Gå til innhold

Svigermor vil gi meg en kveld barnevakt i 30 års gave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun hadde tenkt å gi gavekort på ut å spise, men ender med gavekort på barnepass pga uforutsett retning . Hva tenker dere om dette ?

 

Anonymkode: 82dd7...da6

Hva betyr dette, ts?

Anonymkode: 7d816...02b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er smålig av deg å forvente å få en betalt gave.

Anonymkode: c3b26...a66

Hvor sier TS at hun forventet en betalt gave?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er topp jeg, spesielt hvis de sover hos henne;) Kunne planlegge en datekveld ute med mannen med drinker på byen og kanskje treffe litt venner også. La bursdagen bli ferdig før du syter om dårlige gaver. Kan hende du får noe mer vettu.

Anonymkode: 00244...7d3

Neida neida, ikke noe overnatting. Får se hva det ender med.

Anonymkode: 82dd7...da6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Neida neida, ikke noe overnatting. Får se hva det ender med.

Anonymkode: 82dd7...da6

Ville latt henne gi det hun føler for, du velger selv om du tar gaven i bruk. Så får du gi noe lignende tilbake senere, noe du likevel gjør for henne f.eks 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, malifika skrev:

Kanskje bare meg men, jeg syntes at svigerforeldre kan stille opp litt å passe på barnebarna sine uansett. Å gi bort barnepass i 30 års gave av en svigermor er bare smålig mener jeg. Hadde vært en fin gave dersom det kom fra en ung tante, venninne, kusine ol.

De har ingen plikt til å passe barna. Det er ikke bra å misbruke andre til å passe barna gratis

Anonymkode: d1c7f...a1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hundama skrev:

Mener hun det som en gave på selve 30-årsdagen, eller at du kan "bruke gavekortet" når du vil? 

 

Vet ikke egentlig..Ikke 30 års dagen iallfall. 

Anonymkode: 82dd7...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes kanskje det var litt rart, det er vanligvis den andre veien det går, at det er barnegenerasjonen som gir foreldregenerasjonen en gave som ikke koster penger og ikke omvendt. Pluss at besteforeldre setter som regel ikke en "prislapp" på det å tilbringe tid med barnebarna. (Når det er sagt ville jeg blitt  overlykkelig hvis noen ga meg ordentlig husvask i bursdagsgave!)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ingen plikt til å passe barna. Det er ikke bra å misbruke andre til å passe barna gratis

Anonymkode: d1c7f...a1a

Det står det ingenting om at vi gjør.. 

Anonymkode: 82dd7...da6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer du store ting og store gaver i anledning bursdagen din? Hvorfor det i tilfelle?

Anonymkode: f51c8...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ingen plikt til å passe barna. Det er ikke bra å misbruke andre til å passe barna gratis

Anonymkode: d1c7f...a1a

Ånei😬 det har jeg gjort! Jeg har aldri betalt hverken mine foreldre eller svigerforeldrene mine når de har passet barnet vårt.. Faktisk har jeg noen ganger ringt samme dag å bedt om hjelp til barnepass i noen timer da noe uforutsett kom opp. Også gratis gitt! Misbrukt de skikkelig nå skjønner jeg🤦🏻‍♀️ aiaia.. 

Anonymkode: 5fa92...711

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva et galt med folk på dette forumet?? SELVFØLGELIG ville jeg blitt skuffet over barnepass fra -barnas bestemor- i 30-årspresang! Jeg håper da virkelig besteforeldre er barnevakt med jevne mellomrom uten å se det som en GAVE. Hjelp, for en stusslig svigermor. Da hadde det vært mye bedre om jeg ikke fikk noe i det hele tatt.

Anonymkode: 7a8b4...54a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ingen plikt til å passe barna. Det er ikke bra å misbruke andre til å passe barna gratis

Anonymkode: d1c7f...a1a

Hahahaha. Kødder du??? Jeg har ikke sagt noe om plikt. Jeg sier bare hva jeg syntes. Og ja, jeg syntes at svigerforeldre som ikke gidder å passe barnebarna sine innimellom er egoistiske. Og det å gi bort barnepass som bursdagsgave fra en svigermor er etter min mening intet annet en latterlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en fin gave, hva skal man med ræl liksom? Mye mer nyttig å få fritid i gave. Jeg har fått det av mamma flere ganger, og blir veldig glad for de gavene. Barnepass, renhold eller transport av møbler f.eks. mye bedre enn sengetøy og kopper, og andre gjenstander som vi ikke trenger.

Anonymkode: 7f2d8...cfe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat det samme fikk jeg i 30års gave av min mor. Hadde da ikke hatt barnevakt på 5år (har 3 barn på fulltid). Beste gaven jeg kunne fått❤️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei i kjempe nær familie som sa da jeg var 12 uker på vei at siden min mann la gulv i huset hennes så kunne hun gjøre opp for seg med barnepass en gang i fremtiden. 

Å legge gulv i et hus kan vel ikke sammenlignes med barnepass? Penger og barnepass innenfor familie går heller ikke sammen syns jeg. Likevel har jeg kjøpt en godtepose, en vin, en bok, eller lignende som takk for passet jeg da. 

Anonymkode: cb777...775

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva et galt med folk på dette forumet?? SELVFØLGELIG ville jeg blitt skuffet over barnepass fra -barnas bestemor- i 30-årspresang! Jeg håper da virkelig besteforeldre er barnevakt med jevne mellomrom uten å se det som en GAVE. Hjelp, for en stusslig svigermor. Da hadde det vært mye bedre om jeg ikke fikk noe i det hele tatt.

Anonymkode: 7a8b4...54a

Såvidt jeg kan se har ts ennå ikke forklart HVORFOR svigermor endret gaven fra å være en middag til å være barnevakt.

Jeg vil gjerne vite hvorfor.

Anonymkode: 7d816...02b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr dette, ts?

Anonymkode: 7d816...02b

Uforutsett regning* kanskje ?

Anonymkode: 219cd...9f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har du all grunn til å være skuffet over. Svigermors oppgave er å være barnevakt, så å gi det i gave blir for billig!

Anonymkode: 8f914...179

Jøss, deres oppgave er å være barnevakt faktisk . Har alle besteforeldre bedt om å bli besteforeldre? Har ikke besteforeldre et eget liv, jobb, venner osv.. Hvorfor er det deres oppgave, holder deg ikke med at de oppdro egne barn, man skal kreve at de er barnevakt for barnebarn også... Alle de som har besteforeldre som ønsker passe barna, de er nok kjempe glad for det og tenker nok ikke at det må de for det er deres oppgave.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke egentlig..Ikke 30 års dagen iallfall. 

Anonymkode: 82dd7...da6

Da villle jeg ikke brydd meg om det, og bare glemt hele greia. Så ber du om barnepass dersom du ved en anledning skulle ha behov. Det er vel hyggelig ment, men enig i at det er litt sært. Å ikke gi gave pga dårlig råd, mener jeg må være helt ok.Kanskje hun har dårlig fantasi på alternative gaver ;) ? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...