Gå til innhold

Svigermor vil gi meg en kveld barnevakt i 30 års gave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å svare med samme mynt.  

 

Så fint, da har hun selv valgt hvor listen skal legges på sitt eget Jubileum.

 

Om hun stusser på gaven hun kommer til å motta, minn henne på gaven hun selv valgte til deg ved ditt jubileum. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Wonders skrev:

Jeg tenker å svare med samme mynt.  

 

Så fint, da har hun selv valgt hvor listen skal legges på sitt eget Jubileum.

 

Om hun stusser på gaven hun kommer til å motta, minn henne på gaven hun selv valgte til deg ved ditt jubileum. 

Gavekort på kvalitetstid med barnebarna! 😄

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kattugla skrev:

Gavekort på kvalitetstid med barnebarna! 😄

Jepp. Signerer den, og det har hun valgt helt selv :kghjerte:

 

🎵🎶🎵🎶🎵🎶 Da går det sikkert bra, da blir hun sikkert gla’, - og at det gangner ungene kan ingen komme i fra ♥️ (Julesang-melodi)

Endret av Wonders
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wonders skrev:

Jepp. Signerer den, og det har hun valgt helt selv :kghjerte:

 

🎵🎶🎵🎶🎵🎶 Da går det sikkert bra, da blir hun sikkert gla’, - og at det gangner ungene kan ingen komme i fra ♥️ (Julesang-melodi)

Genialt!!! 😂🎉

Anonymkode: 82dd7...da6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk absolutt ingenting av min svigermor til min 30årsdag. Ikke har de sittet barnevakt noen gang heller.. Så jeg ville blitt veldig glad for et sånt gavekort! Men nå har jeg 3 barn da, ikke så lett å sitte barnevakt da kanskje.. 

Mine svigerforeldre er generelt ganske egoistiske mennesker. Men jeg er glad i dem lell. 

Anonymkode: 80cc5...da0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk absolutt ingenting av min svigermor til min 30årsdag. Ikke har de sittet barnevakt noen gang heller.. Så jeg ville blitt veldig glad for et sånt gavekort! Men nå har jeg 3 barn da, ikke så lett å sitte barnevakt da kanskje.. 

Mine svigerforeldre er generelt ganske egoistiske mennesker. Men jeg er glad i dem lell. 

Anonymkode: 80cc5...da0

Kan du lære meg noe ? Har feiring , naturlig med gave da..

Anonymkode: 82dd7...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine svigerforeldre er barnevakt flere ganger i uka, så dette synes jeg var en utrolig kjip gave. Men jeg er sikkert bare bortskjemt.

Anonymkode: e5aa1...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du lære meg noe ? Har feiring , naturlig med gave da..

Anonymkode: 82dd7...da6

Kan sannsynligvis ikke det nei.

Og mtp feiring så "forventer" jeg en liten gest fra venner, men familien min (og mannen sin) er sykt dårlige på den slags. Jeg har ikke fått gave på siden jeg var 18 (eller, 500,- på 30årsdagen min av mine foreldre).

Men nå er ikke vi så mye bedre. Sist min mor fylte året (65) så kjøpte jeg shampo, balsam og hårolje på apoteket liksom. Var til og med halv pris, så kosta meg bare 350,-. Neste år blir det en blomst. 

Anonymkode: 80cc5...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan sannsynligvis ikke det nei.

Og mtp feiring så "forventer" jeg en liten gest fra venner, men familien min (og mannen sin) er sykt dårlige på den slags. Jeg har ikke fått gave på siden jeg var 18 (eller, 500,- på 30årsdagen min av mine foreldre).

Men nå er ikke vi så mye bedre. Sist min mor fylte året (65) så kjøpte jeg shampo, balsam og hårolje på apoteket liksom. Var til og med halv pris, så kosta meg bare 350,-. Neste år blir det en blomst. 

Anonymkode: 80cc5...da0

Ja det der handler om andre ting igjen, det handler jo om hvordan kultur man har for gaver i familien..

Anonymkode: 82dd7...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det der handler om andre ting igjen, det handler jo om hvordan kultur man har for gaver i familien..

Anonymkode: 82dd7...da6

Jja, og sikkert noe med at hverken svigers eller mine foreldre noensinne har vært barnevakt 😂 Så det hadde virkelig vært en velkommen gave. 

Anonymkode: 80cc5...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også gitt gavekort på barnepass sammen med to kinobilletter. Det var fellesgave til jul til både mor og far. Mulig jeg ga noe ekstra i tillegg, husker ikke da det er noen år siden. Men passer barna uten at gavekort medfølger. 

Anonymkode: 95417...080

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kom opp noe uforutsett, men uansett tenker jeg at jeg kunne fått gaven om en stund når den faktisk skal brukes, eller at jeg bare hadde fått noe annet. Noe annet enn at hun skal få tid med sine egne barnebarn.

Anonymkode: 82dd7...da6

Aha, du tenker at barnevakt egentlig er en tjeneste dere tilbyr svigermor, ved at hun får tid med barnebarn. Tror ikke alle vil se på det på samme måten. Enig i at besteforeldre i god vigør gjerne kan tilby seg å være barnevakt i mellom, men se på det som en tjeneste overfor foreldrene, ikke et tilbud til besteforeldre.

 

Når det gjelder gaven er det vel det man har knapphet på som er den beste gaven. For noen er det penger/en dyr gave, for andre er barnevakt like høyt eller høyere verdsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har kanskje hørt eller lest at miljøvennlige gaver settes stor pris på? Litt rart hun ikke ga noe utenom, blomster for eksempel, men det kan også være at hun har dårlig råd nå like etter jul. På en måte setter hun en ny standard, når hun fyller år kan du (dere) gi en kinobillett eller invitasjon til middag hjemme hos dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min familie har vi alltid gitt hverandre gaver i forbindelse med bursdager, jul, merkedager osv, så i vår familie hadde det vært rart om jeg ga min svigerdatter et gavekort på barnepass en kveld - når hun fylte 30 år. Ut fra mange tråder her på KG ser jeg at det er flere familier enn jeg trodde som har et mer avslappet forhold til gaver, eller et mer ikkeeksisterende opplegg... 

 

Anonymkode: 8a7b5...626

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også gitt gavekort på barnepass sammen med to kinobilletter. Det var fellesgave til jul til både mor og far. Mulig jeg ga noe ekstra i tillegg, husker ikke da det er noen år siden. Men passer barna uten at gavekort medfølger. 

Anonymkode: 95417...080

Men da blir det jo noe litt annet når det er i sammenheng med en opplevelse for foreldrene.. 

Anonymkode: da1f4...31a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun hadde tenkt å gi gavekort på ut å spise, men ender med gavekort på barnepass pga uforutsett retning . Hva tenker dere om dette ?

 

Anonymkode: 82dd7...da6

Er det snakk om en uforutsett REGNING her? i så fall tenker jeg at det er helt innafor. Hun har litt dårlig råd for tiden, og prøver en kreativ måte å gi deg noe på. Det må vel være greit... Jeg vil i hvertfall ikke at noen jeg kjenner skal blakke seg for å gi meg en dyr gave. Bare de husker på bursdagen og forsøker å gjøre noe fint for meg er jeg fornøyd. 

Anonymkode: 33022...7c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men da setter jo hun standarden for gaver i fremtiden;) Ingening som er bedre enn å få byttet fysiske gaver mot gratis gaver! Du får gi henne en gratis opplevelse når det er hennes tur, og unnskylde deg med at du trodde hun hadde startet en ny trend da hun ga deg noen timer med barnepass😂

Anonymkode: 43bf2...ebe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2019 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Er det snakk om en uforutsett REGNING her? i så fall tenker jeg at det er helt innafor. Hun har litt dårlig råd for tiden, og prøver en kreativ måte å gi deg noe på. Det må vel være greit... Jeg vil i hvertfall ikke at noen jeg kjenner skal blakke seg for å gi meg en dyr gave. Bare de husker på bursdagen og forsøker å gjøre noe fint for meg er jeg fornøyd. 

Anonymkode: 33022...7c2

Jeg ønsker heller ingen dyr gave nei ... Handler ikke om det.

Anonymkode: 82dd7...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir litt lei meg jeg når man ikke kan bli glad for å få barnevakt. Dette er det hun ønsker også skal man se ned på det pga at du forventer å få noe som koster penger? 

Jeg hadde blitt super glad jeg.. 

Men jeg er en som ikke forventer å få noen gave heller da, jeg synes det er frekt å kreve å få gaver... ja man har bursdag men hjelpes meg, man er ikke barn lengre og det å forvente noe som koster er jo helt bak mål... 

Hadde noen plukket en bukett med blomster i hagen til meg hadde jeg blitt super glad.

Men som jeg skjønner på TS her så er du skuffet over at hun ikke gav deg gavekort på middag, og heller gav deg gavekort på barnevakt! 

Sett heller pris på det du har!!!! 

Et spm: hadde du blitt glad for at noen kjøpte en slik gave og gitt bort til andre (husker ikke hvem som har slike ting, frelsesarmeen eller noe)? eller hadde du da og blitt sur? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Utroligfortilet skrev:

Jeg kjenner jeg blir litt lei meg jeg når man ikke kan bli glad for å få barnevakt. Dette er det hun ønsker også skal man se ned på det pga at du forventer å få noe som koster penger? 

Jeg hadde blitt super glad jeg.. 

Men jeg er en som ikke forventer å få noen gave heller da, jeg synes det er frekt å kreve å få gaver... ja man har bursdag men hjelpes meg, man er ikke barn lengre og det å forvente noe som koster er jo helt bak mål... 

Hadde noen plukket en bukett med blomster i hagen til meg hadde jeg blitt super glad.

Men som jeg skjønner på TS her så er du skuffet over at hun ikke gav deg gavekort på middag, og heller gav deg gavekort på barnevakt! 

Sett heller pris på det du har!!!! 

Et spm: hadde du blitt glad for at noen kjøpte en slik gave og gitt bort til andre (husker ikke hvem som har slike ting, frelsesarmeen eller noe)? eller hadde du da og blitt sur? 

 

Du bommer. Problemet her er ikke gratisgave, men at gaven er noe man vil tro bestemor ønsker å gjøre for barn/barnebarn uten at det er en gave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...