Gå til innhold

Folk mer med ikke inviterte i bryllupet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at det er kjønnet det handler om, men at "med følge" som regel sikter til en eventuell kjæreste den inviterte måtte ha. Det er ment som en inkluderende gest overfor den invitertes livsledsager, ettersom kutymen i det sosiale livet er at man ikke splitter opp par - ikke for at den inviterte skal ta med seg sin onkel Gunnar eller en venninne. Jeg er også singel, men hadde jeg blitt invitert med følge så hadde jeg regnet med at det var brudeparet som tok høyde for at jeg kanskje hadde truffet en spesiell person siden sist.

Ellers enig i at det er TS som har tabbet seg ut her.

Anonymkode: cb104...37d

Jeg ser ikke problemet med at dere kan være en venninne eller kamerat. Sånt er vanlig i statene, så hvis man skal importere baby shower og brude shower, så kan man da også importere de andre skikkene de har.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her burde du trykket opp dobbelt sett med invitasjoner TS. Det er ikke rart at gjestene dine har misforstått når det står "dere". 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Jeg ser ikke problemet med at dere kan være en venninne eller kamerat. Sånt er vanlig i statene, så hvis man skal importere baby shower og brude shower, så kan man da også importere de andre skikkene de har.

Om tanken er å ha et intimt bryllup, så er det jo litt merkelig. Skal innrømme at det hadde føltes litt snålt å ha noens tilfeldige venninne blant gjestene om jeg hadde giftet meg foran 20-30 stykker. Ikke hadde jeg skjønt hva vedkommende fikk ut av å delta i mitt bryllup heller. Venners nye kjærester er der i hvert fall for en grunn. Et bryllup er ikke det samme som en vanlig fest i mine øyne.

Anonymkode: cb104...37d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager alle skrivefeilene jeg lagde i hovedinnlegget. 

Alle de inviterte vet at vi skal ha et lite og intimt bryllup, og at budsjettet vårt er lite. Dette er forbi vi gifter oss i “all hast” pga alvorlig sykdom i nær familie og vi vil sikre at vedkommende rekker å få med seg bryllupet. Så kanskje bare derfor jeg reagerer på at de single da ber med seg gjester. 

 

TS 

Anonymkode: 05ea8...34c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den glede å invitere ............   burde det stått, så hadde dere selv skrevet hvem. 

Anonymkode: a1df5...676

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier det ikke å stå du/dere i invitasjonene? Eller enda vanligere, navn på den/de som er invitert? Dette var litt rart....

Anonymkode: cd93c...670

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager alle skrivefeilene jeg lagde i hovedinnlegget. 

Alle de inviterte vet at vi skal ha et lite og intimt bryllup, og at budsjettet vårt er lite. Dette er forbi vi gifter oss i “all hast” pga alvorlig sykdom i nær familie og vi vil sikre at vedkommende rekker å få med seg bryllupet. Så kanskje bare derfor jeg reagerer på at de single da ber med seg gjester. 

 

TS 

Anonymkode: 05ea8...34c

Det må jo være lov å spørre tenker jeg :) Så lenge de respekterer et nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om tanken er å ha et intimt bryllup, så er det jo litt merkelig. Skal innrømme at det hadde føltes litt snålt å ha noens tilfeldige venninne blant gjestene om jeg hadde giftet meg foran 20-30 stykker. Ikke hadde jeg skjønt hva vedkommende fikk ut av å delta i mitt bryllup heller. Venners nye kjærester er der i hvert fall for en grunn. Et bryllup er ikke det samme som en vanlig fest i mine øyne.

Anonymkode: cb104...37d

Etter denne fadesen kan bruden bare glemme konseptet intimt bryllup. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager alle skrivefeilene jeg lagde i hovedinnlegget. 

Alle de inviterte vet at vi skal ha et lite og intimt bryllup, og at budsjettet vårt er lite. Dette er forbi vi gifter oss i “all hast” pga alvorlig sykdom i nær familie og vi vil sikre at vedkommende rekker å få med seg bryllupet. Så kanskje bare derfor jeg reagerer på at de single da ber med seg gjester. 

 

TS 

Anonymkode: 05ea8...34c

Det er jo dere som har formulert dere på en måte som inviterer dem. De er bedt av dere.

Anonymkode: 5590c...aa8

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager alle skrivefeilene jeg lagde i hovedinnlegget. 

Alle de inviterte vet at vi skal ha et lite og intimt bryllup, og at budsjettet vårt er lite. Dette er forbi vi gifter oss i “all hast” pga alvorlig sykdom i nær familie og vi vil sikre at vedkommende rekker å få med seg bryllupet. Så kanskje bare derfor jeg reagerer på at de single da ber med seg gjester. 

 

TS 

Anonymkode: 05ea8...34c

Veldig trist å høre om familiemedlemmet! 

 

Likevel mener jeg det er dere som har tabbet dere ut. "Dere" betyr "dere" ikke "du alene." 

De single regner vel med at dere fortsatt regner det som et intimt bryllup selv om de tar med seg en +1.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsent å gjøre noe med bommerten på invitasjonene nå. Ville kontaktet de «single» og gjort de oppmerksom på at invitasjonen gjelder kun de, og ikke med følge da deres sjal ha er intimt bryllup å kun ønsker gjester dere kjenner. 

Anonymkode: f230e...c39

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager alle skrivefeilene jeg lagde i hovedinnlegget. 

Alle de inviterte vet at vi skal ha et lite og intimt bryllup, og at budsjettet vårt er lite. Dette er forbi vi gifter oss i “all hast” pga alvorlig sykdom i nær familie og vi vil sikre at vedkommende rekker å få med seg bryllupet. Så kanskje bare derfor jeg reagerer på at de single da ber med seg gjester. 

 

TS 

Anonymkode: 05ea8...34c

Vel, jeg reagerer på at du ikke forstod i utgangspunktet at "dere" betød at mottakeren kunne ta med seg en + uansett. Her har du kun deg selv å takke og blir bare nødt til å øke budsjettet ditt for å imøtekomme gjestene dine. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er forsent å gjøre noe med bommerten på invitasjonene nå. Ville kontaktet de «single» og gjort de oppmerksom på at invitasjonen gjelder kun de, og ikke med følge da deres sjal ha er intimt bryllup å kun ønsker gjester dere kjenner. 

Anonymkode: f230e...c39

Det skal ikke TS gjøre nei. Her må hun bare ta en diger T (tap).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, Mousj said:

Det er vanlig å be med følge dersom den dere inviterer har partner, uavhengig om vedkommende er kvalitetsikret av dere på forhånd eller ikke. Men å ta med venninner er da litt rart? Med mindre hun er på vei ut av skapet, da..;-) Men gjør det noe at deres nære venner tar med seg partner? Det blir da vel bare hyggelig å bli kjent? 

Hyggelig å bli kjent? Nei, i bryllup rekker brudeparet ikke å bli kjent med folk. Og selvfølgelig vil de være med sine venner og sin familie.

Å treffe nye partnere kan man gjøre utenom et travelt bryllup. 

Anonymkode: 0d37a...6b1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hyggelig å bli kjent? Nei, i bryllup rekker brudeparet ikke å bli kjent med folk. Og selvfølgelig vil de være med sine venner og sin familie.

Å treffe nye partnere kan man gjøre utenom et travelt bryllup. 

Anonymkode: 0d37a...6b1

Kommer vel an på?

Endret av charchar
Glemte å skrive noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hyggelig å bli kjent? Nei, i bryllup rekker brudeparet ikke å bli kjent med folk. Og selvfølgelig vil de være med sine venner og sin familie.

Å treffe nye partnere kan man gjøre utenom et travelt bryllup. 

Anonymkode: 0d37a...6b1

Men det er vel noe TS skulle tenkt på før hun skrev "dere" i invitasjonen til de single i tillegg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unødvendig mange krasse svar her, synes jeg. Ikke uvanlig på bryllupsforumet... 

Ja, TS gjorde en glipp da invitasjonene ble trykt opp. Ja, det er forståelig at folk misforstår. Men det er menneskelig å gjøre feil. Og er dette et intimt bryllup, regner jeg med at vennene som er invitert er såpass nære at de viser forståelse når TS kontakter dem og forteller at de har gjort en feil, at de ikke mente å invitere med følge, at de er veldig lei for feilen, men at det dessverre må bli sånn og hvorfor det må bli sånn. Dette er ingen fadese eller skamplett. Dette er en glipp som lar seg ordne.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Buzzi skrev:

Unødvendig mange krasse svar her, synes jeg. Ikke uvanlig på bryllupsforumet... 

Ja, TS gjorde en glipp da invitasjonene ble trykt opp. Ja, det er forståelig at folk misforstår. Men det er menneskelig å gjøre feil. Og er dette et intimt bryllup, regner jeg med at vennene som er invitert er såpass nære at de viser forståelse når TS kontakter dem og forteller at de har gjort en feil, at de ikke mente å invitere med følge, at de er veldig lei for feilen, men at det dessverre må bli sånn og hvorfor det må bli sånn. Dette er ingen fadese eller skamplett. Dette er en glipp som lar seg ordne.

TS skal ikke kontakte dem, hun skal følge etiketten  her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

TS skal ikke kontakte dem, hun skal følge etiketten  her. 

Dette er et intimt bryllup, ikke et slottsball. Det er nære venner og familie som er invitert. Jeg har i allefall et såpass godt forhold til mine venner og familiemedlem at å kontakte dem det gjelder og beklage en feil ikke hadde vært noe problem. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som singel hadde jeg følt at det bere kom par, siden det står dere. Muligens derfor så mange vil ta med partner/følge? 

Anonymkode: d5a5c...c92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...