Gå til innhold

Forskjellige fedre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid lurt på en ting, og det er hvorfor folk som allerede har to/tre forskjellige fedre til barna sine, ender opp med å få et nytt barn nesten med det samme de finner en ny fyr? Er ute etter seriøse svar da jeg ser det mønsteret gjenta seg hele tiden. 

 

Anonymkode: cc89f...8bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som at barn er en romantisk nødvendighet. Siden de har barn med de andre, så må det kanskje få barn med den nye også for at han skal bli likeverdig?

Anonymkode: af372...c32

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at den mann som blir sammen med en kvinne som har et mindre barn, og da velger å bli en stefar til dette barnet er såpass interessert i egne barn også at det er noe han krever/ har stort ønske om. Veldig få velger å bli stefar til en annen manns barn uten å ønske egne. Med mindre han har fra før. Så jo yngre kvinnen er jo større sjanse for at dette vil skje. 

Jeg fikk mitt første barn tidlig. Etter det ble slutt med faren og jeg begynte å date så var det slik at alle jeg møtte ønsket egne barn. Hvilket for meg var en dealbreaker før jeg følte jeg ville ha fler ti år senere. Så min eldste har en annen far enn de to yngste. Men fler blir det ikke. 

 

Anonymkode: 67775...05c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dødningehode
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid lurt på en ting, og det er hvorfor folk som allerede har to/tre forskjellige fedre til barna sine, ender opp med å få et nytt barn nesten med det samme de finner en ny fyr? Er ute etter seriøse svar da jeg ser det mønsteret gjenta seg hele tiden. 

 

Anonymkode: cc89f...8bb

Det er jo gjerne sånn med mennesker hvis du observerer dem over tid, at det dukker opp noen mønstre. Blant annet kristendommen har vært med på å gjøre graviditet og barnefødsel til en stor greie for lett påvirkede, men lever man fort og gæli, røyker og har en type med trimma volvo, så kan det jo være den biologiske klokka som begynner å mase prematurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid lurt på en ting, og det er hvorfor folk som allerede har to/tre forskjellige fedre til barna sine, ender opp med å få et nytt barn nesten med det samme de finner en ny fyr? Er ute etter seriøse svar da jeg ser det mønsteret gjenta seg hele tiden. 

 

Anonymkode: cc89f...8bb

Du får desverre ikke noen gode svar på dette. Det eneste som er sant er at dette er jævlig usunt for alle parter...

Anonymkode: 4654c...199

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan tenke meg at den mann som blir sammen med en kvinne som har et mindre barn, og da velger å bli en stefar til dette barnet er såpass interessert i egne barn også at det er noe han krever/ har stort ønske om. Veldig få velger å bli stefar til en annen manns barn uten å ønske egne. Med mindre han har fra før. Så jo yngre kvinnen er jo større sjanse for at dette vil skje. 

Jeg fikk mitt første barn tidlig. Etter det ble slutt med faren og jeg begynte å date så var det slik at alle jeg møtte ønsket egne barn. Hvilket for meg var en dealbreaker før jeg følte jeg ville ha fler ti år senere. Så min eldste har en annen far enn de to yngste. Men fler blir det ikke. 

 

Anonymkode: 67775...05c

Jeg er ikke TS, men lurer på det samme... men jeg mener ikke de som har et eller to barn fra før, møter en ny mann og får barn med han og de er sammen lenge. Jeg mener de som har 3-4-5 barn med like mange ulike fedre uten egentlig å ha vært i et eneste fast forhold 🤔 Kjenner noen av dem, det virker som de får barn med hver eneste mann de ligger med 😅

Anonymkode: 5e293...0f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge leve fordommer!! De færreste får barn med flere enn to menn.

Anonymkode: 0d17a...c3a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Lenge leve fordommer!! De færreste får barn med flere enn to menn.

Anonymkode: 0d17a...c3a

Spørsmålet TS stiller går ikke på hvor mange dette gjelder, men hvorfor noen har barn med en haug ulike fedre.

Mange av disse blir kanskje litt for tilfredse med en haug stønader fra nav og barnebidrag og da er det ofte lett å poppe ut en unge til for å fortsette karusellen.

Anonymkode: 7cd33...83f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange menn vil ha 4 barn?? Har de noe valg??

Anonymkode: 2d4d2...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor mange menn vil ha 4 barn?? Har de noe valg??

Anonymkode: 2d4d2...64d

Selvfølgelig har de et valg.

Anonymkode: a1085...43e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet TS stiller går ikke på hvor mange dette gjelder, men hvorfor noen har barn med en haug ulike fedre.

Mange av disse blir kanskje litt for tilfredse med en haug stønader fra nav og barnebidrag og da er det ofte lett å poppe ut en unge til for å fortsette karusellen.

Anonymkode: 7cd33...83f

Å få stønader fra NAV er langt ifra noe luksus, med økte stønader øker utgiftene og mtp. flere barn. At alenemødre blir rike av å gå på NAV er en myte.

Anonymkode: 0d17a...c3a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer seriøst på hvorfor man bryr seg om andres valg på denne måten? Har man ikke nok med seg og sitt må man kanskje vurdere om ens eget liv er så stusselig at man må bekymre seg for andres...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Å få stønader fra NAV er langt ifra noe luksus, med økte stønader øker utgiftene og mtp. flere barn. At alenemødre blir rike av å gå på NAV er en myte.

Anonymkode: 0d17a...c3a

Jeg skrev slett ikke at de blir rike. Jeg skrev at de blir tilfredse. 

Stønader fra NAV og barnebidrag fra flere ulike fedre utgjør som regel en helt normal månedsinntekt i et lavtlønnsyrke.

Anonymkode: 7cd33...83f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Carrot skrev:

Jeg lurer seriøst på hvorfor man bryr seg om andres valg på denne måten? Har man ikke nok med seg og sitt må man kanskje vurdere om ens eget liv er så stusselig at man må bekymre seg for andres...

Følte du deg truffet kanskje?

Anonymkode: a31f1...271

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet TS stiller går ikke på hvor mange dette gjelder, men hvorfor noen har barn med en haug ulike fedre.

Mange av disse blir kanskje litt for tilfredse med en haug stønader fra nav og barnebidrag og da er det ofte lett å poppe ut en unge til for å fortsette karusellen.

Anonymkode: 7cd33...83f

Ingen blir rik av å få barn bare så det er sagt. Regnskapet går slett ikke i pluss for å si det sånn. Vet du hva barn koster???

Anonymkode: 67775...05c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev slett ikke at de blir rike. Jeg skrev at de blir tilfredse. 

Stønader fra NAV og barnebidrag fra flere ulike fedre utgjør som regel en helt normal månedsinntekt i et lavtlønnsyrke.

Anonymkode: 7cd33...83f

Med mindre fedrene vil ha barna 50% da. Da blir bidrag 0,-. Det kan man jo aldri vite. 

Og du tror vel ikke at folk får barn pga 998 kr i barnetrygd?

Andre stønader, regner med du tenker på overgangsstønad, så får de den kun om de er alene. Og kun i 3 år. Ville du valgt å droppe kjæreste for å få noen tusen i mnd?

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan tenke at barn er god butikk... 

 

Anonymkode: 67775...05c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her takk for svar dere. 

Jeg dømmer ingen, og bare fordi jeg har en far til mine barn foreløpig så er jeg aldri garantert at det vil forbli sånn. Håper selvfølgelig men livet er uforutsigbart. Jeg syns bare at det er så spesielt å se det, når det gjelder 3-4 forskjellige fedre, og da venter de gjerne ikke noen år men så å si med en eneste gang. 

Kan kanskje ha noe med det som ei over sier, at den andre parten allerede er klar for barn når de velger ei som har barn fra før av. 

Anonymkode: cc89f...8bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en som har 6 barn med 5 kvinner. Han sier at alle fem kvinnene «sa de gikk på P-piller.»🙄 Altså greitt. Jeg kan forstå at kondom ikke er et tema i et forhold(jeg har ikke det selv heller liksom), og jeg kan forstå at en ble gravid på pillen. Kan tro den. Men når den andre dama som gikk på pillen blir gravid, hadde jeg tredd på meg selv en kondom om jeg var mann. Det blir for tynt. Men det sier jo noe om kvinne nr.3,4 og 5 som faktisk ville ha barn med ham!

Anonymkode: be77c...b55

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følte du deg truffet kanskje?

Anonymkode: a31f1...271

Nei overhode ikke, og jeg forventet et slikt svar fra noen som er mer opptatt av andres ve og vel enn sitt eget..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her takk for svar dere. 

Jeg dømmer ingen, og bare fordi jeg har en far til mine barn foreløpig så er jeg aldri garantert at det vil forbli sånn. Håper selvfølgelig men livet er uforutsigbart. Jeg syns bare at det er så spesielt å se det, når det gjelder 3-4 forskjellige fedre, og da venter de gjerne ikke noen år men så å si med en eneste gang. 

Kan kanskje ha noe med det som ei over sier, at den andre parten allerede er klar for barn når de velger ei som har barn fra før av. 

Anonymkode: cc89f...8bb

Nei, du dømmer kanskje ikke direkte , men du reiser kritiske spørsmål for en gruppe som i utgangspunktet er stigmatisert og sett ned på.

Det å sitte på sin egne gyldne høye hest med skråblikk nedover er aldri en god ide. Livet har mange kromspring på lur, og man skal akte seg vel for å uttale seg om andres situasjon når man ikke er i den. Plutselig snur skjebnen, og man er i samme situasjon selv- til tross for at en har trodd at en selv var for god til det. 

Kritikk og forsømmelse har mange innpakninger- også «snille». Men tar man det nærmere i øyesyn , er det kun det det er: kritikk. Kritikk av en annens væremåte, valg og holdninger. Litt forsiktige ord og vennlig tilnærming hjelper ikke. 

Å vokse opp i en funksjonell og harmonisk familie tilsier stor sannsynlighet for å havne i et langvarig godt forhold, med barn , hus, stasjonsvogn. 

Et ustabil oppvekst med fyll, vold, konflikter, skilsmisser etc øker risikoen for det motsatte; inngå destruktive forhold, få barn, skille seg. Få ny partner, ikke vite helt hvor den sunne grensen går . Og sånn opprettholdes mønstre.

Vær veldig glad for at du med stor sannsynlighet er en av dem som har fått familiepakken innpakket i blonder og glitter. Trust me; du ønsker ikke det motsatte. 

Anonymkode: 69d9a...a26

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...