kan det tenkes at du har litt behov for å ha det siste ordet? Just saying...

Anonymkode: 69d9a...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...