Gå til innhold

17 åring som klenger på far


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er samboer med en mann som har en datter, enebarn, på 17 år.

Han og jeg ble sammen for 5 år siden og har bodd i lag i 3 år. Jeg selv har store barn som ikke bor hjemme lenger.

Datteren til samboer er hos oss annen hver helg. Dersom hun ikke er med venner sitter hun så godt som hele tiden nede med oss i stuen.

Hun og faren har et nært forhold og han er veldig engasjert i datteren sin.

Han og barnemoren gikk fra hverandre når datteren var under 1 år og siden det har han ikke hatt andre kjærester før vi traff hverandre.

I de to siste årene har jeg lagt merke til at datteren er klengete/innpåsliten overfor faren. Hun kan sitte ved siden av han i sofaen å stryke han på ryggen, hun ligger med hodet i fanget, hun stryker han på hodet, sier "åhh...pappa du er så søt" etc etc. Dette skjer mens jeg er i samme rom, av og til når jeg sitter i godstolen og de i sofaen, av og til når jeg sitter i samme sofa.

Jeg gir de masse "space"når hun er hos oss, og er ikke innpå sliten overfor samboer. Så jeg tenker at hun ikke gjør dette for å overgå meg med kosing med faren. Hun får ellers på overmåten mye oppmerksomhet hos faren, så det står det heller ikke på. I tillegg har hun fått seg kjæreste å kose med.

Jeg forstår meg ikke på dette kose-greiene og synes det hele er ganske ubehagelig og unormalt. Faren selv gjør ikke de samme tingene tilbake, han gir hun en klem når hun kommer og klem når hun skal legge seg.

Er dette liksom normal oppførsel av en 17 åring?

Anonymkode: 3663c...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er da ikke unormalt. Selv likte jeg å sove i senga til pappa som 17 åring. Da kunne han kose meg på armen til jeg sovnet. Hadde det vært bedre om hun hadde et anstrengt forhold til han og ikke ville gi han kos fordi han er mann og det liksom alltid er seksuelt å gi kos til en mann?

Anonymkode: 7b29c...3c9

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun savner tiden da de var alene sammen, hvis han ikke har hatt noen kjærester før deg. 

Anonymkode: 04925...233

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Jeg tenker at vi er alle forskjellige og har forskjellige behov for nærhet.

Det er ingen fasit på hva som er normalen eller ikke. Hun er tydeligvis en pappa jente og trenger mye kos og nærhet når hun først er sammen med han.

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart ut. Jeg tenker det er markeringsbehov, eller type pappaforelskelse; «pappa er best», «helten min» osv...

 

Anonymkode: 9bc38...d84

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker da veldig veldig sært 😐 Hun er jo snart myndig og voksen... jeg har aldri verken hørt om eller sett så store «barn» holde på sånn. 

Anonymkode: ef926...8b9

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min eks hadde en søster som holdt på på samme måten med sin far. Hun var rundt 40, men veldig umoden. 

Synes både 40 og 17 er for gammelt til å holde på slik. 

Anonymkode: a571e...2cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker litt sært. Har du sett hvordan hun er med moren? 

Hukser jeg så en mor som ba tenåringssønnen hennes kose med håret henens en gang. Så helt feil ut. 

Anonymkode: b3c90...151

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at de har ett godt forhold, men det virker litt sært...

neste steg tar pappa: "Whos ur daddy? :)"

Anonymkode: 08721...bbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke normalt at en 17 år gammel jente ligger og koser med far på denne måten. Det er ekkelt, og faren har allerede latt henne trå over en grense. 

Min menining.

Anonymkode: 56f0f...515

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeh... dette innlegget har jeg lest før her inne....... uansett VELDIG spesielt og litt sært.. mine to på 12 er ikke sånn med hverken meg som mor, eller far.. en god natt klem ja, men ikke sånt som det der

Anonymkode: 3615d...64a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stedatter holder også på slik, 16 år gammel. Masserer pappaen sin, ligger tett inntil han i sofaen, holder han i hånda mens de ser på film, ligger med hodet i fanget hans. Selv hvis en sitter i sofaen og en i stolen, så holder de hender midt mellom. Jeg synes også det er merkelig og blir litt ubekvem. Vet liksom ikke helt hvor jeg skal kikke. Jeg og samboeren har ikke en slik nærhet når barna er til stede, så det er ikke "herming" etter oss. 

Anonymkode: 30cf2...0bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt (mitt forrige innlegg), så skal man ikke ser bort fra at min 12-åring blir lik. Enda er hun jo et barn,men hun er ekstremt kosete og elsker nærhet. Jeg har aldri følt meg avhengig av kroppslig nærhet, så det er nok en av grunnene til at jeg ikke kan relatere til og forstå disse to jentene. 

Anonymkode: 30cf2...0bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappadalt 🥰 la dei kose seg ☺️ Dei er tydeligvis super gode venner, noe msn ikke ser så ofte i dette stress livet 😉

Anonymkode: 65e91...8cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spesielt ja. Husker da jeg var på den alderen pleide jeg noen ganger å ligge ved siden av pappa på sofaen før middag og han holdt rundt meg og sovna. Det var koselig. Men thats it. 

Anonymkode: 2a545...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det høres veldig spesielt ut. Helt normalt for mindre barn, men når man kommer opp i tenårene er det normalt å holde litt mer avstand til foreldrene sine.

Jeg synes det høres ut som en form for markeringsbehov. Hvordan er forholdet mellom deg og jenta?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev:

Synes det høres veldig spesielt ut. Helt normalt for mindre barn, men når man kommer opp i tenårene er det normalt å holde litt mer avstand til foreldrene sine.

Jeg synes det høres ut som en form for markeringsbehov. Hvordan er forholdet mellom deg og jenta?

Jeg har et helt normalt forhold til jenta, men jeg er ikke overvettes interessert..usikker på om hun merker det.

Anonymkode: 3663c...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok også begynt å lure. 

I og med at atferden startet først etter at du og faren flyttet sammen, er det lett å tenke at dét er faktoren som utløste behovet for ekstra mye oppmerksomhet og nærhet. Om hun prøver å konkurrere med deg er ikke godt å vite, men det er jo nærliggende å tro det.

Anonymkode: a18bf...3e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...