Gå til innhold

Teorien. Den hersens bil-teorien😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får den bare ikke til! 

Jeg leser, og leser til jeg blir grønn! Men sitter det? Nei. Jeg har 8, 9 feil. 

Hvilke tester på nettet er de beste å øve på? Har lest den boka så mange ganger nå at vræl! 

Voksne dama, nå må jeg skjerpe meg ass. 

Anonymkode: b5404...530

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du gi eksempel på hvilke spørsmål du svarer feil på? Trafikktenking er en viss måte å tenke på som man må omstille seg på, om du tenker på en litt annen måte vil du lett ende opp med feil på feil, da spiller det ingen rolle hvor mye du leser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal kjøre først her. Bil A, B eller C? 

Så mener jeg det er C, A og B. Men så er f.eks B, C og A FORDI MANNEN PÅ GATA HAR GRØNT LYS. Liksom...ja...jeg ville sett det om jeg satt i en av bilene! 

 

Anonymkode: b5404...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte appen teoritentamen og i stedet for å spille mobilspill så satt jeg med den :) Til slutt etter et par mnd hadde jeg memorert nesten alle spørsmålene og bestod teorien på første forsøk. leste ikke noe ved siden av bare pugga de spørsmål og svarene fra appen , det er akuratt samme spm som prøva kanskje et eller to som er i prøva som ikke er i appen

Anonymkode: 6b235...6fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem skal kjøre først her. Bil A, B eller C? 

Så mener jeg det er C, A og B. Men så er f.eks B, C og A FORDI MANNEN PÅ GATA HAR GRØNT LYS. Liksom...ja...jeg ville sett det om jeg satt i en av bilene! 

 

Anonymkode: b5404...530

HI forresten! 

 

Akkurat nå, aoyt skrev:

Last ned appen! Beste jeg har gjort

Eh, ja...men hvilken? 

Anonymkode: b5404...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem skal kjøre først her. Bil A, B eller C? 

Så mener jeg det er C, A og B. Men så er f.eks B, C og A FORDI MANNEN PÅ GATA HAR GRØNT LYS. Liksom...ja...jeg ville sett det om jeg satt i en av bilene! 

 

Anonymkode: b5404...530


Sånne oppgaver med illustrasjoner må man bruke tid på og legge merke til alle detaljer, som stoppskilt , eller mann i gata. Det handler egentlig bare om observasjon og å se riktig. Bruke tid og ikke svare bare det man tror ved første øyekast

Anonymkode: 6b235...6fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvem skal kjøre først her. Bil A, B eller C? 

Så mener jeg det er C, A og B. Men så er f.eks B, C og A FORDI MANNEN PÅ GATA HAR GRØNT LYS. Liksom...ja...jeg ville sett det om jeg satt i en av bilene! 

 

Anonymkode: b5404...530

Så se for deg at du sitter i en av bilene. Skal sies at det å kjøre bil ikke er for alle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre bil er ingen problem. Kjørelæreren min har, som et pressmiddel for teorien, allerede meldt meg opp for oppkjøring fordi jeg er klar, og har vært det lenge. Jeg har bare ikke fått til teorien. Nå må jeg klare den. Vi vil ikke avlyse oppkjøringen. 

Anonymkode: b5404...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

HI forresten! 

 

Eh, ja...men hvilken? 

Anonymkode: b5404...530

Denne! Brukte bare appen og besto på første forsøk 👍🏼 leste forsåvidt litt i boka, men kun for å lese meg opp på det jeg ikke fikk til som appen sa ifra om.

 

831FD9E1-7F67-4E8C-A794-1AB01EE496D8.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har du kommet i opplæringen av bilkjøring? Jeg tok teorien FØR jeg begynte å kjøre og leste meg i hel, fikk for meg at jeg måtte bestå den før kjøringa startet. Jeg innså ganske fort at hadde jeg ventet med å ta teorien til jeg hadde kjørt en del, som kjørelærer foreslo, så hadde jeg ikke måtte lese så mye og så hardt, det meste var allerede da ganske logisk, jeg opplevde situasjonene på veien og fodstod det mye bedre teoretisk.

Anonymkode: c18b3...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med alt. Har teori og oppkjøring igjen. Har strøket på teorien to ganger. 

Men står, eller "står", når kjørelærer spør om alt mens vi kjører. Så forstår jo hele kjøre- og trafikkbildet. Bare når jeg får det fremfor meg, og for meg ulogiske bilder av eksempler nede i Oslo (bor i tjukkeste/ødeste) nord om "hvor vil du kjøre her for best resultat", så bare...Que? Det virker rett for meg utifra bildet og skilter, men så kommer et svar om at 'slottsgaten er stengt fordi....' ja...føler meg bare for gammel til å be om muntlig teori liksom? Men alt er helt logisk når jeg kjører. 

Anonymkode: b5404...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe rart at så mye som halvparten stryker på teorien til personbil. Å bare sitte og leke seg på nett og prøve seg fram for å få rette svar, det er direkte skremmende! Vi har snart like dårlige sjåfører, som de fra østeuropa som kommer over grensen med vogntog. Det er nok dette vi ser resultatet av med de kollisjonene vi har hatt siste uka....null forståelse for hvorfor farten bør tlipasses føret.

Anonymkode: 67cc4...169

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får den bare ikke til! 

Jeg leser, og leser til jeg blir grønn! Men sitter det? Nei. Jeg har 8, 9 feil. 

Hvilke tester på nettet er de beste å øve på? Har lest den boka så mange ganger nå at vræl! 

Voksne dama, nå må jeg skjerpe meg ass. 

Anonymkode: b5404...530

Ta den på nett, teoritentamen.no

når du klarer å få under ti feil mange ganger etter hverandre er du klar

brukte 3 måneder på det, sto på første prøve

Anonymkode: 8ab3d...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 19.20, AnonymBruker skrev:

Jeg får den bare ikke til! 

Jeg leser, og leser til jeg blir grønn! Men sitter det? Nei. Jeg har 8, 9 feil. 

Hvilke tester på nettet er de beste å øve på? Har lest den boka så mange ganger nå at vræl! 

Voksne dama, nå må jeg skjerpe meg ass. 

Anonymkode: b5404...530

Det beste er å gå gjennom punkt for punkt i boka. Testene på nett har lite å si, syns jeg da. Øvde kun på nett første gang jeg tok teoriprøven, hadde da 8 feil. Gang nummer to gjorde jeg som jeg sa, punkt for punkt gjennom boken. Prøvde å forklare meg selv alt sammen og besto med 1 feil. 

Anonymkode: 6dbb6...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.1.2019 den 19.20, AnonymBruker skrev:

Jeg får den bare ikke til! 

Jeg leser, og leser til jeg blir grønn! Men sitter det? Nei. Jeg har 8, 9 feil. 

Hvilke tester på nettet er de beste å øve på? Har lest den boka så mange ganger nå at vræl! 

Voksne dama, nå må jeg skjerpe meg ass. 

Anonymkode: b5404...530

Besto pga ting lært på kjøretimer og teoritentamen.no opp igjen og opp igjen. Bruk kurset på teoritentamen.no Jeg fikk flere spørsmål derfra. Samt noen utregninger på bremselengder osv som sto i boka og som jeg lærte av kjørelærer. 

Anonymkode: 22276...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste gjennom boka og brukte teoritentamen. Stod på første forsøk med null feil. Men du må lese spørsmålene nøye og se nøye på bildene fordi de prøver å "lure" deg til å svare det opplagte.

Anonymkode: d4bc8...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det like seriøst som en eksamen på skolen;) Fjern alle forstyrrelser og fokuser. Jeg nileste boken (er gammeldags) og tok tester på teoritentamen.no da jeg nærmet meg. 

Anonymkode: 2c819...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 19.25, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte appen teoritentamen og i stedet for å spille mobilspill så satt jeg med den :) Til slutt etter et par mnd hadde jeg memorert nesten alle spørsmålene og bestod teorien på første forsøk. leste ikke noe ved siden av bare pugga de spørsmål og svarene fra appen , det er akuratt samme spm som prøva kanskje et eller to som er i prøva som ikke er i appen

Anonymkode: 6b235...6fd

Sånne som deg hater jeg å møte i trafikken!

Da jeg tok lappen, var ikke internett oppfunnet en gang, men vi klarte det ved å lese boken, lese oppgavene grundig før man svarte og å bruke hodet....

Anonymkode: 8e57f...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...