Gå til innhold

Hvordan bli gravid NÅ?


*Fomle*

Anbefalte innlegg

Kom med deres aller beste tips, har allerede prøvd:

-kosttilskudd for de som ønsker å bli gravid

-Grapefruktjuice for å tykne eggløsningsslim

-hatt sex på de riktige dagene i syklusen (ikke hatt sæddrepende glidemiddel, hatt sæd inni en stund etterpå, EL tester for sikkerhets skyld)

-levd sunt, dvs lite kaffe, veldig lite og sjelden alkohol, trent vanlig, ikke stresset særlig 

 

Altså, hvor mye mer skal man egentlig tilrettelegge...? 😄Blir jo helt sprø. 

Skal få tatt en fruktbarhetstest straks, bare for og evt utelukke andre grunner. 

Er i midten av 30 årene, er slank, aldri hatt noen sykdommer,  og har prøvd en liten stund med det her nå.  

Av ulike grunner vil jeg få det til NÅ! Pls hjelp meg, dere flinkiser 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ikke noe hokus pokus. Du må ha sex når du har eggløsning. Test sæden hans, og deg. 

Anonymkode: 5834f...502

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere prøvd? Hvor gammel er mannen?

Anonymkode: 6d029...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stress, ha regelmessig sex og kos dere sammen. Lev som vanlig :) Går det mer enn ett år, ville jeg oppsøkt lege og undersøkt om det trengs hjelpemidler. 

Anonymkode: 887ed...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Det eneste som hjelper er å ha sex rett før og under eggløsning. Sånne kjerringråd er bare tull.

Ingen grunn til å be om utredning før dere har prøvd et år. Det finnes heller ingen "fruktbarhetstest" som kan fortelle deg om du kan få barn eller ikke. Flere ulike ting kan sjekkes, men det går ikke an å si med 100 % sikkerhet om man er fruktbar (eller for den saks skyld ikke fruktbar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 40 år. Det er et poeng å sjekke deg hos lege jo, i tilfelle noe ikke stemmer så vil jeg vite det. Vi har ikke prøvd kjempelenge, noen måneder.

Ok så da er det ingenting nytt å gjøre..? Det er jo klart det blir stress når man ikke får det til, lettere sagt enn gjort da og si man bare må slappe av... Syns det er et styr at det skulle bli ap vanskelig, jeg som trodde det var enkelt om man var frisk og rask 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at selvom man er frisk og rask så er det ikke uvanlig at det tar noen måneder.

jeg prøver å roe meg selv med å tenke det.. 😅

Anonymkode: 52080...2cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar den tiden det tar. Som de andre nevner her, er det om å gjøre å treffe eggløsning med utløsning, og så håpe at en av sædcellene klarer svømmeturen og finner egget.

Dessverre er det slik med kvinner at fertiliteten vår er synkende allerede fra 25 års alder. Er du 35 nå, har det allerede begynt å gå kraftig i nedoverbakke, dessverre.

Lykke til. Kjøp deg eggløsningstester og sørg for å prikke inn samleier før, under og rett etter eggløsningen.

Anonymkode: 8605c...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å prøv. Da vi ga opp med å prøve så skjedde det.  Mitt aller beste tips.

Anonymkode: 85b99...fd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Fomle* skrev:

Han er 40 år. Det er et poeng å sjekke deg hos lege jo, i tilfelle noe ikke stemmer så vil jeg vite det. Vi har ikke prøvd kjempelenge, noen måneder.

Ok så da er det ingenting nytt å gjøre..? Det er jo klart det blir stress når man ikke får det til, lettere sagt enn gjort da og si man bare må slappe av... Syns det er et styr at det skulle bli ap vanskelig, jeg som trodde det var enkelt om man var frisk og rask 😊

Dere har bare prøvd i noen mnd. Da må dere gå privat. Men om du har regelmessige sykluser og tester positivt på el tester så er det ikke noen vits å gå til en gynekolog nå. Mannen kan sjekkes nå, men må gjøres privat. Det finnes ikke noen fertilitetssjekk. Å utrede for ufrivillig barnløshet er en lang prosess der mye sjekkes. 

Det regnes som normalt å bruke 1 år på å bli gravid. 

Anonymkode: 758d2...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at det tar 6 mnd eller mer før det klaffer i din alder, selv om du er ved perfekt helse. Man har ca. 20% sjanse hver måned, om man gjør alt riktig. 

Anonymkode: 10534...1f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den perioden det satt hos oss tok jeg vanlig b-vitamin-tilskudd. Kan ha vært tilfeldig da :) Hadde også litt kort lutealfase, så brukte bittelitt progesteronkrem et par dager etter eggløsning for å hjelpe kroppen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilket kosttilskudd har du brukt? Prøver å bli gravid selv:)

Anonymkode: e986d...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2019 den 16.31, *Fomle* skrev:

Han er 40 år. Det er et poeng å sjekke deg hos lege jo, i tilfelle noe ikke stemmer så vil jeg vite det. Vi har ikke prøvd kjempelenge, noen måneder.

Ok så da er det ingenting nytt å gjøre..? Det er jo klart det blir stress når man ikke får det til, lettere sagt enn gjort da og si man bare må slappe av... Syns det er et styr at det skulle bli ap vanskelig, jeg som trodde det var enkelt om man var frisk og rask 😊

Hvor gammel er du da? Er du over 35 anbefales det å undersøke etter 6 mnd. At han er 40 har lite å si. 

Det anses som normalt å bruke et år. Så om dere har prøvd noen måneder bare betyr ikke det at det er vanskelig. Man må uansett treffe på eggløsning og gjør man det er det 25% sjanse for graviditet hver mnd.

Anonymkode: 79cd2...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk eggløsningsprøyte hos en privat gynekolog og den satt på første forsøk. 

Anonymkode: dbc62...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.1.2019 den 22.14, Charge skrev:

Den perioden det satt hos oss tok jeg vanlig b-vitamin-tilskudd. Kan ha vært tilfeldig da :) Hadde også litt kort lutealfase, så brukte bittelitt progesteronkrem et par dager etter eggløsning for å hjelpe kroppen litt.

Er kremen reseptfrie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2019 den 6.31, Prøver18 skrev:

Er kremen reseptfrie?

Lurer jeg og på. Jeg har problemer med å få el, jeg merker ca. 14 dager etter mens at kroppen min har «el» eller den prøver ihvertfall.. 

Anonymkode: 5ca14...788

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte kremen på iherb bare. Men det er veldig viktig at man bare bruker det når man er sikker på at el har vært! Hvis ikke klusser det bare til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...