Gå til innhold

Svigermor vil gi meg en kveld barnevakt i 30 års gave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forventer du store ting og store gaver i anledning bursdagen din? Hvorfor det i tilfelle?

Anonymkode: f51c8...4e6

Nei det er ikke tilfelle.

Anonymkode: 82dd7...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva et galt med folk på dette forumet?? SELVFØLGELIG ville jeg blitt skuffet over barnepass fra -barnas bestemor- i 30-årspresang! Jeg håper da virkelig besteforeldre er barnevakt med jevne mellomrom uten å se det som en GAVE. Hjelp, for en stusslig svigermor. Da hadde det vært mye bedre om jeg ikke fikk noe i det hele tatt.

Anonymkode: 7a8b4...54a

Enig🙋🏻‍♀️ 

I følge andre her inne er jeg også en misbruker mot besteforeldre. Har faktisk tatt for gitt at de av og til ønsker å passe barnebarna sine, og i alle fall aldri betalt de🤷🏻‍♀️ misbruker rett og slett.. Setter selvfølgelig stor pris på besteforeldrene (noe vi er flinke til å vise/fortelle de også). Men, det er ikke barnepass jeg ønsker i gave. 

Men skal man tro på alle inne på KG så kan jeg mildt sagt si at jeg forventer riiimelig mye. Barnepass i 30års gave ville jeg blitt skikkelig skuffa over. Først hadde jeg ledd. Ville tenkt det var en spøk, dersom det kom fra svigers eller mine egne foreldre. Har man lite å rutte med er absolutt ingen gave et bedre alternativ. 

Her inne skal man passe seg for å si at man blir skuffet av noe :fnise:  ➡️ «Fikk dorullnisse i 20års gave av kjæresten, skuffa», fører til; «fyfaen du er en bortkjemt drittunge!» «her har kjæresten din strevd og laget noe for hånd, og du er skuffet?! Han fortjener bedre!» ✌🏼 

Endret av Malone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såvidt jeg kan se har ts ennå ikke forklart HVORFOR svigermor endret gaven fra å være en middag til å være barnevakt.

Jeg vil gjerne vite hvorfor.

Anonymkode: 7d816...02b

Det kom opp noe uforutsett, men uansett tenker jeg at jeg kunne fått gaven om en stund når den faktisk skal brukes, eller at jeg bare hadde fått noe annet. Noe annet enn at hun skal få tid med sine egne barnebarn.

Anonymkode: 82dd7...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Malone skrev:

Enig🙋🏻‍♀️ 

I følge andre her inne er jeg også en misbruker mot besteforeldre. Har faktisk tatt for gitt at de av og til ønsker å passe barnebarna sine, og i alle fall aldri betalt de🤷🏻‍♀️ misbruker rett og slett.. 

Men skal man tro på alle inne på KG så kan jeg mildt sagt si at jeg forventer riiimelig mye. Barnepass i 30års gave ville jeg blitt skikkelig skuffa over. Først hadde jeg ledd. Ville tenkt det var en spøk, dersom det kom fra svigers eller mine egne foreldre. Har man lite å rutte med er absolutt ingen gave et bedre alternativ. 

Her inne skal man passe seg for å si at man blir skuffet av noe :fnise:  ➡️ «Fikk dorullnisse i 20års gave av kjæresten, skuffa», fører til; «fyfaen du er en bortkjemt drittunge!» «her har kjæresten din strevd og laget noe for hånd, og du er skuffet?! Han fortjener bedre!» ✌🏼 

Hahaha dette var dagens! Tusen takk! 

 

TS

Anonymkode: 82dd7...da6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, morhjertegod skrev:

Jøss, deres oppgave er å være barnevakt faktisk . Har alle besteforeldre bedt om å bli besteforeldre? Har ikke besteforeldre et eget liv, jobb, venner osv.. Hvorfor er det deres oppgave, holder deg ikke med at de oppdro egne barn, man skal kreve at de er barnevakt for barnebarn også... Alle de som har besteforeldre som ønsker passe barna, de er nok kjempe glad for det og tenker nok ikke at det må de for det er deres oppgave.

Når man får barn så regner man vell med at man en gang i framtida blir besteforelder? Ellers enig at det blir satt på spissen å si at det er deres oppgave, men de aller fleste besteforeldre ønsker jo å passe barnebarna sine inn i mellom. Kanskje ikke deres oppgave, men man har i alle fall forventninger om at de passer barnebarna gratis, og med glede, av og til.  

Anonymkode: 5fa92...711

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun hadde tenkt å gi gavekort på ut å spise, men ender med gavekort på barnepass pga uforutsett retning . Hva tenker dere om dette ?

 

Anonymkode: 82dd7...da6

Synes det var flott av henne og synes DU bør være takknemlig.

Anonymkode: cfec7...173

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker og at er du 30, så tåler du å få en gave du ikke selv synes var mitt i blinken. Du er jo ikke 5 heller? 

Lage tråd på kvinneguiden bare for å høre fra andre hvor kjip svigermor er.. synes det sier langt mer om deg. 

Anonymkode: cfec7...173

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har du all grunn til å være skuffet over. Svigermors oppgave er å være barnevakt, så å gi det i gave blir for billig!

Anonymkode: 8f914...179

Hvilken planet er du på? Det verste er at flere har trykket liker på ditt innlegg.

Jeg er svigermor og mamma. Nope. Ikke min oppgave å passe barnebarn når foreldrene vil. Jeg gjør disse tingene når det passer meg. Jeg kan også strekke meg ekstra når jeg skjønner at det er viktig. 

Anonymkode: f7aa6...830

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette har du all grunn til å være skuffet over. Svigermors oppgave er å være barnevakt, så å gi det i gave blir for billig!

Anonymkode: 8f914...179

Hvis hun får lov, da.

 

Anonymkode: 7d816...02b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker og at er du 30, så tåler du å få en gave du ikke selv synes var mitt i blinken. Du er jo ikke 5 heller? 

Lage tråd på kvinneguiden bare for å høre fra andre hvor kjip svigermor er.. synes det sier langt mer om deg. 

Anonymkode: cfec7...173

Nei ikke helt slik.

Anonymkode: 82dd7...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun får lov, da.

 

Anonymkode: 7d816...02b

Hehe dette er ikke meg.

Anonymkode: 82dd7...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk sltså , tenk å si at det er smålig å gi

Anonymkode: 577ed...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret her er jo at det kommer an på!

For det første, så synes jeg absolutt ikke det er noe galt med å gi noe gratis/billig eller å ikke gi noe i gave, spesielt hvis giveren har økonomiske eller andre vanskeligheter. 

For det andre. Jeg ser at en del synes det er for dårlig å bruke barnepass som gave, fordi det burde være en selvfølge. Det kan man jo ikke si så kategorisk, for det kommer an på en del ting. Det kommer an på om hun ellers aldri hjelper til med barnepass eller annet, vel og merke hvis hun har mulighet og helse til det. Hvis hun maser om å få passe, har masse energi og digger å passe ungene, så er det jo kanskje både en gave til henne og deg! Men er det noe galt i det?

Hvis hun passer barn den ene gangen (som gave), og bruker det som unnskyldning for ikke å passe unger de neste to åra, så skjønner jeg at du blir skuffet, men så ville hun vel ikke vært noen stor barnevakthjelp, uansett? 

Det er skikkelig kjipt å ha foreldre og svigerforeldre som ikke kan eller vil være sammen med barnebarna uten sine barn/svigerbarn. Både fordi det er deilig å ha barnevakt i ny og ne, og fordi det er så nydelig med det båndet de utvikler når de er sammen på den måten. Men man kan ikke tvinge noen. Jeg tenker som så, at hvis mine barn får barn, så skal jeg jammen meg tilby meg å stille opp, ha dem på overnatting og hente i barnehagen.

Endret av Jabbadabbaduu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe dette er ikke meg.

Anonymkode: 82dd7...da6

Jeg vet. :)

Var bare en kontrast til innlegget jeg siterte.

Anonymkode: 7d816...02b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kom opp noe uforutsett, men uansett tenker jeg at jeg kunne fått gaven om en stund når den faktisk skal brukes, eller at jeg bare hadde fått noe annet. Noe annet enn at hun skal få tid med sine egne barnebarn.

Anonymkode: 82dd7...da6

Det skulle vel stå uforutsett regning. Men når du møter motbør fra folk som ikke engang vet at hun kom i en økonomisk skvis, er det selvsagt ikke veldig ID in interesse å oppklare at hun fikk en uventet regning. 

Du nevner ikke noen svigerfar. Så antar hun da er alene. Med stram likviditet om dagen. Jeg ville da bare vært glad for en slik gave og ar hun ikke skulle bruke penger på meg. 

Anonymkode: 1f158...e5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, hind skrev:

Jeg tenker at svigermor er fornuftig og velmenende. Hun havner neppe i luksusfellen. 

😂😂

Anonymkode: 82dd7...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Bengalo skrev:

Akkurat det samme fikk jeg i 30års gave av min mor. Hadde da ikke hatt barnevakt på 5år (har 3 barn på fulltid). Beste gaven jeg kunne fått❤️

Skjønner på en måte at du ble glad, men tror jeg heller hadde vært ganske lei meg for at ikke moren min med glede passet en gang i ny og ne tror jeg.. er det ikke en bismak at det skal være en gave fra henne å tilbringe tid med egne barnebarn..? 

Anonymkode: dbebd...5fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skulle vel stå uforutsett regning. Men når du møter motbør fra folk som ikke engang vet at hun kom i en økonomisk skvis, er det selvsagt ikke veldig ID in interesse å oppklare at hun fikk en uventet regning. 

Du nevner ikke noen svigerfar. Så antar hun da er alene. Med stram likviditet om dagen. Jeg ville da bare vært glad for en slik gave og ar hun ikke skulle bruke penger på meg. 

Anonymkode: 1f158...e5a

Nå vel. Hun kan kjøpe gave til alle andre, handler ikke om penger, men at tid med barnebarna ikke er noen gave, det er noe hun bør ønske seg uavhengig av om jeg har bursdag eller ikke. Er ingen tjeneste

Anonymkode: 82dd7...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen toalettsaker fra HM i trettiårsgave fra min svigermor. Sånn typ verdi 39,- kroner.

Glad jeg ikke fikk barnepass. Ønsker henne ikke til å passe barnet.

Anonymkode: 95f85...c6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...