Gå til innhold

Tandembarnvoksensykkel??


Gjest *Fiona*

Anbefalte innlegg

Gjest *Fiona*

Jeg så noe nytt her om dagen. For meg, altså, nytt.

Tandemsykkel med en stor og en liten sykkel. Eller noe. Den voksne tråkket som pokker, og den lille tråkket sånn passe men jeg tror han tror han tråkket :ler: men iallfall - hvor får man tak i sånne hen? Finnes det i forretninger eller har de mekket hele greia selv?

Hvilken som helst sportsbutikk eller spesialforretning?

Hvis det finnes, hvor mye koster det - noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du leter etter, er en påhengssykkel. De finnes så vidt jeg vet til salgs i to merker i Norge, Burley og Vantly. Førstnevnte festes til voksensykkelen ved hjelp av et spesielt bagasjebrett som du monterer hos den voksne. Sistnevte festes i voksensykkelens setepinne ved hjelp av en brakett. Vantlys sykkel koster halvparten av Burleys. Jeg har føsrtnevnte, men har prøvd begge, og foretrekker altså Vantly.Den fås med og uten gir, kjøp MED GIR. De fås i flere sportsforretninger, men på postordre selges Vantly hos Blindes produkter, mens Syklistenes landsforening forhandler Burley. Barna våre har syklet på påhengssykkel fra de var 5, og på lengre turer (2 - 3 mil hver vei med overnatting) siden de var 6. Anbefales! Og: Den ekstra lille "motoren" i form av en liten tass på påhengssykkel gir faktisk god hjelp i motbakkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke nøyaktig, men tror at Burleys koster mellom fem og seks tusen, mens Vantlys koster det halve. Vil anbefale å kjøpe ekstra brakett (Vantly) eller festebrett (Burley) hvis dere er to voksne i familien. Det er krøkkete å skulle flytte over braketten fra sykkel til sykkel, og festebrettet er det massse jobb å flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest Anonymous

Disse fås kjøpt i flere av butikkene som selger sykler. Jeg har en slik som kostet ca. 1000 kr i fjor og fungerer helt utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine
Det du leter etter' date=' er en påhengssykkel. ....Anbefales! Og: Den ekstra lille "motoren" i form av en liten tass på påhengssykkel gir faktisk god hjelp i motbakkene[/quote']

Hey! Tusen takk for tipset.. 8)

Er litt kontrollfreak når det gjelder sykling, og vil så gjerne være den som styrer!

(og jeg har en sønn som nekter plent å sykle selv enda han har splitter ny fancy sykkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...