Gå til innhold

Hvor mye løfter dere jenter?


Gjest Raggy

Anbefalte innlegg

Dame, veier 90 kilo, 25 år. 

Benk: 1*80
Knebøy: 4*130
Mark: 4*160
Bicepspress med stang: 12*40
Pushups på tå 100% korrekt utført: 15
Situps: 130
Liggende pullups: 19
 

Anonymkode: 343ad...2ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Trening skrev:

Det var vel ikke det som var spørsmålet da😂

TS spør jo om hvor mye vi løfter jenter.

Anonymkode: bbb77...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS spør jo om hvor mye vi løfter jenter.

Anonymkode: bbb77...64b

Hehe😂😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dame, veier 90 kilo, 25 år. 

Benk: 1*80
Knebøy: 4*130
Mark: 4*160
Bicepspress med stang: 12*40
Pushups på tå 100% korrekt utført: 15
Situps: 130
Liggende pullups: 19
 

Anonymkode: 343ad...2ba

Wow!! Det var imponerende løfting!! Trent lenge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke hva jeg kan ta max i noe. På trening følger jeg min mann slavisk, og for ham er det mange sett og repetisjoner som teller. I knebøy tar jeg for eksempel 

12 x40, 12x50, 12x60, 12x60, 10x70, 2x80, 12x60. (Dette var oppsettet sist trening. )

Benkpress:  12x20, 12x30, 12x40, 12x40, 10x45, 4x50, 12x40.

Ser jeg er feig i markløft i forhold til mange. Der tar jeg 50x12 x3. Denne øvelsen har vi rett etter knebøy, og da er jeg rimelig kjørt en stund. 

Hadde vært gøy å forsøke seg på max, men min mann er ikke interessert i slikt, og på trening er han sjefen. Han må jo få være det på ett område han og. ;) Neida, jeg synes det er kjekt å trene sammen, og er takknemlig for at han fungerer som PT, så følger med glede hans opplegg. Men max vet jeg altså ikke.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trolltunge skrev:

Jeg vet faktisk ikke hva jeg kan ta max i noe. På trening følger jeg min mann slavisk, og for ham er det mange sett og repetisjoner som teller. I knebøy tar jeg for eksempel 

12 x40, 12x50, 12x60, 12x60, 10x70, 2x80, 12x60. (Dette var oppsettet sist trening. )

Benkpress:  12x20, 12x30, 12x40, 12x40, 10x45, 4x50, 12x40.

Ser jeg er feig i markløft i forhold til mange. Der tar jeg 50x12 x3. Denne øvelsen har vi rett etter knebøy, og da er jeg rimelig kjørt en stund. 

Hadde vært gøy å forsøke seg på max, men min mann er ikke interessert i slikt, og på trening er han sjefen. Han må jo få være det på ett område han og. ;) Neida, jeg synes det er kjekt å trene sammen, og er takknemlig for at han fungerer som PT, så følger med glede hans opplegg. Men max vet jeg altså ikke.  

Du kan beregne maxløft ut ifra de talla her:

https://www.rpecalculator.com/

RPE angir en subjektiv vurdering av hvor tungt settet ditt var. Om du f.eks. var på din absolutt max, så er det RPE10. Om du kunne klart to reps til, så er det en RPE 8. Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/20/2019 at 11:51 AM, Thie said:

Jeg trener styrke og motiveres av å se jeg blir sterkere :) har ikke prøvd maksløft, trener normalt 3x8, men varierer.

35kg benkpress (øvelsen jeg liker best)

50kg knebøy

50kg markløft (lærte det forrige uke 👍)

34 kg nedtrekk

Har ikke trent så mange månedene så blir spennende å se hvordan det går igjennom året :)

Du bør IKKE trene med 50kg markløft når du akkurat har lært det. uavhengig av om det føles lett eller ikke. Markløft er en øvelse som kan gi deg mye ryggproblemer dersom du ikke utfører den med korrekt teknikk så her burde du absolutt gå ned til 20-30kg og trene teknikken en måneds tid før du øker vekt. Få en annen til å se på formen din mens du løfter!

Anonymkode: 4a643...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du bør IKKE trene med 50kg markløft når du akkurat har lært det. uavhengig av om det føles lett eller ikke. Markløft er en øvelse som kan gi deg mye ryggproblemer dersom du ikke utfører den med korrekt teknikk så her burde du absolutt gå ned til 20-30kg og trene teknikken en måneds tid før du øker vekt. Få en annen til å se på formen din mens du løfter!

Anonymkode: 4a643...977

Nå er det svært få som gjør baseøvelsene som benk. knebøy og markløft riktig. Mange PT har ikke snøring heller dessverre.

Anonymkode: 4549f...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du bør IKKE trene med 50kg markløft når du akkurat har lært det. uavhengig av om det føles lett eller ikke. Markløft er en øvelse som kan gi deg mye ryggproblemer dersom du ikke utfører den med korrekt teknikk så her burde du absolutt gå ned til 20-30kg og trene teknikken en måneds tid før du øker vekt. Få en annen til å se på formen din mens du løfter!

Anonymkode: 4a643...977

Du overdriver litt her. 50 kg er ikke særlig mye. Med 20 kg (altså bare stang) så klarer du ikke engang å kjenne øvelsen, så det blir nytteløst å jobbe med teknikk. Ikke får du riktig høyde på stanga heller, med mindre du har en damestang og 2,5 kgs bumperplates på sidene. Personen skriver at hun lærte markløft, så går utifra at hun har fått veiledning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Purt Gull skrev:

Du kan beregne maxløft ut ifra de talla her:

https://www.rpecalculator.com/

RPE angir en subjektiv vurdering av hvor tungt settet ditt var. Om du f.eks. var på din absolutt max, så er det RPE10. Om du kunne klart to reps til, så er det en RPE 8. Osv.

Takk for tipset, men jeg er nok mer nysgjerrig på hva jeg faktisk klarer enn hva jeg teoretisk klarer.  Litt gammeldags der. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy - 145 kg

Benkpress - 97.5 kg

Markløft - 155 kg

Skulderpress - 52.5 kg

Situps - 5 reps med en venninne på ryggen 😂

K25 på 70 kg.

Anonymkode: c9afe...cd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått over til manualer i benk da skulderen min krangler(får trykkbølgebehandling) Klarte et par reps med 15 kilos å er svært så stolt :) Jobber med 12.5kg.

I frontbøy har det gått opp, så litt ned igjen pga fjollete teknikk... Skal jobbe med 41kg i morgen.

I mark har jeg økt, skal ta 77kg i morgen. Må klare 6 reps før jeg øker med en kilo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Purt Gull skrev:

Du overdriver litt her. 50 kg er ikke særlig mye. Med 20 kg (altså bare stang) så klarer du ikke engang å kjenne øvelsen, så det blir nytteløst å jobbe med teknikk. Ikke får du riktig høyde på stanga heller, med mindre du har en damestang og 2,5 kgs bumperplates på sidene. Personen skriver at hun lærte markløft, så går utifra at hun har fått veiledning.

Vel... Jeg hadde med en utrent mann på trening som skulle ta 40 kilo i mark, jeg var en stund litt redd de tynne beina skulle knekke sammen på midten 😂 Det er vel ok at denne personen kan løfte 50kg, men ikke ta så mange reps i starten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør IKKE trene med 50kg markløft når du akkurat har lært det. uavhengig av om det føles lett eller ikke. Markløft er en øvelse som kan gi deg mye ryggproblemer dersom du ikke utfører den med korrekt teknikk så her burde du absolutt gå ned til 20-30kg og trene teknikken en måneds tid før du øker vekt. Få en annen til å se på formen din mens du løfter!

Anonymkode: 4a643...977

Markløft gir deg ikke ryggproblemer, inaktivitet gjør det. Man kan løfte markløft med en bøyd rygg uten å bli skadet, og man kan løfte med perfekt teknikk og bli skadet. 

Denne skremselspropagandaen mot markløft er sterkt overdrevet. 

Anonymkode: e43ac...c30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

^  skulle stå pushups. Haha.

Anonymkode: c9afe...cd0

Seriøst?? Hvor lenge har du løfta?? Lær meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...