Gå til innhold

Singapore og Malaysia

Gjest Anneli

Anbefalte innlegg

Gjest Anneli

I sommer skal kjæresten og jeg på en lengre ferie. I den forbindelse skal vi være ca. en uke i Singapore/Malaysia. Har tenkt å tilbringe et par dager i Singapore, og deretter resten av tiden i Malysia. Er det noen som kan anbefale steder vi bør dra til i sistnevnte land? Det bør helst være relativt greitt å komme seg til og fra Singapore, siden vi må tilbake dit etterpå og ikke har så mye tid til disposisjon. Noen har tidligere nevnt Tioman Island for meg. Noen her som har vært der?

Blir takknemlig for alle tips. Vil gjerne høre om ting man bør få med seg i Singapore også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Var i Malaysia og Singapore for fire år siden. Var en tur på Tioman Island men etter å ha vært på øya Perhentian Kecil først ble vi ganske skuffet.. Men for å komme til Perhentian må en ta tog fra Singapore som tar 12 timer, så det blir litt langt for dere som bare skal være noen dager og så ned igjen. Vi reiste andre veien altså ned til Singapore og tok da natttog, noe som var fantastik deilig og så sparer en jo overnatting..

Hadde bare to overnattinger i Singapore, veldig flott der. Alt er rent og pent, men nokså dyrt.. Vi var på natt "safari" i en dyrepark tror den het Zoological Garden litt kjekt å få med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har og vore til Perhentian Island i Malaysia. Viss dokke har tid til å reise dit, anbefalar eg det på det varmaste.

Var ei veke i Kuala Lumpur og ei veke i Singapore. Mykje å finne på i begge byane, men en får gjort det viktigaste på et par dagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Tioman for nesten 10 år siden, så jeg vet ikke om det er helt det samme der enda. Men jeg likte stedet veldig godt. Og det er greit å komme seg dit fra Singapore. Det går busser til Mersing og båt derfra.

Vi rakk selvfølgelig ikke bussen og endte opp med å ta taxi fra Singapore til Mersing. Det ble faktisk ikke så altfor dyrt det heller. Det er et par timer å kjøre, hvis jeg ikke husker feil.

Det er faktisk litt morsomt å overnatte i Mersing, det er en koselig fiskerlandsby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten

I Singapore bør du få med deg hotellet som Britene satte opp på 1800-tallet. Gammelt og erverdig i typisk kolonistil. Mener det er herfra drinken Singapore Sling stammer fra. I tillegg kan det være morsomt å få med seg et av varehusene som har åpnet 24- timer i døgnet (handle klokken 3 om natten....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli

Tusen takk for tipsene! :)

Var en tur på Tioman Island men etter å ha vært på øya Perhentian Kecil først ble vi ganske skuffet..
Har hørt om Perhentian island før, men tenkte som nevt er det kanskje er litt for langt unna med tanke på tidsskjemaet vårt. Tioman er da kanskje litt lettere, spesielt siden de har god forbindelse i følge Siam! :)

Vi var på natt "safari" i en dyrepark tror den het Zoological Garden litt kjekt å få med seg.
Det hørtes spennende ut. Er dette noe de arrangerer hele tiden tror du?

I Singapore bør du få med deg hotellet som Britene satte opp på 1800-tallet
Det har jeg lest om et sted, het det ikke Raffles eller noe i den dur? Skal prøve å få med meg det ja - inkludert en ekte singapore sling! :sjarmor:

Tar gjerne i mot flere tips. Er det forresten noen som kan anbefale andre steder i Malaysia? Tror ikke det blir noen tur til Kuala Lumpur. Vi skal allerede innom en del storbyer i ferien og har derfor mer lyst til å gjøre noe mer avslappende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg lest om et sted' date=' het det ikke Raffles eller noe i den dur? Skal prøve å få med meg det ja - inkludert en ekte singapore sling! :sjarmor: [/quote']

Jepp, det heter Raffles hotel. Det er lett å finne. Og så er det alltid en eller annen festival på gang, få dere en oversikt på et turistkontor eller på hotellet. Når jeg var der med mannen, var det Dragonboatrace Festival (og skosalg!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singapore Zoo har nattsafari heile tida ja. Trur dei har kvar kveld. Eg har faktisk vore i den dyrehagen to gangar :oops:

Syns den er kjempefin! Masse herlige dyr og dei har det veldig fint rundt seg. Men eg har ikkje vore på nattsafari, då dei eg kjenner som har vore på det, sa det ikkje var noko særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...