AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #1 Skrevet 18. januar 2019 J21 Jeg har slitt en del med angst i det siste og merker den blir værre mens jeg drikker alkohol. Har søkt en del på nettet hvor det står at angst kan bli værre dagenderpå, men hos meg kommer den med en gang jeg kjenner meg brisen. Noen som har opplevd lignende? Kan det ha sammenheng med at foreldrene mine er alkoholikere? Vurderer sterkt å kutte alkohol helt, har noen erfaring med dette? Er redd for at jeg kommer til å miste mange av vennene mine ettersom de vil ut på byen eller fester for det meste. Føler også at det er alkohol på de fleste arrangemanger i dag? Anonymkode: 68c72...b23
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #2 Skrevet 18. januar 2019 Jeg har sluttet å drikke. Har forklart vennene mine det på en skikkelig måte. Får forferdelig angst, ikke når jeg drikker men etterpå.. varer i ca 1 uke, helt forferdelig. Har en bror og en mor som er alkoholikere, og valget med å slutte ble så klart enklere når jeg ser hvordan de holder på.. vil aldri dit. Har ved flere anledninger vært med på byen og fest, som oftest drikker jeg vann/brus, men Noen ganger så kjøper jeg en god flaske alkoholfri vin. Smaker godt og jeg slipper spm fra de som ikke er vennene mine. Noen har vanskelig for å godta at det er noen som velger å la være, det sier mer om dem enn deg Prøv en periode og se hvordan det er, du vil nok ikke angre, betyr jo ikke at du aldri kan smake alkohol igjen:) Anonymkode: c9bf1...84c 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #3 Skrevet 18. januar 2019 Jeg drikker ikke. Gjør ikke noen sak ut av det, og drikker alkoholfritt når jeg er ute, spiser en bedre middag eller er på fest, f.eks. (en bedre) jus, alkoholfritt øl, alkoholfrie drinker, alkoholfri vin, vann e.l. Anbefaler deg å prøve det ut. Om du spør, kan du si at du merker du tåler alkohol dårlig eller at du av velferdsgrunner har en hvit måned eller tre. Anonymkode: 5f91f...65a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #4 Skrevet 19. januar 2019 Jeg drikker ikke. Har prøvd noen ganger i løpet av livet, men fant raskt ut at det ikke var for meg. De gangene jeg drakk kjente jeg på en tristhet eller tomhet, og stoppet da å drikke (disse følelsene kom raskt, 1 øl). Og det frister ikke med flere slike. Ingen som gjør en sak ut av det at jeg ikke drikker. Kan fint være med ut på byen eller på fester allikevel, har med annen god drikke jeg koser meg med. Og hvis noen maser om hvorfor du ikke drikker så bare si at du ikke har lyst? Er vel ingen annen grunn enn det, og det bør folk akseptere! Anonymkode: 12c89...c98
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #5 Skrevet 19. januar 2019 Jeg drikker ikke lenger. Det er mest praktisk å holde seg edru jeg liker ikke den jeg blir når jeg drikker, og det kan ingen argumentere mot. Om du forteller vennene dine at du får angst av alkohol, vil de ekte vennene respektere det. Anonymkode: 6b53e...bb2
SPOCA Skrevet 19. januar 2019 #6 Skrevet 19. januar 2019 Jeg drikker ikke alkohol. Har bare drukket en håndfull ganger. 5 år siden sist.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #7 Skrevet 23. januar 2019 Jeg drikker veldig sjelden alkohol, og beveger meg i mange settinger der man ikke drikker. For min del har jeg ekskludert meg selv litt fra noen sosiale settinger på denne måten, da jeg ikke trives så godt med fyll, og en del anledninger er lagt opp for å drikke. Det er litt avhengig av vennegjengen, da - om du har venner som helst vil feste, kan det bli utfordrende å kutte ut alkohol. Anonymkode: 050e6...0be
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #8 Skrevet 23. januar 2019 er går det i tørrmelk og annen fast føde. Begynner å bli rimelig tørst da. Men, men... Anonymkode: 457b7...af1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #9 Skrevet 23. januar 2019 Jeg gikk over til Pepsi Max når jeg fekk barn 😄 smaker jo ikke noe godt heller 🙈 Anonymkode: 90b59...456
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #10 Skrevet 23. januar 2019 Jeg drikker ikke alkohol lenger Velger alkoholfri vin/øl/drinker eller brus. De rundt meg behandler meg like bra, og inviterer meg på fest osv. Har heller ikke opplevd noe negativt fra fremmede, men jeg tror det å være avholds begynner å bli akseptert i de fleste miljøer J22 Anonymkode: 5cd61...4d3
Gjest Elseby13 Skrevet 23. januar 2019 #11 Skrevet 23. januar 2019 Jeg drikker ikke. Det finnes jo så mange alkoholfrie alternativer nå. Det er i grunnen svært sjeldent at noen reagerer på det.
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. januar 2019 #12 Skrevet 23. januar 2019 På 18.1.2019 den 9.37, AnonymBruker skrev: Får forferdelig angst, ikke når jeg drikker men etterpå.. varer i ca 1 uke, helt forferdelig. Samme her. Derfor har jeg sluttet helt å drikke. Angsten kan sitte i flere dager og jeg får også en voldsom hodepine. Blir også teit i fylla, mister hemninger og oppfører meg skjødesløst, har lyst til å være gift noen år til med samme mann. Har knapt rørt alkohol de siste 15 årene, kjenner heller ikke på noe drikkepress. Nå er jeg en del eldre enn TS, men har aldri følt noe på drikkepress noen gang, drakk også svært lite som ung, var for glad i å kjøre bil, så jeg var alltid sjåfør
Minlillelykke Skrevet 24. januar 2019 #13 Skrevet 24. januar 2019 Har ikke drukket alkohol siden vi giftet oss for snart 7 år siden. Jeg synes ikke det smaker godt rett og slett. Klarer meg helt fint med brus og eplemost når jeg er ute.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #14 Skrevet 24. januar 2019 Jeg drikker svært sjeldent. Sluttet egentlig helt for 3 år siden da jeg ble gravid. Føler ubehag av å tenke på å drikke alkohol. Føler jeg mister meg selv, får angst av å tenke på at jeg ikke kan kjøre om jeg drikker. Bor langt uttpå landet, er redd det skal skje noe osv. Får ingen kommentarer på det egentlig. De rundt meg spør aldri lenger om jeg vil ha alkohol, men kjøper brus og eplemost til meg🙂 Blir heller ikke ekskludert fra ting selv om jeg ikke drikker. Skal også sies at jeg ikke er glad i typiske fyllefester, Synes fulle folk er ubehagelige. Anonymkode: 59d4f...39a
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #15 Skrevet 26. januar 2019 Jeg drikker aldri. Men det er bare fordi jeg fremdeles ikke har funnet jeg faktisk liker smaken på... Anonymkode: c1d6b...995
FrankDrebin Skrevet 27. januar 2019 #16 Skrevet 27. januar 2019 Jeg drikker som en svamp, men jeg har null respekt for de som gir de som ikke ønsker å drikke pes. Det er opp til enhver enkelt om de ønsker å drikke eller ei, og det synes jeg skal respekteres.
Gjest Malone Skrevet 27. januar 2019 #17 Skrevet 27. januar 2019 41 minutter siden, FrankDrebin skrev: Jeg drikker som en svamp, men jeg har null respekt for de som gir de som ikke ønsker å drikke pes. Det er opp til enhver enkelt om de ønsker å drikke eller ei, og det synes jeg skal respekteres. syns dette var morsomt. Jeg ble døpt «svampen» i russetida. Passet bedre da enn nå, men veldig enig i det du skriver. Tåler ikke vennene dine at du ikke drikker, så er de ikke særlig mye å samle på. Har alltid hatt venner som har holdt seg unna alkohol. De ble inkludert på samme måte, og har vært med på alle fester
FrankDrebin Skrevet 27. januar 2019 #18 Skrevet 27. januar 2019 12 minutter siden, Malone skrev: syns dette var morsomt. Jeg ble døpt «svampen» i russetida. Passet bedre da enn nå, men veldig enig i det du skriver. Tåler ikke vennene dine at du ikke drikker, så er de ikke særlig mye å samle på. Har alltid hatt venner som har holdt seg unna alkohol. De ble inkludert på samme måte, og har vært med på alle fester Artig sammentreff. Nettopp, mine venner er mine venner, om de drikker øl eller brus, spiller ingen rolle, det er opp til dem selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå