AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #1 Skrevet 20. januar 2019 Har måttet tisse veldig hyppig i det siste, og følt meg tissetrengt selv om det kommer veldig lite. Etter litt googling så jeg at dette var mulig tegn på UVI. Jeg har fått en ny kjæreste og vi har hatt en del sex og en del ganger har jeg ikke vært flink til å tisse rett etterpå, hvilket jeg vet man skal for å unngå UVI. På den annen side - jeg har ikke alle symptomene man som regel har ved en infeksjon, slik jeg forstår det er det vanlig at det svir skikkelig når man tisser, og det gjør det ikke hos meg. Jeg må primært bare tisse ofte. Kjøpte en hjemmetest igår som jeg tok imorges. Det er det tre felter man skal lese av, ett for protein, ett for nitritt og ett for leukocytter. Testen min var negativ for nitritt (som det står er et av de viktigste tegnene på UVI), og positiv for protein og leukocytter. Jeg tenker å bestille en legetime imorgen for å se om jeg har UVI og må ha antibiotika. Men dum som jeg er begynner jeg å google for å sjekke ander muligheter, og får opp nyresykdom og diverse. Noen erfaringer her - har dere som har hatt UVI fått påvist alle? Anonymkode: 0f927...e45
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #2 Skrevet 20. januar 2019 Jeg tok hjemmetest en gang som slo ut, dagen etterpå hos legen var det ingen tegn til UVI. Har dere testet for klamydia? Anonymkode: c66f7...962
undulat2018 Skrevet 20. januar 2019 #3 Skrevet 20. januar 2019 Undersøk UVI aller først hos legen før bekymring. Det er nok en uvi - og dermed en enkel fix
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #4 Skrevet 20. januar 2019 Ikke bruk antibiotika om du ikke virkelig trenger det. Sørg for å ha relativt tom blære når du har sex, om du har sex sjeldent må du huske på at det innebygde stellet trenger tid til å bli vandt med aktiviteten. Er kjæresten din ren? Å gnikke skitten penis mot et urinrør er ikke en god ide. Sæd er en kjemisk blanding som skal passe ditt sekret kjemisk, og dette kan spille en rolle. Om du strammer mye under sex, eller er anspent så vil det påvirke muskulaturen i blæra. Ikke bruk antibiotika bare på gøy. Anonymkode: bf366...486
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #5 Skrevet 20. januar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke bruk antibiotika om du ikke virkelig trenger det. Ikke bruk antibiotika bare på gøy. Anonymkode: bf366...486 Legen skriver ikke ut AB uten infeksjon. Men det vet du tydeligvis bedre enn en lege....? Anonymkode: 764ff...884
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #6 Skrevet 20. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok hjemmetest en gang som slo ut, dagen etterpå hos legen var det ingen tegn til UVI. Har dere testet for klamydia? Anonymkode: c66f7...962 Er testet for alle kjønnssykdommer for ikke lenge siden, er helt fri. TS Anonymkode: 0f927...e45
Nimneri Skrevet 20. januar 2019 #7 Skrevet 20. januar 2019 (endret) Uvi er jo en ganske vanlig infeksjon som pleier i de fleste tilfeller å gå over av seg selv. Det er ikke slik at selv om man har en baktriell infeksjon så må man behandle det med antibiotika. Det er hvis man er veldig plaget, og /eller det er fare for forverring og komplikasjoner. For å ha en uvi må testen ha utslag på nitritt også. Men du kan jo ta en ny test hos legen og drøfte det med han/hun. Endret 20. januar 2019 av Nimneri
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #8 Skrevet 20. januar 2019 Det kan godt være UVI, og de kan ta stix hos legen og de kan sende inn urin til dyrkning. I samme slengen bør du selvsagt også teste for klamydia, gonore og mycoplasma siden du har ny partner. Det er ikke sannsynlig at du har nyresykdom når eneste symptom er hyppig vannlating. Anonymkode: f9d58...9c0
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #9 Skrevet 20. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Legen skriver ikke ut AB uten infeksjon. Men det vet du tydeligvis bedre enn en lege....? Anonymkode: 764ff...884 Jeg vet nok. Fastleger trenger popularitet, pasienter liker å få medisin. 4 av mine venner har siste to år startet penicilinkur for så å motta telefon om at det var et virus. Folk må være bevisste selv også. Du løper ikke etter AB med en gang noe ikke stemmer. Man prøver å finne årsak og alternativ kur. Anonymkode: bf366...486
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #10 Skrevet 20. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet nok. Fastleger trenger popularitet, pasienter liker å få medisin. 4 av mine venner har siste to år startet penicilinkur for så å motta telefon om at det var et virus. Folk må være bevisste selv også. Du løper ikke etter AB med en gang noe ikke stemmer. Man prøver å finne årsak og alternativ kur. Anonymkode: bf366...486 Hva vet du om jeg "liker å få medisin"? Vil jo helst unngå antibiotika dersom jeg kan. Har hatt hyppig vannlating i ca. en uke og har forsøkt tipsene jeg finner mot UVI (tisse når jeg må, drikke mye vann, tranebær m.m.) uten bedring. Kan det være noe annet vil jeg selvsagt gå til legen. TS Anonymkode: 0f927...e45
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå