Gå til innhold

Din beste lakseoppskrift?


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

man går i butikken og kjøper en pakke Lakse-pølser.. :fnise:

Måtte bare... :fnise:

Veldig bra tråd, lurer på det samme.. fisk er en av de tingene jeg er håpløs på å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lakseburgere er kjempegodt. Hakk i foodprosessor, putt i div krydderurter, salt, pepper, spe med egg, melk og potetmel. Form til burgere, og stek på panne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Ikke noe grilltips fra meg, men en wok-idé:

Jeg synes laks passer godt til thai-inspirert wok med kokosmelk. Skjær laksefilet i passe terninger (ikke for små), og stek dem raskt i woken slik at overflaten forsegles. Salte og pepre litt, ta opp. Wok så ønskede grønnsaker, ingefær/hvitløk/chili, noen cashewnøtter, og ta tilslutt laksen tilbake i woken. Hell over en blanding av kokosmelk, limesaft (og gjerne litt revet skall), soyasaus, fiskesaus og litt demerarasukker eller palmesukker, og gi et raskt oppkok før woken tas av varmen. (Sausen røres sammen kald på forhånd, og man må smake seg fram for å få den rette balansen. Det trengs endel lime, siden både laksen og kokosmelken er ganske fete i smaken).

Masse frisk koriander over tilslutt. :) Vi pleier å ha eggenudler til, men jasminris er sikkert også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...