AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #21 Skrevet 19. januar 2019 Tusen takk for så mange fine svar. Jeg synes egentlig bare at livet er stress, og finner ikke mye glede i de små tingene. De eneste gangene jeg er glad, er når jeg er ferdig med å gjøre noe som var stress. Ferdig på jobb, ferdig med ubehageligheter, ferdig med trening, ferdig med dagen... Jeg nyter ingenting jeg gjør. Anonymkode: 184bf...841
Stortroll Skrevet 19. januar 2019 #22 Skrevet 19. januar 2019 Fordi livet er en gave! En gave du kan gjøre om til det du vil. Uendelige muligheter! Beklager, men flere av dere høres ut som kronisk, misfornøyde sytefolk! 🙄 Hva med å ta grep? Har dere opplevd vonde ting? Ta grep, bearbeide det og jobb dere videre slik dere overvinner det -prøv i hvertfall. Har dere det kjedelig i hverdagen? Ta grep og finn positive ting å fokusere på. Er dere ulykkelige? Ta grep! Livet blir (som regel) det dere gjør det til. Fyll det med kjærlighet, medmenneskelighet, glede og latter i stedet for å psyke dere selv ned i elendighet slik mange av dere fremstiller det. Og før dere kommer med angrep; jeg har selv vært gjennom mye. Kjenner til følelsen av smerter, anger, sorg og håpløshet. Men jeg vet hvor sterk og hjelpsom viljen kan være for å skape en lysere fremtid. Viljen til å få et flott liv som er verdt å leve, som gjør livet til en gave. Ønsker alle av dere lykke til og håper dere får det bra! 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #23 Skrevet 19. januar 2019 1 minutt siden, Stortroll skrev: Fordi livet er en gave! En gave du kan gjøre om til det du vil. Uendelige muligheter! Beklager, men flere av dere høres ut som kronisk, misfornøyde sytefolk! 🙄 Hva med å ta grep? Har dere opplevd vonde ting? Ta grep, bearbeide det og jobb dere videre slik dere overvinner det -prøv i hvertfall. Har dere det kjedelig i hverdagen? Ta grep og finn positive ting å fokusere på. Er dere ulykkelige? Ta grep! Livet blir (som regel) det dere gjør det til. Fyll det med kjærlighet, medmenneskelighet, glede og latter i stedet for å psyke dere selv ned i elendighet slik mange av dere fremstiller det. Og før dere kommer med angrep; jeg har selv vært gjennom mye. Kjenner til følelsen av smerter, anger, sorg og håpløshet. Men jeg vet hvor sterk og hjelpsom viljen kan være for å skape en lysere fremtid. Viljen til å få et flott liv som er verdt å leve, som gjør livet til en gave. Ønsker alle av dere lykke til og håper dere får det bra! Er ikke så lett når man har kronisk depresjon. Det blir ikke bare hva jeg gjør det til. Og det kommer til et punkt der alt er meningsløst Anonymkode: 184bf...841 1
Stortroll Skrevet 19. januar 2019 #24 Skrevet 19. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke så lett når man har kronisk depresjon. Det blir ikke bare hva jeg gjør det til. Og det kommer til et punkt der alt er meningsløst Anonymkode: 184bf...841 "Selv om dystymi (kronisk depresjon) er vanskelig å kurere, er prognosen god for folk som har en motivasjon til endring og ønsker å bli bedre. Men helbredelsesprosessen krever som alt annet en dedikert innsats og villighet til forandring" Igjen, prøv å ta grep og finn styrken... Det kan bli så fantastisk for deg ❤
GammelKaktus Skrevet 19. januar 2019 #25 Skrevet 19. januar 2019 Først og fremst så lever jeg for jeg har barn som jeg vil se vokse opp og selv få barn så jeg kan blir en irriterende bestemor. Lever fordi alternativet vil jo komme til slutt uansett, jeg trenger ikke å haste mot det vi skal alle dø til slutt og jeg har det ikke travelt. Er nok av ting man kan fylle livet sitt med om man vil, alle må finne sin mening. 2
stardust75 Skrevet 19. januar 2019 #26 Skrevet 19. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det sies at livet kan være bra. Jeg lurer på hva du gjør i hverdagen som gir deg glede, og i bunn og grunn hvorfor du lever? Og hvilke ting er verst i livet ditt? Hvordan påvirker de deg? Jeg gleder meg så mye til å dø, men jeg vil gjerne prøve å glede meg over å leve. Livet er en gave, og sånt. Spørsmåsltegn. Anonymkode: 184bf...841 fordi jeg elsker pepsi max 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 19. januar 2019 #27 Skrevet 19. januar 2019 (endret) 51 minutter siden, Stortroll skrev: Igjen, prøv å ta grep og finn styrken... Det kan bli så fantastisk for deg ❤ TS, -Har du ikke en drømm... Alle har sitt... ALDRI GI DEG ... Jeg takket nei til mitt første ¨Jomfru Skudd¨ Heroin når jeg var 11 år... Bodd på gata, på det værste... Du vet ikke hva som venter, -rundt hjørnet... FINNE DIN DRØMM. a. Endret 19. januar 2019 av Sliten&kjørt51
Monstrum Skrevet 19. januar 2019 #28 Skrevet 19. januar 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt og brukerangrep. Monstrum, mod.
morhjertegod Skrevet 19. januar 2019 #29 Skrevet 19. januar 2019 Jeg kunne kommet med et svar som barna mine, venner, familie, som er god grunn til for å leve. Men jeg tenker jeg vil svare " alle de små øyeblikkene". Som å sette pris på en sang som rører deg, naturopplevelser, en film som beveger deg, et smil, et hei osv... Det å kunne nyte noen timer alene, hvor man kan sette seg under pleddet, se på yndlingserien din feks.. Jeg prøver før jeg legger meg å tenke på hvor heldig jeg er, sette pris på hva jeg har og hvordan jeg har det, for gjort å glemme. 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #30 Skrevet 20. januar 2019 Det verste først: det verste for meg er vonde minner og mangelfull omsorg i barndommen som har bidratt til usikkerhet inni meg, lav selvtillit osv. Fortsatt mange familieproblemer i familien min, selv om jeg ikke har noen uoverensstemmelser med noen, så påvirker det meg negativt at de andre har det. Men grunnen til at jeg lever er ar jeg gleder meg over livet. Jeg liker å lese på kvinneguiden. Jeg liker å spise god mat, drikke. Jeg liker godteri Jeg liker å trene. Jeg liker å kontrollere livet til en viss grad, og se at innstillingen min gir resultater. Jeg gleder meg til å kunne flytte til et sted hvor jeg etablerer mef, trives og bor i mange år. Jeg gleder meg til å kjenne at jeg elsker noen og at noen elsker meg. Jeg gleder meg til å få barn, og å kunne se noe av meg selv i han/henne, og å kunne gjøre mitt beste for at han/hun får det godt. Anonymkode: 1e0ea...868 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #31 Skrevet 20. januar 2019 Jeg lever enkelt og greit for å se hva det bringer. Typisk nok så liker jeg bare det man ikke tjener penger på. Anonymkode: 5df78...886 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #32 Skrevet 20. januar 2019 Fordi jeg må passe på dstteren min ingen andre klarer det bra nok jeg er bare en byrde for alle. Jeg skulle ønske jeg kunne dø. Anonymkode: 9cdc5...b58
Honey Dew Skrevet 20. januar 2019 #33 Skrevet 20. januar 2019 Fordi jeg ble født og er glad i livet. Trenger ingen annen grunn 1
Cata Skrevet 20. januar 2019 #34 Skrevet 20. januar 2019 Grunnen er vel at mine foreldre på et eller annet tidspunkt fikk det for seg at de ville ha barn. Jeg hadde ikke stemmerett i den saken der. 1
Million Skrevet 20. januar 2019 #35 Skrevet 20. januar 2019 Jeg lever fordi jeg LIKER å leve. Synes livet er bra. Og så har jeg et barn (snart voksen nå) som jeg elsker over alt på jord, og gjerne vil se hvordan det går med han i livet. Tanken på å få barnebarn gjør meg utrolig spent og glad, så jeg håper jeg får det en dag. Vet jeg ikke kan forvente det, da ikke alle får barn, men det er lov å håpe.
Yuumi Skrevet 20. januar 2019 #36 Skrevet 20. januar 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg er for feig til å ta mitt eget liv. Anonymkode: 7fa8d...0de Jeg orker ikke leve med meg lenger?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå