Gå til innhold

jeg trodde alle forhold var vellykket


Egenskap

Anbefalte innlegg

Stemmer det, eller er det mye som blir kamuflert? hvor mye ofrer du for at det forholdet du har blitt kapret til skal utad virke bra, og har du fortsatt det bra med deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig ikke. Alle forhold har problemer. Jeg og eksen min ble mye omtalt som et "perfekt par", men hjemme banket han meg blå. 

Anonymkode: 51f17...a26

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm vi er ikke perfekte., men ingen dramatikk heller. 

Anonymkode: 5ad45...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å lese her inne. Mange ulykkelige forhold. 

Anonymkode: 12952...cf8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha opplevd samlivsbrudd selv, har jeg begynt å se annerledes på vellykkede forhold rundt meg. Og i 7 av 10 er det problemer av ulike typer. Det er ikke nødvendigvis enkelt å være i forhold over tid, og alle må en eller annen gang jobbe ekstra for forholdet, det går ikke av seg selv.

Anonymkode: 2a43e...7bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en litt naiv tankegang. Jeg tror at man etter å ha erfart med det å være i flere forhold så skjønner man at det perfekte forholdet ikke finnes. Alle har utfordringer og problemer uansett om de er små eller store. Selv om et forhold virker bra utad så er det ikke sikkert at det er slik.

Mange ønsker også å ikke ta hele oppvasken offentlig, men det er en forskjell på det og å late som man har et perfekt forhold selv om det ikke er det. Jeg for eksempel synes ikke at alle andre har noe med hva som skjer mellom meg og en partner.

Noen kan sikkert merke at alt ikke er bra hvis de kjenner meg godt.

Anonymkode: d384f...aeb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da trodde du feil.

Forholdet mellom meg og eksen var langt fra vellykket. Vi sov ikke i samme rom en gang, det var null følelser mellom oss. Merkelig at folk etter skilsmissen uttrykte overraskelse over at vi ble skilt. Jeg følte det lyste "Mislykka forhold" av oss lang vei, men det gjorde det tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forhold er ikke vellykket om en ikke møter litt motgang og takler det sammen.  Problemene vi har i forholdet vårt deler jeg ikke med omverdenen, ikke min familie engang for da kunne jeg like så gjerne avsluttet forholdet. De som deler absolutt alt med alle på face eller hvor de enn vil dele det er ikke lykkelige i mine øyne. Er man lykkelig så deler man lykken med den du er sammen med ikke «hele verden»

Tror virkelig ikke at det finnes noen der ute som ikke er uenige med sin partner noen gang. 

Anonymkode: 16895...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Hvordan kan man tro at alle forhold er vellykkede??

fordi når jeg ser par så ser dem så glade ut, og virker å være vellykket par som er godt samkjørt, og elsker hverandre inderlig høyt, som ser hverandre, og viser  hverandre respekt, og utroskap er et fremmed ord og aldri finnes i deres lepper. Dem stoler på hverandre rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Egenskap said:

fordi når jeg ser par så ser dem så glade ut, og virker å være vellykket par som er godt samkjørt, og elsker hverandre inderlig høyt, som ser hverandre, og viser  hverandre respekt, og utroskap er et fremmed ord og aldri finnes i deres lepper. Dem stoler på hverandre rett og slett. 

En smule naivt 🤣

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

En smule naivt 🤣

hvorfor ikke tro det finnes godt i mennesker til tross av, selv om man ikke selv lever et sånt liv. Fordi dem som  har mislykket trenger iallfall det minste få oppleve at noen lever et liv med helt annen hensikt, og tillate dem at det finnes helt annet sjikt av å leve et rent liv på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Egenskap skrev:

hvorfor ikke tro det finnes godt i mennesker til tross av, selv om man ikke selv lever et sånt liv. Fordi dem som  har mislykket trenger iallfall det minste få oppleve at noen lever et liv med helt annen hensikt, og tillate dem at det finnes helt annet sjikt av å leve et rent liv på. 

Man kan tro på det gode i mennesker uten å ha en naiv tiltro til at folk lever i vellykkede forhold fordi det ser sånn ut.

Alle vet vel at å leve i et parforhold ikke alltid er en dans på roser? Selv om man klarer å løse problemer så betyr det ikke at alt alltid er bra.

Anonymkode: d384f...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LillaGorilla🐒 skrev:

Hva legger du i vellykket da? Det er nemlig ikke det samme som «tilsynelatende perfekt».

vellykket er å gjøre de riktige tingene ovenfor hverandre.

Endret av Egenskap
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest LillaGorilla🐒
33 minutter siden, Egenskap skrev:

vellykket er å gjøre de riktige tingene ovenfor hverandre.

Men det er da ikke alltid de riktige tingene er de som flashes. Hva som foregår bak lukkede dører er i en del tilfeller noe annet enn det andre får se utad. 

Min erfaring er at det ikke alltid er de med størst behov for å flashe sin lykke er de som har det best. Men så har jeg levd endel år da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt tro på gode forhold, men det er naivt å tro at alle forhold er lykkelige. Mange velger også å ikke vise konflikter og utfordringer utad, men heller ta det på hjemmebane. Jeg tror på mange måter det har mye for seg. Da kan man oppleve det sjokkerende når par man trodde var lykkelige brått går fra hverandre.

Lykkelige forhold har dessuten utfordringer. Jeg ser det på nært hold i mine foreldre. De har holdt sammen gjennom sykdom og andre utfordringer livet kommer med. Noen ting er de uenige om, og selv etter nesten 30 år kan det krangles om for eksempel de huslige tingene. Måten de snakker om hverandre og forholder seg til hverandre etterlater likevel ingen tvil om at de har det godt sammen.

Gode forhold krever at man har noen grunnleggende likheter, at man evner å inngå kompromisser, å velge sine kamper, og en innstilling om at man møter utfordringer sammen og kjemper for forholdet.

Anonymkode: 3ac27...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste vi holder skjult er mindre uenigheter mellom oss. Men det gjelder småting - som hvor mange netter svigers skal overnatte, prisnivå på en bryllupsgave, om vi skal bruke helgen på å reise i den bursdagen... Diskusjonen tar vi hjemme, og så er all uenighet glemt når vi har tatt en beslutning. 

Forholdet er harmonisk, lykkelig og trygt, og er nok også det bildet folk har av oss. Uten at vi har stort behov for å flashe det. 

Anonymkode: c3cc9...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da et vellykket forhold selv om vi ikke er enige hele tiden. 

Anonymkode: 5ad45...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...