Gå til innhold

Hvor mye løfter dere jenter?


Gjest Raggy

Anbefalte innlegg

Jeg trener med vekter å synes det er gøy, men aner ikke helt om jeg løfter lite eller mye. Jeg veier ca 60 kilo. 

Arbeidsvekten min i markløft er 70kg, maxløft 90kg

Arbeidsvekt knebøy 50kg

Benk 36kg

Er er flere som trener for å bli sterke? Hadde som må å klare 90kg i markløft, nå satser jeg på å klare 100kg om noen mnd. Det er gøy med mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine 1rm i løft: 

Knebøy 85 kg, Frontbøy 74 kg, Markløft 120 kg, Pushpress 50 kg, Skulderpress 35 kg

Husker ikke max i flere løft

Anonymkode: 90d13...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine 1rm i løft: 

Knebøy 85 kg, Frontbøy 74 kg, Markløft 120 kg, Pushpress 50 kg, Skulderpress 35 kg

Husker ikke max i flere løft

Anonymkode: 90d13...2cd

Kult! Jeg var på trening i dag men var sliten så orket ikke så mye... Ny giv i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 1RM på kroppsvekt 80-82 kg: 

Markløft: 130 kg

Knebøy: 92,5kg 

Militærpress: 33 kg

Pushpress: 45 kg

Arbeidsvekt varierer ut fra hva som er målet med økten, men nå som jeg er gravid måler jeg Max 80% av 100kg i stedet for 130 i mark. Men jobber sjeldent over 70%.

Benk trener jeg ikke til vanlig, jobber mer mot olympiske løft. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrke og motiveres av å se jeg blir sterkere :) har ikke prøvd maksløft, trener normalt 3x8, men varierer.

35kg benkpress (øvelsen jeg liker best)

50kg knebøy

50kg markløft (lærte det forrige uke 👍)

34 kg nedtrekk

Har ikke trent så mange månedene så blir spennende å se hvordan det går igjennom året :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke for å bli sterk, men for å vedlikeholde formen bare. 

Trener med 60 kg knebøy 3x10, 60 kg markløft 3x10 (vært oppe på 75 kg for et par år tilbake da jeg trena mark 2 gang i uka) og 16 kilos manualer i benkpress 3x12. 

Veier 52 kg. 

Anonymkode: 5dd87...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hip thrust: Jobber stort sett med 60 - 70 kg, men maksløft vet jeg ikke. Klarer 80 kg ganske bra, så vil tippe det ligger på mellom 80 og 90 kg. 

Markløft ligger jeg stort sett på 50 kg, men klarer å løfte opp mot 60 - 70 kg 

Benkpress pleier jeg å jobbe med 40 - 45 kg, men klarer 50 kg på 2x4

Jeg veier 83 kg og er 170 cm høy. Vil gå ned ganske mye mer i vekt så får se hvordan det utvikler seg når jeg nå egentlig er i kaloriunderskudd.

Anonymkode: 1a296...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente ca 60kg

Markløft 105kg, knebøy 65kg, benkpress 45kg, militærpress 35 kg. Jobber veldig med knebøy nå, er den øvelsen jeg sliter mest med.

Anonymkode: 3e915...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jente ca 60kg

Markløft 105kg, knebøy 65kg, benkpress 45kg, militærpress 35 kg. Jobber veldig med knebøy nå, er den øvelsen jeg sliter mest med.

Anonymkode: 3e915...cea

Du klarer det jeg har som mål å få til. Jeg løfter frontbøy, det blir jo det samme, men jaaa, den øvelsen er hard å bli bedre i. Jeg øker med ca en kilo pr uke, da trener jeg øvelsen to ganger pr uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mark: 1rm 85. Men ligger nå på 74 på en økt med flere reps

Støt: 1 rm 60

Bøy 1 rm 73

Rykk; 1 rm 40

 

Trener crossfit og ikke ren styrke.  Hatt prolaps for mange år siden, er fin nå, men er veldig forsiktig likevel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Raggy skrev:

Du klarer det jeg har som mål å få til. Jeg løfter frontbøy, det blir jo det samme, men jaaa, den øvelsen er hard å bli bedre i. Jeg øker med ca en kilo pr uke, da trener jeg øvelsen to ganger pr uke

Hahah ja jeg hater den virkelig! Ser at jenter alltid bruker så høy vekt, men jeg sliter veldig med å få til å øke. Har veldig lyst til å klare 75 kilo, kanskje det går til sommeren.

Anonymkode: 3e915...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg løfter 2x5kg vekter 100 ganger har jeg garantert gangsperr nok til at jeg ikke kan vaske håret selv på én uke. Kvinne 52 kg. 

Anonymkode: a6f49...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg løfter 2x5kg vekter 100 ganger har jeg garantert gangsperr nok til at jeg ikke kan vaske håret selv på én uke. Kvinne 52 kg. 

Anonymkode: a6f49...f51

Huffda, skrøt på meg noen kg der: 3 kgx100 vil lede til 1 ukes handicap.

Anonymkode: a6f49...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke å være kjip, men bare noe å ha i tankene vis man ikke tenker på det. Ved alle rekorder eller personlige rekorder, så er det viktig at den er utført korrekt, eller så vil ikke den reelle sannheten komme frem.

Ved for eksempel knebøy, så er det for mange lett å lure seg selv. Hvis man sier at sin personlige rekord er for eksempel 150 kilo, men ikke utført ved å gå ned i 90 grader, så er din reelle styrke i knebøy endel lettere enn 150 kilo, ergo så er ikke 150 kilo den riktige rekorden.

Endret av MegHer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MegHer skrev:

Mener ikke å være kjip, men bare noe å ha i tankene vis man ikke tenker på det. Ved alle rekorder eller personlige rekorder, så er det viktig at den er utført korrekt, eller så vil ikke den reelle sannheten komme frem.

Ved for eksempel knebøy, så er det for mange lett å lure seg selv. Hvis ens personlige rekord er 150 kilo, men ikke utført ved å gå ned i 90 grader, så er din reelle styrke i knebøy endel lettere enn 150 kilo.

Dette justeres enkelt med krakk og evt vekter for å få det nederste punktet korrekt der hofteleddet skal gå litt nedenfor kneet og leggbeinet skal være rett. Jeg tar alle mine/ eller dvs mine få maxløft sammen med pt som stopper meg hvis/når teknikken blir feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Synes det er vanskelig å finne jenter som vil bli løftet, så det blir ikke så ofte.

Anonymkode: bbb77...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes det er vanskelig å finne jenter som vil bli løftet, så det blir ikke så ofte.

Anonymkode: bbb77...64b

Hæh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...